(extreme) vermoeidheid in trimester 2?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door leolientje, 12 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Hoi Allemaal,

De eerste 12 weken van mijn zwangerschap ben ik niet zo erg moe geweest, ging om 23.00 uur naar bed en om 7.00 uur weer vrolijk op om vervolgens weer de hele dag te werken en thuis nog een kleine van 5 te hebben.

Nu ben ik 15 weken en ik ben al twee a drie weken extreem moe. Het werken gaat nog (4 dagen) maar ik lig vaak uiterlijk 21.00 uur op bed. In het weekend ben ik niks waard en heb ik niet eens zin om aan te kleden. lig dan hele dag op de bank en slaap s middags ook nog.

Zijn er meer meiden die hier last van hebben en wie heeft er tips??

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hier ook erg moe het hele 2e trimester al. Dwing mezelf wel om ook in het weekend (na uitslapen) aan de dag te beginnen. Moet ook wel, want met peuter en veel te doen in huis qua huishouden en herinrichten voor de baby er is heb ik weinig andere keuze. Maar heb veeeeel slaap nodig en krijg de laatste tijd ook snel last van mn buik als ik niet genoeg zit of lig.

Heb weinig andere tips dan tóch aankleden en wat doen in het weekend (van dat gehang wordt je ook moe) en verder misschien even vja de vk laten checken of er meer speelt dan hormonen? Ijzer, virus, zoiets.
    Maar ik weet wel dat teveel slapen en hangen ook niet goed is, daar wordt je vreemd genoeg juist moe van.

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik ben nu 14+3 en de vermoeidheid is bij mij ook nog niet minder geworden. Aan mijn ijzer gehalte kan het niet liggen, want dat was (na mijn 10 weken bloedonderzoek) op een goede hoogte. Maar als ik 's middags een uurtje iets doe, moet ik daarna eerst weer naar de bank om te rusten. Erg vervelend is dat, als je net verhuisd bent en je alle rommel nog op moet ruimen..

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi hier ook nog steeds moe al word ik elke nacht minimaal 2 keer wakker om te plassen.
    Moet mezelf echt oppepen om iets te gaan doen want het liefs slaap ik overdag maar ja kan niet altijd he.
    Zie trouwens dat we even ver zijn 😆
    Misschien in het weekend je vl met je oudste op pad sturen zodat jij ff kan relaxen?
    Doe mijn vriend nu op zondag ff 2 uurtjes zwemmen met zoonlief

5. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Helaas is de extreme vermoeidheid voor mij nog steeds aan de orde van de dag. Het begon inderdaad in het tweede trimester, ik heb werkelijk alles laten onderzoeken maar er was (helaas) geen duidelijke oorzaak gevonden.

Wat ik je als tip wil meegeven, wat vaak wordt vergeten door de vk, is om je schildklierfuncties te laten checken. Dit kan namelijk ook extreme vermoeidheid veroorzaken. Ik zou ook eens kijken naar je voeding, niet teveel suikerproducten en vaste tijden eten etc. en daarnaast ook om vaste tijden naar bed. Dat heeft mij erg geholpen!
    En je kan misschien in je omgeving vragen om eens te helpen met het huishouden/boodschappen doen etc., zodat jij dan even lekker kan bijtanken.

Hopelijk knap je snel wat op!

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hier ook heel erg.

Normaal werk ik twee dagen op maandag en dinsdag maar ik kan t vaak niet opbrengen zo moe...
    Ik werk gelukkig bij mijn zwager dus ik werk nu voornamelijk lekker thuis.
    Vandaag ben ik ook twee keer terug naar bed gegaan in de ochtend en begin van de middag.

De andere dagen moet ik doorgaan vanwege mijn dochtertje maar ga meestal met haar mee op middag dutje.

Echt heel vervelend die vermoeidheid het eerste trimester had ik er ook mega last van toen was een tijdje weg en nu is het er weer

7. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    helaas hier ook ,functioneer ook vaak niet moet ik bekennen en verdeel mijn dag taken zo , dat ik tussen door vele kan rusten of even niets doe ,

zelfs op tijd naar bed gaan en zeker 10 tot 12 uur slapen helpt niet heel soms helpt een dutje dat wel maar dat is ook echt soms

al mijn vitamine en minerale en ijzer , schildklier is allemaal heel goed , puur de kleine die lekker alles van mij af snoept

1ste trimester was heel erg 2de ietjes minder maar zins 2 weken is het weer een raak

dus niet echt tips behalve verdeel je taken en neen genoeg rust anders ga je kapot en ga rond 9 uur al liggen

8. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben moe geweest tot 16-17 weken en kreeg het weer terug met 28 weken.

9. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Pfff.. praat me er niet van!
    Ook al weken zoooo moe.. ik ben al een paar weken geleden halve dagen gaan werken, maar nog steeds vaak moe..
    Heel enkel een fit dagje.. maar dat is meer uitzondering dan regel laatste tijd..

enige advies dat ik uit t ziekenhuis had gekregen...
    Probeer er niet al te veel aan toe te geven, maar dat is zo makkelijk nog niet..
    Moet wel zeggen dat vooral als ik eenmaal ga zitten er niks meer uit me komt.
    Maar gezien mijn rug/bekken klachten is de hele dag door gaan ook geen optie ^_^

Ik ben op het moment zoooo jaloers op die super energieke stralende zwangeren.. want stralen doe ik niet zo hard :(

Wie weet komt onze tijd nog :p

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hoop ook dat t nog komt.
    Mijn zussen zijn beide ook zwanger schelen een paar weken maar hun stralen echt en wandelen door de zw heen.
    Nou werkt me ene zus helemaal niet miss werkt dat mee? Geen idee maar heb wel respect voor de zwangere die ruin 40u werken pff

Ik lig nu ook alweer op bed slaap nog niet hoor lekker relaxen met een kop thee en me serie.
    Kleine meid ligt net op bed.

Morgen nog dagje thuis werken hhopelijk lukt het om ff een dag door te gaan maar betwijfel het

11. Chelssea

Chelssea Lid

5 jan 2014
    67
    0
    0
    Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben!
    Tot 20 weken heb ik qua vermoeidheid nergens last van gehad, maar nu de laatste twee weken ben ik zo snel moe...
    Ik werk fulltime en dat lukt nog net, maar de leuke dingen moeten er onder lijden 😔
    Ben zo snel "kapot", totaal futloos, continue gapen.
    Normaal spreek ik graag in het weekend af en doe ik leuke dingen.
    Maar nu blijf ik het liefst thuis en moet ik zelfs tussen de middag slapen.
    Voel me af en toe ook echt een zeurpiet, als ik zeg dat ik moe ben en geen zin heb om weg te gaan.

Heb dit nog niet met de verloskundige besproken.

12. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Hier nog iemand met een kleine 16 weken die heel erg vermoeid is.
    Nu heb ik net griep gehad dus het kan daar aan liggen, maar ik denk dat het ook wel kan komen omdat ik even niet zo goed op mijn voeding heb gelet.
    Omdat ik zo'n zere keel had heb ik veel snoepjes op (sabbelen) en dat is eigenlijk niet zo goed..
    Dus ik ga nu mijn suikerinname verminderen en hopen dat het beter wordt!

Beterschap!
    En probeer jezelf niet zo te vergelijken met je zussen. Iedereen is anders en ervaart haar zwangerschap weer anders.
    Misschien heb jij wel zin in sex en loopt dat bij hen alweer maanden spaak. Iedereen heeft wel wat!

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    haha dat is waar!

Het verschil deze zwangerschap is ook wel dat mijn dochter natuurlijk veel aandacht vraagt en midden in der peuterpuber fase zit :(

14. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik ben ook nog extreem moe. Ik hoopte dat het voorbij zou gaan na 12-14 weken, maar bij mij is het blijvend. M'n ogen vallen nu al dicht en lig om 9 uur op bed anders trek ik m'n werkdag niet de volgende dag. Sociale leven is dus ook een stuk minder geworden...

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik was om 7u wakker maar ben om half 8 weer gaan slapen tot net ..
    Nu voel ik me weer springlevend maar je zal zien dat ik om 2u vanmiddag weer een dutje kan doen :(

Slikken jullie vitamines ?

16. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    wat een hoop reacties! daarom zit ik op dit forum, al is het alleen maar om te weten dat je niet de enige bent!

Bij mij alle waardes ook goed en ik slik multivitaminen voor zwangeren, maar de vermoeidheid blijft. En dat 'stralen' herken ik ook, dat is bij mij ook ver te zoeken. Al denk ik dat je moeilijk kan stralen als je je zo futloos voelt! Ik pak mijn rust waar ik kan en ga vroeg naar bed en verder ben ik bang dat we het uit moeten zitten met z'n allen pffffffff

17. anoniem1106

4 aug 2014
    51
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Ik ben waarschijnlijk pas 7 weken zwanger (weet het zelf nog niet eens zeker donderdag 1e echo !! :D:D:D) en ik ben nu al doodmoe elke dag rond tusse 4 en 6 lekker een uurtje slape echt heerlijk

18. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Is vitamine D al getest? Bij mij was het drie jaar geleden te laag, bij gaan slikken en toen was het goed. Nu met de zwangerschap is het weer te laag, hoewel ik al extra slik. Je mag alleen niet te veel tijdens de zwangerschap, volgens mijn internist, dus het is uitzitten hier, ben ik bang.

19. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Hier nu 16 weken zwanger van ons tweede ukkie en ook veel last van vermoeidheid. Tijdens m'n eerste zwangerschap de volledige 40 weken last van gehad.
    Door de week lig ik er meestal rond 21.30 in, in het weekend een uurtje later. Als ik dat niet doe, heb ik er zekr de volgende dag last van, helemaal als ik moet werken. Ik werk nu 2,5 dagen per week en ben echt blij dat ik niet meer fulltime werk zoals tijdens mijn eerste zwangerschap! Dat had ik echt niet getrokken denk ik.
    Fijn om te lezen dat je niet de enige bent met deze klachten, dan is zo'n forum toch wel erg prettig!

20. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    Pff hier ook sinds 4dagen extreem moe :(
    Slaap ook nog eens heel slecht. Ga minst 2x naar de wc en zodra ik mn ogen weer dicht doe begint de kleine te schoppen. Dan weer een harde buik en dan weer kramp in de kuiten en noem t op. Overdag hou ik met moeite mn ogen open.

Deel Deze Pagina