Slikken jullie nog extra vitamines?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sjaam, Feb 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Ik slik ook een zwangerschapsmultivitamine. Merknaam even kwijt. Dit heeft mijn gyn ook aangeraden om te blijven doen. Dat foliumzuur en de vitamine B12 (?) zorgen er bijvoorbeeld ook voor dat je minder snel bloedarmoede krijgt.

2. marykay

marykay Bekend lid

Mar 12, 2008
    604
    0
    0
    Ik slik extra vitamine D (kinderpilletjes) en visoliecapsules (speciaal voor zwangeren) dit omdat ik absoluut geen vis lust, maar die vetten wel goed zijn.

3. LFCsesje

LFCsesje Lid

Feb 3, 2009
    70
    0
    0
    ik heb capsules van de etos.. waar foliumzuur en visolie inzit + alle vitamine's en mineralen..

leuk hoor dat men zegt dat je 4 weken van te voren moet beginnen met foliumzuur maar dat is nog al moeilijk als je niet weet dat je het bent..
    hoop niet dat ik daar nu te laat mee ben..

4. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Geld natuurlijk voor de mensen die de wens hebben en bewust proberen zwanger te raken...kan kan je ook bewust een maand eerder beginnen met slikken. ;) ...In weze ben je te laat met slikken maar dat hoeft niet meteen tot ernstige zaken te leiden. In de eerste 2 weken worden al veel zaken gemaakt van je beeb.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Ik neem trouwens de zwangerschapsvitamines van de DA drogist zelf. Net zo goed als vsm mama etc zei mijn vk ;)

6. LFCsesje

LFCsesje Lid

Feb 3, 2009
    70
    0
    0
    maar ik kan die capsules toch wel slikken ivm de mineralen en vitamines en visolie kan toch nooit kwaad.

was het maar de 17de dan kan ik de verloskundige helemaal gek maken met mijn vragen lijst.. tot het zover is ben ik bang dat ik jullie hulp nodig heb...

ben 34 maar van babies heb ik echt geen flauw idee :(

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik slik Etos 'Zwanger zijn' pillen. Dit omdat ik niet voldoende gevarieerd eet en absoluut geen eetlust heb.
    Het is niet de vervanging voor voedsel maar ik hoop dat ik zo op deze manier tóch datgene binnenkrijg wat ik nodig heb.

8. mandy24

mandy24 Bekend lid

Sep 28, 2008
    524
    0
    0
    gehandicapten zorg
    Hoi,

ik slikte tot de 12 weken ook foliumzuur. Daarna gaf mijn verloskundige het advies om visolietabetten te slikken. Omdat ik geen vis eet. Meer kan ik je niet vertellen.

Groetjes

9. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Tuurlijk...maar foliumzuur is voornamelijk voor de sluitingen van het lichaam van je beeb goed voltooien.

Schroom je niet bij de vk...die krijgt genoeg vragen ;)

Misschien vind je het wel handig om een boek te kopen. Eentje waar een hoop info in staat enplaatjes zodat je een beetje kan voorbereiden en kan inlezen. Zo'n boek krijg je ook als je mee doet met moeders voor moeders ;)

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik slik al sinds ik wist dat ik mijn laatste strip had foliumzuur. Na de eerste pil Etos Zwanger worden, maar die zijn nu op, en vergat ze de laatste tijd vaak, omdat je ze 2x per dag moet slikken. Dus nu weer overgegaan naar gewoon foliumzuur alleen.

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

weet iemand of je calciumtabletten van Davitamon mag slikken tijdens de zwangerschap? ik verdraag melk niet meer zo goed nu mijn maag in de verdrukking zit, komt heel naar weer naar boven :(

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Geen idee... maar als je Gravitamon gaat slikken wat ook speciaal voor zwangeren is zit er ook Calcium in... Alles wat een zwangere nodig is zeg maar!

Ideaal.... je hoeft in principe nergens meer naar te kijken dan ;)

13. mymiracle

oh ok, ik slik al dagravit mama&baby, maar ik dacht nu ik geen melk meer drink wat extra's nodig te hebben, nog meer als de hoeveelheid in mijn vitaminepil, maar dat is dus niet nodig begrijp ik ;)

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jawel; zou ik wel doen, want de ADH van de calcium in de Dagravit is maar 50%! De rest zou je dan bijv. uit een los calciumpreparaat kunnen halen. Calcium is wel erg belangrijk. ;)

15. mymiracle

thnx! kan ik die van Davitamon gebruiken? er staat namelijk niet op dat het speciaal voor zwangeren is.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Calcium is calcium! Je hebt als zwangere 1000 mg nodig. In de Gravitamon zit 50%, dus een pil met 500 mg calcium is prima!

In 1 glas melk en 2 plakken kaas zit overigens ook al 50%.

Een teveel aan calcium vermindert overigens de opname van ijzer.

17. mymiracle

ah! hartstikke bedankt :)

Share This Page