Hoi allemaal. Ik heb meer topics gezien over moe zijn. Maar nog niet mijn antwoord hier uit kunnen halen. Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger van de 2e en ben heel moe, zo moe dat ik niet kan functioneren. Ik kan niet voor mijn zoontje zorgen.. zijn poep broek kan ik niet verschonen en in bad doen is een ramp. De laatste keer eindigde dat samen op de badkamer vloer. Ik sta te leunen en te puffen en het liefst zit ik waar ik sta. Duizeligheid en misselijkheid gaan hier ook mee gepaard. Ik zie mijn dagen nu steeds somberder in. Savonds na het eten voel ik mij opvallend beter maar over de rest van de dag niet gesproken. Ik wacht op een bloeduitslag, al ben ik bang dat de dokter gaat zeggen dat er niets meer is dan de zwangerschap. Wie heeft het zelfde meegemaakt? Tips? Dit gaat nml de verkeerde kant op.
Ik kan je niet helpen maar ik heb hetzelfde werk op een PSZ dus ook kinderen die moeten poepen pfff ik kan het niet verdragen kan ernaast gaan zitte met een emmer... Ik ben ook zooo extreem moe dat ik haast niet functioneer. En snachts heb ik moeite met slapen.. Ik geef heeel veel over en ben erg misselijk.. daar raak ik ook uitgeput van. Ik moet zometeen weer voor een echo en dan ga ik meteen vragen of er iets is wat ertegen helpt. ik weet ook niet wat ik ermee aan moet. succes!
Heel ellendig en al helemaal dat je verplichting hebt naar je werk. Ik hoop dat ze met een oplossing komen. Maar ben bang van niet. Sterkte.
Hier ook abnormaal moe en ik voel me erg schuldig naar mijn wederhelft i.v.m. het huishouden. Op hoeveel weken wordt het beter? Ik ben nu 7 w.
Ik ben echt bekaf geweest, echt spierpijn in mijn lichaam en knikkebollen op mijn werk.. en dan vooral de combinatie met misselijkheid en overgeven was killing.. Maar ik ben wel doorgegaan met alles, werk fulltime, huishouden enzo.. denk dat als je er teveel aan toegeeft het steeds moeilijker wordt om je ergens toe te zetten. Gezond eten, veel water drinken en proberen 8 uur slaap te pakken (en zeker niet teveel slapen.. want dat kan je ook opbreken) Bij mij gaat het sinds deze week een stuk beter.. ach ja, ook dat verschilt per persoon. Sterkte allemaal, onthoud dat het voor een heel goed doel is
Oh hoe erg is dat he? Had het vanaf week 5 tot aan week 10 zo extreem dat ik me ziek gemeld heb. Ik werk nachtdiensten in mijn uppie en ik viel gewoon in slaap. Ging gewoon even niet. Beroerd en ellendig, misselijk... Maar het ging al vrij snel weer beter, ik duim voor jou en de andere meiden dat het snel weer beter gaat!
bij de 2e was ik ook veeel meer moe, ik ben thuisblijfmoeder dus dat scheelt wel, poep broeken waren ook ellendig, stond er naast te overgeven.. te moe om te douchen enz. gelukkig gaat het weer over
Ik was met een paar weken ook al erg moe. T is minder geworden, maar nu weer heel erg. Als ik wakker word ben ik eigenlijk gelijk alweer moe. Ikheb eigenlijk geen tips voor je. Zelf probeer ik altijdwel nog even te gaan slapen.
Ellendig die eerste weken. Wist niet dat ik me zoooooo moe en ellendig kon voelen. Check idd even je bloed. Slik voldoede vitamientjes en eet gezond. En slaap zodra je kan slapen (ookal is dit om 19:00 uur s'avonds al). Gelukkig werd het bij week 12 een stuk beter! Wellicht een idee om tijdelijk huishoudelijk hulp in te roepen? Succes en hopelijk voel je je snel beter en heb je een fijne zwangerschap.
Oh heel herkenbaar! Tip tegen misselijkheid: Gember of gemberpillen (DA drogist), mijn misselijkheid is (ik denk daardoor) dragelijk En natuurlijk gefeliciteerd!
Hier ben ik al erg moe nog in de week van innesteling tot + test. Dus nu 4,5 week ongeveer. Als ik eenmaal wakker ben dan gaat het wel en op het werk gaat het beter dan als ik thuis ben. Ik kam echt heel slecht mijn bed uitkomen... amper. Maar het gaat nog niet de gevaarlijke kant op gelukkig. In jouw geval zou ik de kleine dan zeker door papa in bad laten doen of na het avondeten als je er beter aan bent. Ik meen soms al iets verbetering te merken, maar denk dat het pas echt beter zal gaan met de 13 weken. Gelukkig ben ik nu amper misselijk terwijl ik dat de vorige keer wel was. Maar toen was ik juist niet moe.
Hier 13 weken en nog steeds moe en de hitte helpt ook niet mee pfff heb medelijden met zwangere dames die al.een stuk verder zijn
het eerste trimester zat ik te knikkebollen op mn werk, ik hoefde alleen maar mn hoofd op het toetsenbord te leggen en ik was vertrokken. Mijn vriend was aan het boren, hakken, zagen, klussen en ik sliep er gewoon naast doorheen. Nu gaat het ietsjes beter maar nog steeds heel erg moe, gelukkig is de arbo arts van mening dat het echt niet anders is, ik mocht minder werken tot aan het zwangerschapsverlof.
Ik zou wel willen dat ik overal doorheen sliep! Ik word van het minste wakker.... Vanochtend weer... ik heb echt het gevoel dat ik gedrogeerd ben... nu pas na een uur kan ik zeggen dat ik inmiddels vrij aardig wakker ben.
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Hoe moeilijk het ook is, ik moet mezelf blijven poeche om door te gaan. Van mijn bed wordt ik depie maar ook van het feit dat ik me heel de dag zo ellendig voel. Ook de misselijkheid... ik word er knetter van. Drinken lukt haast niet en alles is zo vies. Daardoor ben ik ook al 3 kilo afgevallen. Bloedonderzoek was goed, vandaag nog een laten prikken, voor wat andere testen maar ben bang dat ik het moet accepteren. Heb ook nog geen seconde gedacht.... o wat leuk dat ik zwanger ben.
Misschien floradix dat helpt mij altijd erg goed en heel erg vermoeidheid herken ik wel heb dat bij al mijn zwangerschappen de eerste weken gehad, nu ook weer en heb er al 8 rondlopen, ik moet mezelf soms echt mentaal oppeppen om iets te gaan doen. T wordt beter!
hier net hetzelfde zoooo misselijk,helemaal opgeblazen,duizelig,hoofdpijn,en dooooooodmoe....... ik heb postafene gekregen tegen de misselijkheid maar dat werkt amper en slik vitaminen...floradix krijg ik niet binnen denk ik zonder te braken de geur.... ik geraak nergens omdat ik me zo beroerd voel. sterkte meiden,hopelijk kunnen we gauw gaan genieten
Ik ben nog maar zo pril zwanger en ik ben echt kapot zoo moee. Mijn botten zijn zo slap lijkt het wel en ik wil alleen maar slapen. Hoe kan dit al zo vroeg?