dwarsliggertje bij 34 wkn.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dawosuto, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dawosuto

dawosuto Lid

19 nov 2010
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, ik lees overal dat dwarsligertjes wel zeldzaam zijn, ruggetje onderin, koppie ene kant, kontje andere kant, die van mij ligt dus wel zo. Ben nu 34 weken zwanger en het is mijn 3e kindje, maar ik schijn een erg smalle baarmoeder te hebben (alhoewel meneer er dus blijkbaar prima dwars in kan liggen ;)). Hoe groot zou de kans nog zijn dat hij nu nog draait?? Graag ervaringen, vooral met échte dwarsliggertjes gevraagd.

groetjes Dawosuto

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties lag tot en met 33 weken dwars, en daarna tot 36 weken in een stuit. hij is op tijd goed gedraaid en ingedaald.

3. josinemoerland

josinemoerland Nieuw lid

23 okt 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op dit moment zwanger van ons eerste kindje. Onze kleine lag met 34 weken ook nog dwars. Nu, twee weken verder, ligt 't netjes met het koppie naar beneden.

Volgens mij is het zo dat een volgend kindje later indaald en dus ook nog tijd heeft om te draaien.

Ik hoop voor je dat het nog draait, zou wel zo fijn zijn...

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Nou die van ons ook hoor! Hij ligt dan weer dwars, dan weer in stuit. Mijn gevoel zegt dat ie niet meer uit zichzelf gaat draaien, hij heeft de hele zwangerschap meer bovenin dan onderin gezeten, is toch wel een voorkeurshouding denk ik.
    Ik heb morgen een liggingsecho, ben benieuwd wat ze daar zeggen, maar zelfs de verloskundige was deze week er niet van overtuigd dat ie nog zou draaien. Ik ben me al heel stiekum een klein beetje aan het voorbereiden op een (geplande) keizersnede. Toch is er ergens ook nog een beetje hoop dat het toch nog goed komt en de kleine alsnog draait. Weer iets wat we zelf niet in de hand hebben!;)

5. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Zelf nog geen ervaring maar zelf wel een dwarsligger tot nu toe. Vriendin daar en tegen had ook een echte dwarsligger tot 35 wk en haar dochter is toen toch nog vanzelf gedraaid en ingedaald :) Dus ja, het kan nog goed komen!

Ben benieuwd of onze Dummie zich ook gewoon netjes gaat gedragen, maar ook hier hele zwangerschap al voorkeurshouding!

6. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

mijn zoontje is gehaald ks omdat hij dwars lag
    ik wist dit al vanaf een week of 30
    hij is niet meer gedraaid
    later bleek dat hij vast lag met armpje in mijn bekken

ik duim voor je dat jou baby alsnog gaat draaien:)

spinnekop

7. Sannanas

Sannanas Lid

22 dec 2010
    49
    0
    0
    Fotografie
    Brabant
    Ja, heb er ook 1. Nog steeds bij 37 weken ligt hij dwars. Ik ben me ook al mentaal aan het voorbereiden voor een ks.. Kleine gup ligt al vele weken zo, en ik heb de hoop inmiddels opgegeven dat hij nog gaat draaien..
    Mijn moeder vertelde dat de baby van haar vriendin nog een dag voor de bevalling (tijdens het uitlaten van haar hond) draaide.
    Er is dus altijd een kans. En toch kies ik het liefst voor die geplande ks. Bah, wat een horrorverhalen die je leest van een last-minute-ks.. Moet er niet aan denken.
    Je hebt in ieder geval nog een paar weken, misschien valt het mee :D Succes!

8. mariel27

mariel27 Niet meer actief

hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap had ik een dwarsligger en die deed dat al vanaf 20 weken en is ook nooit gedraaid. Toen dus ook een keizersnede.

Nu twee dwarsliggers.. De onderste draait zich helemaal niet. En de bovenste is ietsje gaan draaien, maar ook niet helemaal.

Volgens de gyn hebben sommige babies echt een voorkeurshouding of is het toch de stand/vorm van je baarmoeder.

Maar hoop voor je dat de baby nog gaat draaien!

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn dwarsligger draaide bij 37 weken uit zichzelf weer goed (pfieuw....), het kan dus nog steeds!

Moet er wel bij zeggen dat hij geen 'standaard' dwarslegger was, oftewel, het wisselde nog wel eens. Na die 37 weken niet meer overigens!
    Hij is trouwens nooit ingedaald geweest i.v.m. een groot hoofd, dat verklaart een hoop!

10. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    bij mij ligt ze al weken in stuit..maar volgens mij nog tijd genoeg om te draaien..morgen weer op controle bij de vk ben benieuwd hoe ze ligt nu..maar volgens mij gewoon nog met hoofdje boven en beentjes onder..

Deel Deze Pagina