Stijgt hcg ook al leeft het vruchtje niet meer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mosie, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Ik heb vorig jaar een vmk gehad en al mijn testen waren toen licht positief. Het streepje werd dus duidelijk niet donkerder. Vlak na die laatste test begon ik te bloeden.
    Nu is mijn test wel wat donkerder geworden, maar het zit me toch niet lekker.
    Ik heb de digitale met indicator gedaan en die gaf 1-2 weken aan i.p.v. 2-3 weken.
    Nu wil ik dus volgende week nog een keer met die digitale testen om te kijken of ie dan wel meer 2-3 weken aangeeft. Kan ik er op dat moment dan gerust op zijn?
    Of blijft het hcg hormoon ook stijgen als het vruchtje al niet meer leeft? Of neemt het hcg juist af en zouden je testen weer lichter moeten worden?
    Ik kan echt nog niet genieten van mijn zwangerschap en daar baal ik echt van. Ik ben zo bang dat het weer mis is.
    Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Volgens mij wordt er geen HCG meer gemaakt na een mk, maar bij die test zijn nog niet de 'extra' 2 weken bijgeteld meen ik? Dus dan ben je toch 3/4 weken?

3. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    ja klopt maar ik heb dit al ruim gerekend en zou toch echt tussen de 4 en 5 weken moeten zitten nu, maar misschien ben ik idd wat korter zwanger of komt het doordat ik met middagurine heb getest.. ik weet het allemaal ook niet meer hoor. Maak me veel te druk :(

4. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Middagurine, avondurine maakt allemaal niet uit die testen zijn zó sterk tegenwoordig. Ook ik ben een week terug gezet, dus waarschijnlijk be je gewoon iets minder lang zwanger dan je dacht. Probeer niet al te veel te stressen, juist die stress is niet goed. Bel anders een verloskundige met je vraag, die kan je misschien gerust stellen?

5. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    dank je.. ik wacht het nog wel even af. Als mijn test volgende week wel 2-3 weken zegt dan ben ik er al wat geruster op... Zolang ik geen bloed verlies moet ik er maar vanuit gaan dat het goed zit..
    Op de test staat overigens dat de indicator mits met ochtendurine gebruikt 92% klopt.. Dat las ik dus later pas op een site.. Naja ik wacht het wel af. Kan er weinig aan veranderen als het wel mis is..
    Pff zal echt blij zijn als ik een echo heb gehad en een kloppend hartje gezien heb. Volgens mij kan ik dan pas gaan genieten..

6. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Dan zal dat idd wel zijn bij die nieuwe testen met indicator dat die met ochtendurine moeten want normaal maakt dat niets uit.

Ik wens je in ieder geval een gezonde zwangerschap toe! :)

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meid, als je niet temp of ovu-testjes hebt gebruikt weet je nooit zeker hoever je bent. Wie weet heb je wel een laat eitje gehad.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee die testen hoef je niet persé met ochtendurine te doen....
    Ik heb ze ook met middag urine gedaan en bij mij gaf hij 2-3 weken zwanger aan.... Dus ik denk idd dat je minder ver bent dan dat je denkt...

Succes meid! en idd niet teveel stressen!

9. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Ik heb wel ovu.testen gedaan en daarvan uitgaand moet ik eigenlijk op zijn laatst vrijdags een eitje hebben gehad, omdat ik woensdags mijn piek had. Ik zou nu dus minimaal 4 weken en 4 dagen zwanger moeten zijn en had de indicator toch echt 2-3 moeten aangeven. Ik weet het ook niet meer hoor.. zal proberen postitief te blijven...

10. Sijke

Sijke Bekend lid

hcg stijgt alleen als het vruchtje groeit en leeft.

11. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    @ Mosie bij mijn zijn de testen ook pas om de drie a vier dagen verdubbeld dus volgens mij geen zorgen tot paniek. kijk maar eens in mijn album, misschien stelt dat je iets gerust. Liefs

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Om te beginnen hoeven streepjes helemaal niet donkerder te worden. De testen werken (buiten die indicator dan) niet op hoeveel HCG, maar of er HCG is. Dit gaf de verloskundige hier op het forum aan.

Verder kan je toch iets minder lang zwanger zijn, ook al weet je wanneer je eisprong ongeveer was. Bij IVF/ICSI zijn ze er namelijk achter gekomen, dat embryo's soms wat langer rondzwerven voordat ze gaan innestelen. Het kan dus best.

Tot slot maakt gewoon niet iedereen meteen evenveel HCG aan. Er zijn ook meiden die pas met een week of zelfs 2 weken overtijd positief testen. En met die baby's is ook niets mis.

Oftewel... een streep is een streep, hij geeft aan dat je zwanger bent, dus probeer ervanuit te gaan dat het goed is. Lijkt me ook moeilijk hoor, zeker als je al eerder een vmk hebt gehad. Twijfel je echt, vraag dan bij je huisarts een bloedtest aan, dan weet je het echt zeker.

13. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    bedankt voor alle antwoorden. Ik ga het gewoon proberen postief in te zien. Daarbij ben ik ontzettend misselijk en doen mijn borsten ook nog pijn dus ik hoop maar dat het allemaal goed zit...

Deel Deze Pagina