Mislukte strippoging toch voor bevalling zorgen??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friesland90, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik ben zojuist bij de vk geweest. Hij heeft geprobeerd om te strippen, wat eerst wat lastig ging, want eigenlijk doen ze dit niet voor de 41 weken.

Toch werd mij vorige week echt gezegd dat ze een poging zouden doen. Gelukkig dus toch nog gedaan Nou bleek ik alleen geen ontsluiting te hebben en de baarmoedermond is nog steeds voor de helft verstreken. Hij heeft wel geprobeerd om de baarmoedermond wat losser te krijgen.. Hij zei dat het veel onrust op kan leveren, en door kan zetten, maar ook net zo goed niet door kan zetten.. Of het dus effect heeft is nog afwachten, maar dat is met strippen sowieso ook zo. Dus weet niet of mijn kansen nu minder zijn dan als ik wel goed was gestript.

Zijn er mensen die ook geen ontsluiting hadden, maar wel een strippoging hebben gehad, en toch zijn bevallen vlak daarna????

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hij maakt er automatisch een link van, dat is niet de bedoeling.. maar weet niet hoe ik dat uit krijg..
    Nou ja maakt ook niet zoveel uit toch?:D

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Niet door een strippoging, maar mijn eerste bevalling begon 2 uur nadat we nog gesext hadden ;)

In principe is het zo dat je lichaam er op een gegeven moment klaar voor is, en dan kunnen er meerdere factoren meespelen waardoor je bevalling echt begint. Frambozenbladthee (door de krampen die het kan opwekken), strippen of alleen al toucheren, sex, etc. Allerlei 'methodes', maar (buiten strippen, dat werkt wel meestal beter) de meesten werken alleen als je lichaam er echt al klaar voor is. Mijn bevalling was wss toch wel rond die dag begonnen, maar ik denk zeker dat die sex heeft geholpen. Dus dan zou dat van jou ook kunnen helpen!

4. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Als ik goed begrijp heeft ie alleen de bmm geprobeerd losser te maken?

Bij strippen worden de vliezen losgemaakt van de onderkant.
    Daardoor komt er een kleine hoeveelheid van een bepaald stofje vrij wat de bevalling in gang zou kunnen zetten.
    Maar om dat te doen ben je echt minimaal 1cm ontsluiting nodig en een iets verstreken bmm.

Dus ik heb geen idee of dit genoeg is om de bevalling in gang te zetten...Maar wie weet!

In ieder geval alvast succes met de bevalling want lang kan het niet meer duren! :)

5. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    @Friesland Jammer dat het strippen niet helemaal gelukt is... ik duim voor je dat het toch iets zal doen, misschien vannacht..? ;)
    Hier ook nog steeds alles rustig. Ik had vanmorgen weer controle en heb afgesproken dat als er maandag nog niks gebeurd is, ze gaat kijken of ik gestript kan worden. En vervolgens mag ik ook aangeven of ik wil worden ingeleid met 41 wkn... maar daar twijfel ik nog erg over. Ik wil het liefst natuurlijk wel de natuur z'n gang laten gaan, maar ergens heb ik het gevoel dat die kleine gewoon blijft zitten waar ze zit... en ik ben er ook zooooo ontzettend klaar mee!!!

Veel succes en sterkte in elk geval, mocht er iets beginnen... :)

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @rrowan, dat klopt. Dat VK heeft de baarmoedermond wat los gemaakt en ook geprobeerd om wat ontsluiting te maken. Maar dat wou niet lukken.
    Hij zei wel dat het stofje wat vrij komt met het strippen (door de vliezen los te maken) ook nu wel wat vrij komt, maar alleen minder. Ook zei die dat het niks hoeft te zeggen dat ik nog geen ontsluiting had. Ik kan net zo goed morgen als nog bevallen zei die.
    Ben zeer benieuwd..!!

@FishersGirl, Wat spannend. Hopelijk komt de kleine toch nog voor de tijd. Dan hoeft het allemaal niet. Ook de keuze om in te leiden lijkt mij inderdaad ook heel moeilijk. Zelf zou ik erg graag thuis willen bevallen en het liefst op de natuurlijke manier en dat kan dan niet.
    Ik heb inderdaad het ook het gevoel dat die kleine van ons gewoon lekker gaat blijven zitten tot 42 weken hoor.

Heb nou steeds wel wat harde buiken, maar ja dat is niet anders als anders eigenlijk. De kleine is ook behoorlijk druk de hele avond al, misschien daardoor de harde buiken wel..

7. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Ik heb ook al de hele middag en avond harde buiken, soms zelfs wat steken maar daar blijft het bij. Ik hoop ook echt zo dat het morgen of dit weekend zover is... De verloskundige gaf me als tip om de komende dagen gewoon zoveel mogelijk dingen te doen waar ik blij van wordt, zodat er maar zoveel mogelijk 'geluksstofjes' oftewel oxytocine vrij komen. Dus ben ik vanmiddag op de valreep nog maar even naar de kapper gegaan... lig ik er straks in elk geval verzorgd bij, haha!!

8. Iefie

Iefie Niet meer actief

Bij mij heeft de verloskundige van de week ook gepoogd te strippen. Dit lukte inderdaad niet omdat ik ook geen ontsluiting heb. Wel een volledig verstreken baarmoedermond. Heb sindsdien veel voorweeën, maar het zet niet door. Vandaag weer een poging en anders inleiden want ik ben volgende week alweer 42 weken! Ik vond het strippen (ook al is hij mislukt) toch wel erg gevoelig hoor, hadden jullie dat ook?

Deel Deze Pagina