slikken jullie de hele zwangerschap vitamines?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kiet, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0

van welke merk is dit?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben expres gestopt met slikken na de 12e week, ik geloof toch echt dat je lichaam meer heeft aan vitamines bouwstoffen ed uit voeding dan uit synthetische zaken (pillen e.d.). Als je gevarieerd en gezond eet is het echt niet nodig pillen te slikken. Ik heb het voordat ik zwanger werd ook nooit gedaan en ben er dus na de 12 weken ook weer mee gestopt en voel me er prima onder.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben gestopt na 12 weken. Ik heb niet zoveel behoefte aan synthetische vitamines in mijn lichaam. Vit D neem ik samen met mijn dochter!

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik heb gedurende beide zwangerschappen de hele zwangerschap en de periode van borstvoeding daarna Gravitamon geslikt. Tijdens de tweede zwangerschap heb ik ook de visolietabletten van Puur mamma geslikt. Volgens onze verloskundigen zeer aan te raden !

Groetjes,
    Nikki F

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Puur mamma is trouwens van VSM

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ik slik ook geen vitamines, vindt het ook niet nodig en bij mijn dochter toen ook niet gedaan. Je moet dan wel gezond eten natuurlijk...

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik slik davitamon mama plus visolie.
    heb zo toch een prettig gevoel dat ik de juiste dingen binnen krijg,en ik ben al geen fruit eter,dus dit slik ik mooi door.

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hoe weet je dat? Ook in natuurlijke voedingssupplementen zit onder andere foliumzuur en over de werking van foliumzuur in de latere weken van je zwangerschap zijn de meningen dus nog al verdeeld...

(oe lijkt er heftig te staan... is geen aanval maar gewoon een vriendelijke vraag)

9. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Ik slik de puur mama vitaminen en visolie van vsm. Ik weet vrij zeker dat ik anders niet genoeg van alles binnenkrijg, eet nl. te weinig groente en met moeite 2 stuks fruit, dus vandaar. Ik weet dat het beter zal zijn om gezond te eten dan kunstmatige vitaminen maar dat gaat me toch niet lukken...

10. Seth

Seth Niet meer actief

Slik de zwangeschapvitamines van vsm......

visolie van vsm??? zijn dat ook capsules....?
    had hier andere, maar die neem ik niet in, want die ben ik een halve dag een het "recyclen"....

11. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik slik eigenlijk helemaal geen extra vitamine. Ik eet veel fruit en eet elke avond gezond.
    Tot nu toe gaat alles nog prima...

12. Gurlie

Gurlie Lid

2 dec 2009
    19
    0
    0
    ik slik ook "nog" niets, tot 14 weken wel foliumzuur,daarna niets, want ik krijg de pillen niet weg, heb hier van allerlei potjes staan, maar malen is geen optie,wil haast niet, en oplossen ook niet.
    weet iemand mischien iets vloeibaars oid??
    de foliumzuur was klein dus die kon ik gewoon malen.

13. daantje13

daantje13 Lid

4 jul 2008
    29
    0
    0
    Heel de zwangerschap puur Mama geslikt, maar 2 weken geleden was het potje leeg. Nu besloten om niets meer te slikken, maar ik ben ook bijna uitgerekend.

14. Seth

Seth Niet meer actief

Weet niet of je bv gaat geven, maar dan is het ook belangrijk om extra vitamines te nemen
    sowieso vitame D...

15. Alita

Alita Niet meer actief

@Seth ik heb een jaar bv gegeven en nooit extra vit d geslikt? Heeft mij ook nooit iemand vertelt, niet dat ik het ga doen...

16. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    ik slik zwangerschaps formule van de hema. is net zo goed als die duurdere merken zijn mijn verloskundige. en scheelt erg in prijs.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Slikte de 1e 20 weken ( en voor mijn zwangerschap ) van die visolie capsules voor mama's. Maar die krengen zijn zo belachelijk duur, en je moet er ook nog 2 van innemen :(
    Voelde een beetje als geldklopperij. Nu slik ik ze van het kruidvat, voor zwangere vrouwen. Hiervoor slikte ik ook altijd de multivitaminen van het kruidvat en ze bevallen erg goed.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja ik heb de hele zwangerschap, en de drie maanden daarvoor ook al Gravitamon geslikt. volgende keer wil ik het weer zo doen.

Deel Deze Pagina