Peuter + overgang naar groot bed...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Danielle1982, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Wij verwachten in juni ons tweede kindje. Onze oudste is nu bijna 3 jaar.

Onze jongen gaat zaterdag over naar zijn nieuwe kamer. Laten hem meehelpen met over verhuizen, en zetten we het babyledikantje gelijk weer hoog.
    Hij zei gelijk ook al toen ik dat vertelde; ja, dan kan de baby daar slapen.
    Hij vond de nieuwe kamer ook supermooi, maar toen ik vroeg; heb je zin om daar te slapen? Zei hij; Nee...

Dus ik ben wel een beetje bang hoe het gaat zaterdag.. Vind het heel erg spannend.
    Het is een jochie wie veel tijd nodig heeft voor veranderingen en duidelijkheid nodig heeft. Hij is ook behoorlijk pienter vind ik. (of vind elke mama dat van haar kind? :p)

We wachten af, maar vind het wel heel, heel erg spannend. Maar zet het hoe dan ook wel door. Ledikantje wordt hoog gezet en blijft hoog.... Denk dat dat de beste aanpak is.?

Wat zijn jullie ervaringen hierin?

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt sinds oktober (19 mnd) in een peuterbed. Wij zijn op tijd begonnen met de boel ombouwen, omdat we bang waren dat het heel moeizaam zou gaan.
    Omdat hij nog altijd een middagdutje doet, hebben we gezorgd dat de kamer 's morgens klaar was. De eerste keer dat hij in zijn nieuwe bed sliep was dus 's middags. Hij heeft zelf 'geholpen' met het in elkaar zetten van het bed.

Toen hij eenmaal in de gaten had dat het de bedoeling was dat hij in dat bed ging slapen, ging het eigenlijk meteen heel goed! Hij bleef de eerste periode 's morgens zelfs netjes liggen tot ik hem kwam halen. (Nu niet meer, hij staat iedere ochtend, maar ook wel eens per ongeluk om 3 uur 's nachts, naast mijn bed).

Qua leeftijd denk ik dat jouw zoontje er zeker aan toe is, en het is verstandig om het inderdaad in deze fase van de zwangerschap te gaan proberen. Er verandert straks al veel te veel!

3. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Qua leeftijd is hij er idd aan toe, maar hij past er nog wel prima in. Het is een klein jochie.
    Fijn dat het bij jullie zo goed ging!

4. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu een maand geleden verhuisd naar haar nieuwe kamer en peuterbed. Wij verwachten in juni ook de tweede. Onze dochter is afgelopen week 2 geworden. De eerste week was het een ramp... hoewel we haar met het inrichten wel continu betrokken hebben.. we hebben haar er de eerste keer met haar middagdutje laten slapen. Dit ging eigenlijk super goed... alleen daarna wilde ze er dus absoluut niet meer slapen, maar we hebben toch doorgezet. We hebben haar niet laten huilen, maar gingen dan bij haar zitten tot ze sliep. Zodat ze in onze ogen w het gevoel had dat het veilig was. Na een week zijn we dat af gaan bouwen en sindsdien slaapt ze veel beter dan in haar vorige kamer! Dus mijn advies doe het op een rustig moment de overstap, bijv in het weekend of vakantie zodat mocht het tegen zitten het makkelijker is om door te zetten. Niet opgeven en er vertrouwen in hebben dat het goed komt!

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter is vorige week overgegaan naar het grote bed (ze klom uit ledikant) en de eerste nacht was even drama en sindsdien gaat het supergoed!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hadden toen ik zwanger was van de tweede, al een groot bed bij Ties op zijn kamer gezet. Omdat de baby eerst in een wieg zou komen hoefde Ties nog niet over, maar op een dag (bij 22 maanden) besloot hij zelf dat hij in zijn grote bed wilde slapen. Dat ging direct goed.

7. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Hier moeten we er ook aan gaan geloven maar ik durf het gewoon zelf niet. Moet ik dan het ledikant weghalen of zal ik het nog in dezelfde kamer laten staan vlak bij zijn nieuwe bed dan.

Mijn zoontje wordt eind maart 3 .....

8. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Mijn mening is dat veel mama's en papa's vragen of ze dat wel leuk vinden. Dit zie ik vaak om me heen. Dan hebben ze soms hele discussies! Jij bent de ouder en jij bepaald wat er gebeurt. Het klinkt misschien hard. Maar zo denk ik erover.

Misschien moet je niet vragen of hij er wil slapen maar moet je gewoon zeggen. "Jij slaapt hier vanavond. In je mooie grote bed".

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wij hadden de zijkant van het ledikanjte eraf gehaald, toen hij ruim 2 was. Sinds vorig weekend slaapt hij in een groot bed, gaat eigenlijk heel goed. Mijn zoon heeft ook moeite met nieuwe dingen. Hij sliep altijd in een slaapzak en nu heerlijk onder een dekbed met kussen.
    Eerder kon hij dus al zijn bed uit. Dit heeft hij ongeveer een week erg interessant gevonden. Toen was het over en nu blijft hij gewoon in zijn bed slapen.
    Het werkt bij mijn zoon erg goed om hem overal in te betrekken, samen bed opmaken, even erin liggen om te voelen hoe lekker het is, enz.

10. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Kamer is super geworden en zoon heeft geholpen oude kamer leeg te pakken. Bedje staat ook alweer hoog erg definitief dus.. :) Heb idd ook niet gevraagd of hij wil.. het moet gewoon. :) Ben heel benieuwd vanaaf is het zover. Mijn vriend denkt dat het goed komt, ik denk wel dat het ff moeilijk wordt. Maar tja het moet, oude kamer is ook niet meer beslaapbaar voor hem. Bedankt voor reacties!

11. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Mijn zoontje moest ook over toen de 2e eraan kwam, hij was toen 26 maanden. Wij hebben hem inderdaad ook betrokken bij het inrichten van de nieuwe kamer en laten helpen verhuizen.
    Hij heeft een bed in de vorm van een auto en dat vond hij heel interessant maar er echt in slapen wilde hij echt niet. Hij raakte dan helemaal in paniek. Wij hebben toen tijdelijk de ledikant op zijn nieuwe kamer erbij gezet en hem daarin laten slapen. Zo raakte hij aan de kamer gewend in zijn vertrouwde bedje. En na 2 weken wilde hij zelf in zijn nieuwe bed slapen en dit is sindsdien altijd goed gegaan, nooit gehuild meer.
    Ik ben dus een voorstander van het rustig aan pakken als ze niet willen. Maar natuurlijk kan je altijd proberen of ze wel gelijk willen en als dat lukt is het mooi meegenomen. Succes!

12. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    zooo trots!!! onze lieve stoere zoon slaapt in zijn grote bed!! hij vond het eerst wel spannend en zei dat hij niet wilde slapen in het grote bed.. Die had ik al zien aankomen, dus vriend heeft bed vanmiddag al hoog gezet van beeb, en ik heb de matrashoes eraf gehaald om te wassen. Dus bed was onbeslaapbaar voor hem, dus dat kon ik zeggen. En nu slaapt hij. Ben echt heel heel erg trots! Samen vanmiddag spulletjes en kleren overgepakt. Het mandje met soeelgoed mocht de baby wel hebben van hem, hoe lief is dat.. Ik zelf werd beetje emotioneel toen bed weer hoog gezet werd.. hi hi. Onze jongen alweer zoo groot, en zo weer een lief klein hummeltje erin. Prachtig... *slik*.. ;)

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wat fijn dat het goed ging..
    Onze dochter is een maandje ouder dan jouw zoon en ik ben vandaag ook 23 weken zwanger. Onze meid gaat ook een nieuwe kamer krijgen (onze slaapkamer, en wij gaan naar de zolder). Ze slaapt ook nog in een ledikantje die straks natuurlijk voor de baby is. Ze heeft haar grote bed al uit mogen zoeken en ze wil straks een roze prinsessenkamer. Ze lijkt het allemaal heel leuk te vinden, maar ik ben ook benieuwd hoe het straks gaat als het echt zo ver is.. Hopelijk net zo goed als bij jullie! Ik vind het wel fijn dat ze op een leeftijd is, dat we het een beetje kunnen uitleggen..

14. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hier ging het boven verwachting goed idd. Voor mijn gevoel kwam dat wel omdat het heel defonitief was zo met het oude bed hoog enzo. Ik ben erg opgelucht, nu verder richten weer op de babyspulletjes. Vind het heel bijzonder allemaal. Veel succes met overgang bij jullie dochter!

Deel Deze Pagina