Ik heb nu al 3 dagen last van mijn neus en ogen. Ik blijf constant niezen denk met een pauze van 15 minuten en dan moet ik 10 keer achter elkaar niezen. Mijn ogen tranen heel de tijd. Mijn neus jeukt ook de hele tijd. Het rare is dat ik in de nacht nergens last van heb. Maar de bovenverdieping is ook een plek waar geen katten komen. Ik heb al sinds 2007 katten. Maar nu vraag ik mij af heeft iemand dit zelf ooit meegemaakt of kan het ook dan iets anders zijn? Ik kijk het nog even een paar dagen aan of het weggaat anders ga ik een test laten doen bij de huisarts. Ik moet er niet aan denken dat ik opeens allergisch zou zijn voor katten.
Allergieën kunnen inderdaad van de een op de andere dag komen. Er is een kans dat je arts het op hooikoorts gooit (wat ook mogelijk is) en je tabletjes of spray mee wil geven en klaar, maar ik zou wel op een test aandringen dan (huid en bloed) want je wil wel graag weten waar je dan allergisch voor bent, stuk makkelijker om rekening mee te houden dan Ipv zomaar direct met tabletten of sprays beginnen.
Yep! Ik was van de een op de andere dag allergisch voor vis! Eerste keer op eerste hulp, helemaal opgezwollen en direct aan het infuus, dachten ze dat het een reactie was op ibuprofen want die had ik 1 genomen ivm pijn in mijn rug. Maar keer erna had ik het weer zonder ibuprofen, dus toen getest en ben ik dus allergisch voor vis....
Ja kan, ik was op mijn 20e ineens allergisch voor katten, knaagdieren etc. Tot mijn 16e altijd cavia's gehad en mijn schoonouders hadden katten en voor die tijd nooit ergens last van gehad...