hallo meiden, wie was er voor de zwangerschap al bekend met redelijke hoge bloeddruk en die nu weer opspeelt. gister moest ik voor controle naar de vk daar bleek dat mijn bloeddruk langzaam weer naar boven gaat, uiteraard ben ik daar niet blij mee ook omdat ik graag thuis wil bevallen en totaal niet medisch wil worden wie heeft dit ook en wat werd er bij jullie gedaan?
hier ook.. beiden zwangerschappen via de gyn gegaan, beide zwangerschappen medicijnen gebruikt en in het ziekenhuis gelegen, tweede zwangerschap pre-eclampsie ontwikkeld. meiden hebben het beiden wel goed gehad in mijn buik, Eefje woog met 37 wk 3145 en Fiene met 38 wk 3460. Ik kan me voorstellen dat je graag thuis wilt bevallen, maar ik vond die extra controles, ctg's en echo's juist heel prettig, bij Fiene zijn ze er net op tijd bijgeweest anders had het heel anders kunnen lopen.. succes er mee!
dank je wel voor je reactie, de controle's die ik nu krijg bij de vk vind ik wel prettig in het verleden heb ik wel medicatie gehad maar die hoefde ik uiteindelijk niet meer te gebruiken nu moet ik over twee weken terug komen en het rare is ik had gisternacht gedroomd over pre- eclampsie en wist niet eens dat het bestond mag ik vragen hoe hoog jou bloeddruk was geweest. gelukkig maar dat het met jou en de meiden goed ging
HIer bij eerste zwangerschap hoge bd ontwikkeld. Opgenomen, PE en HEllp gekregen. Daarna heeft mijn bloeddruk zich nooit goed hersteld. Nu dus nog steeds een hoge bloeddruk maar met medicatie goed ondercontrole. Ben door de hoge bd en HELLP wel onder behandeling bij de gyn.
wat was jou bloeddruk laurie wat balen zeg dat je opgenomen bent geweest maarja is alleen maar goed natuurlijk en zeker dat je nu weer streng onder controle stata
Op het moment dat ik werd opgenomen was mijn bloeddruk 190/110 veel en veel te hoog dus. Nu gebruik ik 2x daags medicatie (Labetanol 100mg) en zit ik keurig op 120/70
Bij mijn eerste had ik in het begin meteen labetalol. Bleef goed tot week 28, toen steeg ie tot 110/145, maar geen pre-eclampsie. Heb week in zh gelegen om de aldomet in te stellen. Eefje kwam spontaan met 37 wk. Bij Fiene bleef mijn bloeddruk goed zonder medicijnen tot week 32. Toen had ik een bloeddruk van 95/150, maar eiwitten in mijn urine. Bloeduitslagen wezen uit dat Mijn lever en nieren aan het falen waren. Heb toen infuus gekregen om mijn vaten te verwijden en uitgebreide echo om te kijken of de placenta nog voldoende werkte, dit was gelukkig nog het geval. Ben weer met aldomet begonnen, de volgende dag ging de dosering omhoog omdat mijn bloeddruk steeg. Ze zijn toen ook begonnen met longrijping en kreeg te horen dat ik moest blijven tot de bevalling zou beginnen. De hoop was dat ik het tot week 34 zou uithouden. Wonder boven wonder sloeg de aldomet zo goed aan dat mijn waardes beter werden en ik naar huis mocht om met rust het verder te proberen. Heb me gruwelijk kalm gehouden, veel geslapen en het volgehouden dus tot week 38. Mijn gyn noemt het nog steeds een wonder, hij stond al klaar om de kleine te halen, vooral mijn nieren zagen er slecht uit. Na de bevalling steeg mijn bloeddruk dramatisch, heb met een bloeddruk van 120/205 een week terug een paar uur op de hartbewaking gelegen. Gelukkig heb ik van de cardioloog nieuwe medicijnen gekregen en is mijn bloeddruk nu acceptabel.. Sorry voor het lange verhaal.