Hoi! Ik had het net hierover in een ander forum en vroeg me af...zijn er andere meiden van wie de partner/vriend ook antidepressiva slikt? En hoe ga je daarmee om? Ik hoop iets te horen! Groetjes, Doosje77
Hoi! Mijn man slikt anti-depressiva. Tja, hoe ga ik er mee om... Ik ben eigenlijk nu wel blij dat hij het slikt, hij heeft het echt nodig. Hij zit nu al een tijd depressief thuis en ik merk het al snel als hij zijn medicijn is vergeten in te nemen. Tuurlijk zie ik liever (en hij ook) dat hij zonder kan, maar zo ver is het nog niet. Ik vind het moeilijker om met zijn depressiviteit om te gaan dan zijn anti-depressiva. groetjes Fantasy
ik heb het zelf dik 2 jaar gebruikt. heb het afgebouwd sinds ik weet dat ik zwanger ben. En dat gaat eigenlijk heel goed. Zit nu ook in een totaal andere fase van mijn leven. en heb er zin in om straks van de kleine te genieten! het is misschien anders dan als je partner het slikt, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat mn vriend er op tegen was. in tegendeel zelfs. hij vond het fijn dat ik me beter voelde als ik het wel nam.
Dank voor jullie reacties! Wat super dat je het nu niet meer nodig hebt (of minder dan eerst) en je zo verheugt op je kindje. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar heel blij van kan worden. En Fantasy, had jouw vriend ook moeite met het klussen zeg maar? Ik bedoel, had ie minder zin en kan het kwaad voor zijn zaadjes? Hebben jullie daar naar geinformeerd?
Zowel mijn partner als ik slikken antidepressiva. Geen zware dosis. Hij heeft wel minder zin om te klussen dan voorheen, maar nog steeds genoeg zin zullen we maar zeggen. En verder is het alleen maar goed dat hij het slikt, wordt hij een stuk blijer van Gelukkig kan het (volgens mijn arts) geen kwaad ivm het zwanger worden.
Ik slik het zelf en mijn man merkt altijd meteen als ik het eens vergeten ben. Hij is blij dat die middelen er zijn. Hij slikt het dus zelf niet, heeft het ook niet nodig.
Mijn man slikt sinds 2 jaar antidepressiva. Ik heb contact gehad met de ha hierover. Zin in sex wordt wel minder maar invloed op het zaadkwaliteit schijnt het niet te hebben. Mijn man heeft soms moeite met klaar komen en ja het heeft dus invloed op zwanger worden...
he, Mijn man slikt ook al jaren anti depresiva. En ja... klussen wil ie niet altijd . Maar ik denk niet dat het invloed heeft op het zaad.
Die van mij slikt paroxetine. Ik heb bij 2 ha navraag gedaan en die zeiden beiden dat het geen kwaad kan (dit medicijn kan trouwens wel kwaad als je het als vrouw slikt terwijl je zwanger wil worden, werd me gezegd. Maar hoe dat dan weer met andere anti-depressiva zit weet ik niet). De zaadhoeveelheid blijft hetzelfde, alleen kan je man/vriend wat minder zin hebben (dat merk ik soms ook) en ze zeiden ook dat het zaad wat langzamer zwemt.... Misschien dat je dus beter wat vroeger kan klussen dan een echte last-minute..? Dat maak ik er zelf maar van. Het is wat meer plannen misschien dan bij andere stelletjes, maar ik merk dat je sowieso wat meer moeite moet doen voor de sex...totdat je eenmaal bezig bent dan is het weer erg leuk natuurlijk! Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben..
Mijn vriend slikt ook antidepressiva. Doordat wij met IUI-behandelingen bezig zijn, wordt zijn zaad elke maand getest. Het kan geen kwaad voor zijn zaad in elk geval, want tot op heden is zijn kwakkie nog steeds van goede kwaliteit geweest.