OMG grijze haar!

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Dit vond de kapster bij mij, een grijze haar!!!!!!! :$:$:$:$:$:$ ben net 21 geworden :'( :):) schrik er best van, ijdeltuit als ik ben:)
    Wat nu? Verf natuurlijk! Niet meteen , als het doorzet natuurlijk wel!! Maar nu heb ik een super allergische huid (gevalletje rood haar en bleekscheet ), stel nou dat ik ook voor haarverf allergisch ben? Zijn er dan alternatieven?? Sorry, ben een leek, heb nog nooit mn haar laten verven!

xx Lucie

2. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Haha 25 hier en best wat grijze haartjes. :p gewoon de verf op je hand doen en kijken of je allergische reactie krijgt. :)

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ohjee dat is altijd schrikken. Helaas erg herkenbaar.

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hopelijk blijft het bij die ene haar ;)

Heb zelf geen ervaring met gevoelig zijn voor dat spul, maar je kapster zal vast wel meer erover weten?

Bij mij begon het ooit ook met één haar, wel wit en niet grijs haha. Nu zie ik er steeds meer. Vooral aan de zijkant en bovenop. Nu valt het mij meer op dan anderen, maar ik let er ook op. Vooral als de zon flink schijnt, dan zie ik ze glinsteren ;) :( Ik vind het echt vreselijk, maar je doet er helaas weinig aan.

Ik ga nu wel regelmatig naar mijn kapster om het te laten kleuren. Ik vertik het om zo jong al met wit haar te lopen :)

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb dat ook hoor, een paar tussen mijn haren in!
    Ik verf mijn haar nooit, dus ben benieuwd wanneer het tijd is om ermee te beginnen :p

6. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Tijdens mijn zwangerschap (toen ik 20 was) begon ik ook mijn eerste grijze haren te krijgen, ik schrok me ook helemaal rot!

Helaas, worden het er nu wel wat meer, vooral bovenop. Het zit bij ons ook echt in de familie, maar ik baal er toch flink van. Ik laat m'n haar nu wel om de 6 weken verven, maar toch vind ik soms nog echt witte haren. Die trek ik er dan gewoon snel uit (noemen ze dat ontkenningsfase? ;))

En wat betreft je gevoelige huid, ik zou je door een goede kapper laten adviseren. Mijn zusje is kapster en die zegt dat er super veel verschillende soorten verf zijn. Bijvoorbeeld een speciale lijn voor dames/heren op leeftijd en ook voor een gevoelige huid..

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb het haar van mijn vader geërfd dik haar met krullen... Helaas horen daar ook grijze haren bij :D Ik heb er best wat maar maak mij er niet druk om...
    Ik heb midden blond haar en door de plukjes die ik er in laat verven (donkere en lichte) valt het niet op.

Ik denk altijd maar er zijn veeeeel ergere dingen en het doet geen pijn ;):D

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    rood haar en grijs worden? Dat is dan wel heel vroeg, vaak zie je dat rood haar bij het ouder worden eerder kleurloos of dof wordt.

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oeh! Die eerste grijze haren zijn altijd schrikken!
    Hier nog geen gespot, maar ik verf mijn haar ook met enige regelmaat.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ach ik vond de eerste toen ik 14 was. Wordt dit weekend 29 en ben voor ongeveer 40% grijs. Leve de verf!

Mijn zoon spant de kroon: hij was 2 toen ik zijn eerste grijze haar ontdekte :)

11. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Oh,oh....schrik niet! Er zijn haast geen mensen te vinden met rossig of rood haar die na hun 40e nog steeds rood haar hebben. Ze verliezen heel vroeg het pigment. Ikzelf(donkerblond) ben nog geen 35 jaar maar echt enorm grijs, mijn zussen zijn 2 jaar ouder en finaal grijs.
    Je kunt altijd verven, tegenwoordig zijn er zoveel merken dat er vast iets voor je bij moet zitten. Ik zou er met rood haar zeker niet zelf aan beginnen.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier ook ontdekt zo'n half jaar terug, en was toen 24!
    ?Bij mij zijn ze niet grijs maar spier wit! en ik heb donker/as blond haar.
    Mijn moeder werd ook op haar 23ste grijs dus zit in de familie helaas.
    Als ik mijn haar los heb dan zie ik het zelf als ik goed kijk in de spiegel bovenop mijn kruin.
    Maar in een staart niemand die het zit.
    Ik heb er wel eens een paar uitgetrokken maar ze komen net zo hard weer terug dus dat doe ik maar niet meer.

Moet gewoon weer een keertje mijn haren blond verven, dan zie je het niet zo erg ;)

13. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hier ook vanaf 23 jaar grijze haren gekregen, dus af en toe ff verven en weg:D;)

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier vanaf 22 ook grijze haren .. ik weet dat als ik niet zou verven ik nu echt wel plukken heb die helemaal grijs zouden zijn. maar verfde al voordat ik grijze haren ontdekte dus tja.. maakt me niet zoveel uit..

15. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier sinds 3 maanden grijze haren ontdekt. Ben 32 en vind dat al vroeg :$

Mijn vader is 55 en nog helemaal niet grijs. En mijn moeder is 52 en pas sinds 1 jaar grijs aan het worden :(

Heb de afgelopen paar jaar veel meegemaakt, door scheiding met ex etc. Heb de indruk dat het bij mij door stress komt.

Ik trok ze er dus ook uit, maar kreeg te horen dat je dat beter niet kan doen, komen er meer voor terug zeggen ze.

Ik verf het nu om de 6 weken (verfde mijn haar al vaak van kleur) Maar merk dat het nu toch wel strikt om de 6 weken MOET gebeuren.

16. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Kan best dat die grijze haar er altijd of veel langer gezeten heeft maar dat het jou (en anderen) nooit opgevallen is. Ik heb al meer dan 10 jaar een grijze haar, en die zit er nog steeds....hij heeft er nog steeds geen broertjes en zusjes bij. Dus schrik niet te vroeg, het hoeft niet het begin van een grijze kop te betekenen. Volgens mij vallen grijze haren sowieso niet erg op bij roodharigen, of heb ik dat verkeerd?

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb zelf ook een hele gevoelige huid.
    Uitwasbare haarverf is zeer vriendelijk voor de huid en ook voor je haar.
    Ik weet niet of je toenvallig zwanger bent?
    Maar toen ik voor het eerst zwanger was (22jaar) kreeg ik inneens grijze haren die zijn daarna weer verdwenen en bij deze zwangerschap zijn ze er weer.
    Ik word schijnbaar tijdelijk grijs als ik zwanger ben. :p

Deel Deze Pagina