31 weken zwanger en in 1 keer veel stress en spanning!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Luna4702, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna4702

Luna4702 Lid

20 jan 2008
    74
    0
    0
    Werkvoorbereider/Tekenaar
    oldenzaal
    Ik ben morgen 31 weken zwanger en nu gaat de zwangerschap heel erg goed op zich. Ik werk 3 hele dagen per week en wou graag tot 36 weken door werken. Nu heb ik gisteren tussen neus en lippen door te horen gekregen dat ik per 1 april ben ontslagen! Totaal onverwachts want ik had niets gehoord over het feit dat wij ook last hadden van de crissis. Nu heb ik zware psychische problemen gehad de afgelopen 5 jaar en de laatste 1,5 jaar gaan zoooo goed! Het is voor mij echt heel erg belangerijk dat ik regelmaat en structuur heb en dat heb ik hier op mijn werk. Het kwam dus echt heel hard aan dat ik weg moet. Ik had gisteren de gehele dag veel meer last van harde buiken en kon niet eens eten. Ik weet wel dat ik gewoon lekker moet genieten maar dan doet mijn lichaam dus onbewust helemaal niet! Ben nu echt wel een beetje bang wat de gevolgens zijn hiervan. Zijn er meer mensen die tijdens de zwangerschap een klap hebben gekregen? Hoe is het bij jullie verder gegaan?

2. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    same story hier !

ik werkte al anderhalf jaar in vast dienstverband en zou normaal doorgewerkt hebben tot een weekje of 2 voor uitgerekende datum (eind april)

in januari kreeg ik doodleuk te horen dat ik ontslagen werd, omdat er voor mij niet voldoende werk meer bleek te zijn en omdat ik niet meer voldeed (terwijl ik ervoor nooit klachten of dergelijke heb gehad!)

nu ja 15 januari heb ik c4 gekregen en moest ik vanaf dan niet meer gaan werken, gelukkig werd ik wel nog voor 3 maand uitbetaald !

de eerste momenten was ik echt in schock... maar nu bekijk ik het positief : ik ben thuis gedurende laatste maanden zwangerschap, dus kan alles goed voorbereiden + ik kan rustig op zoek naar een nieuwe baan na de bevalling (er is geen haast bij want ik heb lang genoeg gewerkt om eventueel tijdje te kunnen gaan stempelen)

in ieder geval veel succes !

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het ligt er even aan om welke reden de ontslagen vallen. Als het ivm faillissement is, dan neemt volgens mij het UWV de betalingen tijdelijk over. Maar als het gewoon via het CWI loopt, dan dient je werkgever toch alsnog rekening te houden met je opzegtermijn.

Heb je een vast contract? Dan heb je in principe minimaal een maand opzegtermijn (en werkgever vaak het dubbele), dus kunnen ze je niet per 1-4 al ontslaan. Wel kunnen ze je ontslag aanzeggen (moet trouwens schriftelijk en bij voorkeur aangetekend) dus dat dan bijv de opzegtermijn begint te lopen vanaf 1-4 en zou je per 1-5 of 1-6 (afhankelijk van opzegtermijn werkgever) op straat komen te staan. Ook dan moet je je zsm melden bij het CWI ivm aanvragen uitkering

Heb je een tijdelijk contract en loopt dat af per die datum, dan moet je je als de gesmeerde bliksem bij het CWI melden ivm WW of zwangerschapsuitkering.

4. Luna4702

Luna4702 Lid

20 jan 2008
    74
    0
    0
    Werkvoorbereider/Tekenaar
    oldenzaal
    Dat is het hem nu juist. Ik weet in principe dat ik de komende 4 maanden met verlof en 3 maaden erna in ww wel goed zit maar ik zie er zo tegenop om weer thuis te zitten! En dan al dat geregel! ik heb nu al genoeg te regelen laat staan dat ik zit te wachten om straks cv te maken, aanmelden cwi, brieven schrijven enz. enz. Al dat gestres drukt zo! Het zal vast wel loslopen denk ik maar net zoals ik al zei mijn lichaam denkt daar blijkbaar anders over. Heel dubbel!

Deel Deze Pagina