Bij ons zit er steeds 1 jaar en 9 maanden tussen. Dus zoon van 3,5 en zoon van 1j9m zo dadelijk. Wat dat betreft is het wel mooi getimed Ach een aantal dingen zullen wel makkelijker zijn; de kinderen zijn al gewend om de aandacht te verdelen, de oudste zal een stuk zelfstandiger zijn, wij zijn makkelijker.. Ben nu ook eens uitgerekend in de zomer ipv de winter. Maar die hectiek! En dat doodop zijn.. Serieus, ik ben blij als ik aan de gebroken nachten kan beginnen na de bevalling, dan slaap ik meer dan de tweede helft vd zws. En duurt het nog langer voordat we van die kdv kosten af zijn.
bedoel met ups en downs dat ik wel eens moe ben en met die drie is er altijd wel eentje dwars bij mij die werkt dan niet zo mee. of eet momenten moest ik wel even wennen soms ben je zobezig zitten blijven hapje doen dat ik zelf amper kan eten. heb trouwens ook een plankje achter de kinderwagen 2 zittend 1 staand lekker creatief zijn dus ook met zijn drien gelijk in bad en om en om aan kleden in de badkamer o ben zo handig geworden
3 kind kan voordeliger zijn he in de kinderopvang bij nummer 1 betaalde we het meest bij nummer 2 en 3 minder. gast ouder aan huis die nog wat huis taakjes kan doen?
Van harte gefeliciteerd Nyn! Het was even schrikken voor je, maar probeer het via een ander perspectief te bekijken. Dit kindje wilt dus bij jouw gezin horen! Voel je gezegend met je 2 mannetjes en een derde wonder op komst!
Herkenbare zorgen allemaal. wijhebben heel lang getwijfeld voor een derde kindje en konden de knoop maar niet doorhakken. ik had twee relatief goede zwangerschappen en bevallingen, en de eerste maanden vielen al ij al goed mee. Niet te veel ziek die kindjes, goed slapen, ... alleen de peuterpuberteit bij de jongste viel niet mee nogsteeds drama alle dagen eigenlijk. Nu ja, nummer drie kondigde zich toch aan en is onderweg. de oudste zal 4,5 zijn en de jongste bijna 3. vind het best wel spannend allemaal ook hoe w alles gaan doen met vervoer, uitstapjes, dutjes, .... de eerste maanden is een baby op dat gebied vrij 'gemakkelijk'. eten en slapen en kan je makkelijk overal mee naar toe nemen. Het is afwachen hoe de nachten zullen gaan allessinds en hopen dat mijn man genoeg helpt en meedoet in het huishouden. Fysiek is dit ook wel een zware zwangerschap (rug en bekken) dus ik begin stilaan af t tellen... succes en ook nog eens proficiat!
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hier zwanger van de vijfde en als de kleine geboren wordt is onze oudste net 8, onze dochter is dan ruim 5, onze zoon 3,5 en onze jongste 19 maanden. Het is druk met 3 kids onder de 4 maar het is zeker te doen hoor. Bij onze 4de was onze tweede ook nog geen 3 jaar, maar gelukkig wel een makkelijk meisje en dat ging gewoon goed mee in het gezin. Je moet in het begin en later trouwens ook niet geen hele hoge eisen stellen aan je huishoouden. Er zal er weleens eentje huilen terwijl je met de ander bezig bent of ze willen net op zo'n moment wat en dan zullen ze moeten wachten, wat niet altijd makkelijk is. Maar je draai ga je zeker wel vinden. Ik gebruikte zelf erg veel de draagdoek bij nummer 4, maar dat was bij ons wel een huilbaby en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eerste jaar met haar erg zwaar vond, maar dat komt mede door haar ziekte. Maar nu is ze bijna 17 maanden en dan denk ik weleens wat heb ik me druk gemaakt en nu met nummer 5 zal het zeker ook goed komen. Maar wij zijn wel heel erg van de ritme en de regelmaat met het gevolg dat ik weinig op visite en dergelijke ga omdat ik het belangrijk vind dat ze in hun eigen bed kunnen slapen en als hun aangeven dat ze er ook echt aan toe zijn en dat is toch altijd een beetje dezelfde tijd, maar voor onze jongste was dat de uitvinding om haar rustiger te krijgen en nu met nummer 5 gaat dat dus net zo.