Slikken jullie al allemaal foliumzuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Evamariah, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik heb wel gehoord dat je vitamine D 'moet' slikken als je zwanger bent, maar dat ligt eraan bij mij wel aan of het kleine pilletjes zijn anders eet/drink ik wel gewoon meer produkten die vitmaine D bevatten ;) (zou nu nog even niet weten welke dat zijn)

2. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik slik op advies van de gyn. Gravitamon.
    Bevat foliumzuur, ijzer en nog een paar belangrijke stoffen.
    Moest dit de hele zwangerschap door gebruiken.

3. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Misschien een dikke laag boter op je brood ed....daar zit vitamine D in!
    En veel in de zon....hi hi

4. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    foliumzuur met vitamine had ik gekocht toen ik zwanger was dus die maak ik nu gewoon op daarna ga ik over op gewone tabletjes

5. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Maar hoe moet dat dan met dit weer?
    Op doktersadvies naar de zon!
    Maar als je zwanger bent mag je juist weer niet te veel in de zon.
    Lastig hoor. ;)

6. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Ja idd... ha ha ha...hadden ze maar een zuigtabletje tegen zwangerschaps vlekken!
    Dan mocht je ook in de zon...hihi!

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik ben begonnen toen ik wist dat ik zwanger was met voliumzuur met vitamine.

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben bezig met zwanger worden en slik nu al foliumzuur. Het kan verder geen kwaad dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere. Hoewel ik ook wel weet dat het geen 100% garantie biedt voor een gezond kindje.

Een nicht van me heeft jaren terug een kindje met een open ruggetje gekregen. Kindje was dus dood geboren. Misschien dat ik daarom ook een beetje bang ben.

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    yep mee begonnen toen ik stopte met de pil, en het zit nu nog in multi vitamine voor zwangere vrouw die ik gebruik :D

10. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik begin deze week met femnatal! Heb afgelopen donderdag mijn laatste pil geslikt. Willen wel nog 2 mnd wachten met het echte probere. Femnatal is foliumzuur met vitaminen

11. melloncollie

Ik denk ook dat ik over ga stappen op multivitaminen als ik daadwerkelijk zwanger ben. Ben namelijk vegetarier en eet wel goed en gezond, maar bepaalde vitaminen zijn niet altijd toegevoegd aan vleesvervangers. En natuurlijk ook voor mijn eigen gezondheid want als ik vele dames mag geloven is zwanger zijn toch een vorm van topsport ;)

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Deze heb ik ook nu ik zwanger ben :D bevalt erg goed!

13. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Ok...goed om te weten..femnatal...ik ga denk ik dan overstappen als ik eenmaal zwanger ben....!

14. Cariska

Cariska Lid

8 jan 2008
    19
    0
    0
    ik slik alleen foliumzuur (ook van etos)

15. melloncollie

Weet iemand toevallig of Femnatal proefdiervrij is? Zit nogal met een berg principes waar ik niet vanaf wil wijken hehe

16. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Ik slik ook alleen maar foliumzuur, wil met de volgende cyclus beginnnen met etos zwanger worden (voor de verandering).

Zijn er ook meiden die niets slikten totdat ze positief hebben getest en toen pas begonnen met foliumzuur (of iets anders )? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    mmm geen idee zou dat op het doosje moeten staan, wil wel ff kijken voor anders :D

18. melloncollie

Nee dat staat niet op het doosje..thanks anyway:) oh weet je wat er is natuurlijk ook altijd het huismerk van Etos, Kruidvat, etc. Hebben die ook van dat soort multivitaminen?

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Owww oke...nou dan weet ik het niet, had al ff op google gezocht maar kon het niet vinden :D

Ja hoor, ben begonnen met etos zwanger worden, ze hebben ook etos zwanger zijn etc. Maar femnatal kwam goedkoper uit in verhouding met de hoeveelheid tabletten etc...ten minste dacht ik. Daar kwam bij dat etos zwanger zijn ook op was toen :) vandaar femnatal

20. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik slik het ook al vanaf december 2006...
    Is heel belangrijk om het al te slikken 3 maanden voor je eventuele zwangerschap.
    Verder slik ik er gewoon vitamine pillen bij.

Groetjes Debby

Deel Deze Pagina