Zwanger worden met de ziekte van Crohn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dessje23, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dessje23

Dessje23 Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Hallo zijn er toevallig nog meer mensen op deze site die de ziekte van Crohn (chronische darmziekte) hebben! En die voor een baby willen gaan? Ik hoor het wel groetjes...

2. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik heb een vriendin en een nicht die beide de ziekte van Crohn hebben. Beide hebben zij inmiddels twee kinderen. Mijn vriendin heeft wel voordat ze zwanger was veel klachten gekregen omdat ze moest stoppen medicijnen. Volgens mij ging het tijdens de zwangerschap erg goed. Na de bevalling weer aan de medicijnen waardoor ze geen bortsvoeding mag geven.

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb dan geen chrohn maar heb CU (colitus ulcerosa) en ben nu 31 weken zwanger, heb eigenlijk geen last van de cu en slik geen medicatie meer.
    Na de bevalling ga ik flesvoeding geven dit omdat de kans groot is dat ik weer aan de prednisolon zal moeten.
    De laatste week heb ik wat last van diaree gehad maar nog niets vergeleken bij voordat ik zwanger was.

Je ziet dus het kan wel allemaal, maar ik adviseer je wel een gesprekje te hebben met je internist of mdl-arts, dan weet je precies wat wel en niet mag als je zwanger bent. Want sommige medicatie kan misschien geen kwaad.
    Overigens is tijdig stoppen met je prednison wel een aanrader, dan zijn die hormonen je lichaam uit voor je zwanger raakt.

Heel veel suc6

4. Dessje23

Dessje23 Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Hai Anoul, wat leuk voor ze zeg echt super! Weet je toevallig ook of je vriendinnen aan de Remicade zitten dat is een infuus? Die je om de 8 weken krijgt. Bedankt voor je reactie! groetjes

5. Dessje23

Dessje23 Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Hai mamalieske, ja dat is ook vervelend CU echt leuk dat je zwanger bent gefeliciteerd :D ! Ik heb al overleg met mijn internist gehad en ik gebruik geen prednison maar hydrocortison dat krijg ik voordat ik Remicade krijg dat word ook in het infuus gespoten en dat is een mix van prednison en een middel om reactie op de Remicade te voorkomen (ik hoop dat het een beetje duidelijk is) :oops: Maar zij zeggen dat ik alleen de Remicade mag gebruiken in de zwangerschap en de rest van de medicijnen ga ik afbouwen want zonder Remicade kan ik niet :( En borstvoeding word ook niks bij mij nee vanwege die Remicade. Leuk dat je gereageerd heb! Groetjes

Deel Deze Pagina