verhuizen, wat allemaal opzeggen, veranderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebeertje, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij gaan over 2 weken al verhuizen, maar door alle drukte nog niet veel tijd gehad om alle verhuisberichten te regelen...

Heeft iemand een lijstje of iets waar op staat wie je allemaal door moet geven dat je gaat verhuizen?
    en kan je dat doorbellen, of moet dat officieel met de post?
    vrienden en fam weten het allemaal al

Ik heb dit al op mijn lijstje staan:
    -water, gas, licht
    -tv gids
    -dokter, tandarts, cb, apotheek
    -tv, internet, bellen
    -bank
    -verzekeringen
    -kdv
    -sportclubs
    -tijdschriften
    -t-mobile
    -werk

wat vergeet ik nu nog?

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik weet zo niet of je wat vergeet.

Maar heb je niet via TNT opgegeven dat je post nog zoveel maanden na de verhuizing door word gestuurd naar je adres?

Daarnaast moet je dan nog even kijken wat je allemaal van Select Vracht en andere soorten krijgt.

Veel succes met verhuizen.

3. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja dat kan zie ik net :) Dat kost wel geld en kan alleen de 1e maand, daarna is het heel duur. en dan weten instanties toch nog niet waar je woont?

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.171
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben nooit gebruik gemaakt van die doorstuur-regeling van TNT. Pure geldklopperij, wat mij betreft. Leg vanaf nu een blocnote neer en schrijf alle instanties op waar je post van krijgt. Je hebt er al een heleboel, maar er sluipt er vaak wel ééntje tussen die je toch vergeten bent.
    Probeer met de volgende bewoner af te spreken dat je na 1, 2 en 3 maanden nog eens langskomt om post op te halen die toch verkeerd is bezorgd. (En meld dan ook gelijk aan die bedrijven dat je verhuisd bent!) Sommige bedrijven zijn heel hardnekkig en hebben meerdere brieven en telefoontjes nodig voordat àl hun afdelingen snappen dat je nu toch echt ergens anders woont.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nee dat niet maar je kunt dan wel zelf zien aan de envelop dat er een sticker overheen geplakt zit met het nieuwe adres. Dus dan kun je daaraan zien dat je die instantie nog een adreswijziging kunt sturen, zo snel mogelijk....

Ik vond de prijs trouwens wel meevallen hoor. Maar volgens mij hadden wij toen ook een aanbieding. Wat kost het nu?

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.800
    113
    Ik heb aan de volgende bewoners ( dus de kopers van ons huis) 4 grote enveloppen met twee vellen postzegels achtergelaten. Ons nieuwe adres op de enveloppen gezet.

Mocht er dan na een maand nog altijd post komen op het oude adres hoeven ze het alleen in een envelop te stoppen en naar ons toe te sturen.

Dat hebben ze ook heel fijn gedaan.

Zo hoefden we maar 1 maand TNT doorstuurservice te nemen.

Sommige instanties uit je rijtje kun je het gewoon telefonisch melden dat je verhuist. Ik zou gewoon iedereen bellen en dan hoor je gelijk of je het telefonisch kunt doen.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.171
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tegenwoordig kun je ook vaak op internet inloggen en zelf je adres veranderen. Scheelt ook weer. Ben je lid van ANWB of een vakbond?

8. Tink

Tink Niet meer actief

Uhhhh... de gemeente, de bieb, je hele adresboek ;), huisarts, ziekenhuis, ANWB als je daar lid van bent.... *denkt verder*

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    die doorstuurservice is toch niet heel duur?

Je kunt wel zo'n handig papiertje bij het postkantoor halen en daarop aankruisen aan wie je de verhuizing wilt doorgeven. Zo heb je al aardig wat bedrijven te pakken!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.171
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jammer genoeg krijg je dan vervolgens ONTZETTEND veel geadresseerde reclame op je nieuwe adres!

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij zijn net verhuisd en ik had via internet aangegeven welke bedrijven een adreswijziging moesten krijgen en had de doorstuurservice genomen voor één maand. Kostte echt geen drol, benzine naar het oude huis is duurder. En dat argument van geadresseerde reclame? Ons hebben ze nog niet gevonden... ik mis juist heel veel van de geadresseerde reclame die we eerder wel kregen. Echt, een volgende keer zou ik het weer precies zo doen, ideaal!

Edit: even opgezocht, het kostte E 1,40. Zo hadden we mooi de vergeten instanties (waren er twee bij ons) onderschept.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat dacht je van de Belastingdienst :p

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    gaat volgens mij automatisch, wij hebben nooit de belastingdienst ons nieuwe adres gegeven haha

uhhh waar ik later achter kwam, al die spaarpasjes,
    ici paris, douglas, airmiles enz enz

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    moet je aan de gemeente doorgeven, die paast et door naar de belasting.

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Klopt, de belastingdienst gaat idd automatisch. En dus ook de belasting die je betaald voor je auto en zo.

Ik weet niet of het er al bij staat maar je moet ook bij het gemeentehuis opgeven dat je bent verhuisd he?

16. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Zorgverzekeringen gaan trouwens ook meestal via de gemeente (tenminste, de verzekeringen waar tijdens mijn verhuizingen bij was kregen het automatisch door).

17. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    En bij onze gemeente kun je je verhuizing ook met je DigiD doorgeven, dan kun je het al een tijdje voor je verhuizing regelen (verhuisdatum moest bij ons op moment van doorgeven binnen een maand of 3 weken liggen ofzo. Je moet je verhuizing nl. wel binnen een x-aantal dagen bij de gemeente doorgeven en op deze manier kon ik het door de verhuisstress niet vergeten.

18. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    de site van de gemeente om de verhuizing door te geven ligt plat :S Nu moet ik het via de post doen...

weet iemand of bijvoorbeeld Tricijn (waterschapsbelasting( ook automatisch gaat?

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel veel zaken gaat tegenwoordig automatisch, omdat veel zaken gekoppeld zijn aan je "abonnement" bij de Gemeente (belastingdienst, UWV, SVB etc).
    Je kunt het formulier van TNT ook gewoon gebruiken als handleiding om te kijken wat je evt vergeet.

Ik had drie jaar geleden een aanbieding, van ik meen, 20 euro ofzo voor 3 maanden. Oh ja, als je samenwoont... moet je dus twee van die formulieren insturen.

20. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Bij ons betaal je de waterschapsbelasting bij het water (Vitens) in. Eén keer per jaar krijg je daar wel een specificatie van, van Tricijn, maar het loopt via Vitens. Ik neem aan dat Tricijn het via Vitens doorkrijgt.

(Trouwens, toen wij nog in ons appartement woonden en het water bij de bijdrage voor de VvE in zat, wist Tricijn ons ook te vinden voor de waterschapsbelasting. Denk dat dat ook via de gemeente loopt)

Deel Deze Pagina