Ik begin me een beetje zorgen te maken... Heb best een goede zwangerschap tot nu toe... Wel moe en misselijk maar verder wel oké... Met 8,5 een goede echo gehad en alles zag er prima uit... Nu hou ik een 9 maanden dagboek bij en moet ik elke maand mijn gewicht buik en borstomvang meten en opschrijven...maar ik doe het eigenlijk elke week wel, sowieso het gewicht.. Nu had ik dat vandaag ook gedaan en ben ik dus afgevallen inplaats van aangekomen... Ook buik omtrek is maar 1 cm gegroeid borsten 2 cm kleiner dan met een week geleden....heup kleiner.... Ik maak me nu echt onwijs zorgen....want het lijkt mij geen goed teken... Ik verlies geen bloed...ben nog wel misselijk maar vermoeidheid is ook al minder... En voel me sinds een paar dagen ook echt niet zwanger meer... Ik heb donderdag weer echo dus het heeft eigenlijk geen zin om de verloskundige nu nog te bellen.. Maar moet ik me zorgen maken of kennen meer dit?ben echt bezorgd want we zijn zo blij met ons kleintje
Heel veel dames vallen af de eerste weken van de zwangerschap. Borsten bestaan vooal uit vetweefsel dus het is dan niet zo gek dat je daar wat kwijtraakt. Je zal zien dat als je een aantal weekjes verder bent en de kleine word wat groter dat je meer gaat aankomen (of niet). Ook gebeurd het regelmatig dat kwaaltjes verdwijnen en misschien later weer terug komen. Ook dat zegt niets over de zwangerschap. Maak je maar geen zorgen.
Oké Mijn borsten waren mega gegroeid namelijk...echt een cupmaat groter en nu dus weer kleiner aan het worden... Ik eet goed verder en geef niet over.. Maar zal proberen minder zorgen te maken....al is het wel lastig...
ik viel ook 800 gram af.. en was wel misselijk, maar niet dat ik moest overgeven of zo. na de 14w kwam ik weer aan.
Anders bel je vk. Dan kan ze je geruststellen. En ze vinden het echt niet erg dat je belt. Beter dan ongerust doorlopen. Een zwangerschap is al spannend genoeg.
Dit is heel normaal volgens mij. Als je net zwanger bent krijgt je lichaam een boost met hormonen te verwerken. Hier reageert je lichaam op. Het kan heel goed zijn dat jouw lichaam over heeft gereageerd waardoor je borsten zijn gegroeid. Nu je lichaam iets meer aan de hormonen gewend is gaat alles wat meer terug naar normaal. Dat je afgevallen bent kan best komen doordat zwanger zijn gewoon heel veel energie kost. Je bent niet voor niks moe. Dat betekend dat je energiereserve leeg raakt. Je verloskundige kan niks voor je doen alleen je geruststellen. Vertrouw op je lijf en kijk gewoon uit naar de echo van donderdag. Zolang je geen bloed verliest en geen krampen hebt is de kans dat het goed zit echt heel groot en zijn dit allemaal normale verschijnselen.
Ik zou je niet zo'n zorgen maken. Ik ben aan het begin 5 kilo afgevallen. Deze 5 zijn er heeeeel langzaam weer aangekomen. Zit nu sinds een paar weken pas weer op mn oude gewicht. Je lichaam is zo bezig met van alles! Ik zou als ik jou was ook niet te veel meten en wegen. Eens per maand bijvoorbeeld.
je bent ook nog maar 9wkjes natuurlijk, ik viel in het begin bijna 4kg af, met wk 23 zat ik weer op mn oude gewicht en ben nu zo'n 4 kg aan gekomen (waarvan 3kg baby..., krijgen n grote vent) niet te veel zorgen maken, vraag me ook af of het nut heeft elke week al je omtrekken te meten Mijn gyn zegt zolang de baby het goed doet, jij gezond en normaal eet is er niks aan de hand.
Eerste weken 10kilo afgevallen. nu met 32weken zit er pas weer 3,5kilo van de 10aan. Terwijl ik ook gewoon eet. Pas bijna al mijn kleren nog. broeksknoop gewoon met een elastiekje door het gaatje. Behalve dat ik de kleine voel.. voel ik me niet zwanger. Je hoeft je hierom echt geen zorgen te maken.