Slim of niet? Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wuppie100, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    hallo allemaal,

vorige week vrijdag, 1 dag voor nod een kv 2 voor 5 test gedaan. Mooi streepje, absoluut geen tuurtest maar gewoon duidelijk en iets lichter dan controlelijn.
    Zondag heb ik nog een ander merk test gedaan, een vroege zwangerschapstest die ik al besteld had via internet, kun je vanaf 4 dgn voor nod doen.
    Ik had echt een knaller verwacht maar dat viel tegen. Er kwam gelijk een streepje wat wel duidelijk was maar pas na een kwartiertje zo goed als even donker was als de controlelijn....

Nu heb ik nog een testje kv 2 voor 5 liggen en die wil ik eigenlijk morgen doen maar is dat slim. Als hij niet donkerder is ga je je toch zorgen maken en ik lees hier ook verhalen van meiden die lichtere of dezelfde testen hadden en toch een goede zwangerschap... Wat zouden jullie doen???

Ik heb verder geen bloedverlies, sinds zondag enorm pijnlijke borsten en gevoelige tepels. Verder voel ik nog niets :( behalve dat irritante menstruatiegevoel dat me zo onzeker maakt ondanks dat ik dan ik dat bij mijn eerste 2 zwangerschappen ook heb gehad.

2. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben bang dat het je alleen maar gek kan maken als je weer een test doet. Ik zou als ik jou was het gewoon lekker zo laten. Je hebt op 2 testen kunnen zien dat je zwanger bent, je bloedt niet, dus dan zou ik zeggen.. geniet ervan! :D

3. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Gewoon niet doen, als je echt nog eens een knal test wilt zou ik een week of 2 wachten :)

4. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    en zelfs dan hoeft hij nog niet te knallen...
    Je hcg level schommelt nog heel erg...
    bij een laag gehalte krijg je een lichte streep maar bij een heel hoog gehalte krijg je ook een lichtere streep...

Licht of donker, een streep is een streep, en zwanger is zwanger ;)

5. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Helemaal waar Missmama2be!
    Maar over 2 weken testen is nog altijd verstandiger dan met 4 weken (lijkt mij dan)
    Maar inderdaad streepje is streepje en geen bloed is goed :)

6. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Thanks! ik denk dat jullie gelijk hebben! ik doe het niet haha!
    Misschien als ik de 6 weken voorbij ben nog eens inderdaad. Gelukkig doen ze bij de vk een vroege echo met 8/9 weken dus hoef ik niet op de termijnecho te wachten!

7. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik zou het niet doen, je gaat je dan alleen maar gek maken!

8. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Streep is een streep. Ik heb nooit extreme knallers gehad en meneer zit toch al echt 39 weken in mn buik :D

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Gewoon even rustig afwachten!

10. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Ik had wel knallers bij mijn vorige 2 zwangerschappen maar toen testte ik pas later voor de eerste keer.
    Ik ga inderdaad gewoon afwachten en heel hard hopen dat er al met 8 weken een plekje is voor de vroege echo.

11. beest

beest Actief lid

30 okt 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Niet doen. Ik had ook nog een test liggen die ik wilde opgebruiken en die was amper donkerder dan de test van een paar dagen ervoor, met als gevolg dat ik me ongerust begon te maken.
    Op ongeveer 4 weken en 2/3 dagen zat mijn HCG op 383, dus flink boven wat zo een testen meten. En toch testte ik 2 dagen voor die bloedafname nog maar met een vrij flauw streepje.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou lekker helemaal niet meer testen, ik heb bij beide zwangerschappen 1x getest en that's it.

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

het heeft niet zoveel zin om nu gelijk weer te testen.
    ik had bij zoonlief met een eerste test een mega knalstreep waar je niet omheen kon, en bij deze zwangerschap heeft het even geduurd voor hij echt ging knallen!
    dus dat is ook per zwangerschap verschillend. maar een streep is een streep! en zeker als je er echt niet naar hoeft te turen. je zou idd misschien over een week of 2/3 nog eens kunnen testen, maar ik denk dat het niet eens nodig is.

14. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Volgens mij kan ik jou feliciteren met je zwangerschap :D Ze zetten niet voor niets in de bijsluiter: ook al is het streepje licht, als hij er is ben je zwanger! Anders licht hij niet op!

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nee ik zou wachten maarja het is zo moeilijk he!
    ik deed het wel, als hij wel donkerder is dan is die stress van je af maarja.
    Ik zou nog ff een paar dagen wachten...maar volg je gevoel.

16. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Niet testen! Je zal je alleen maar meer zorgen maken als hij lichter uitvalt. En wat heeft dat voor zin? En als het dan idd slecht zou aflopen, kan je daar toch niets aan doen!

Zegt idd niet direct iets als het lichter is, kan aan zoveel zaken liggen! Als je echt twijfelt of voelt dat er iets niet zou kloppen, dan zou ik eerder naar huisarts gaan en twee keer een bloedtest laten doen, met een aantal dagen tussen. Dat zal je al meer duidelijkheid geven!

Maar nu zou ik gewoon genieten en je er niet te veel zorgen over gaan maken hoor! Alles ziet er toch goed uit!

17. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Misschien stelt dit je gerust:
    Hier werden de testen alleen maar lichter en lichter! Nooit een knal test gehad. En toch een zoontje rond lopen en eentje al een paar weken in me buik!

Dus je kan best testen. Maar verwacht dan alleen een streep en meer niet!

G efeliciteerd met je zwangerschap

18. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik heb altijd een lichte test gehad, was ook erg onzeker. Ik heb toen urine meegenomen naar de huisarts en de assistent heeft een test gedaan. Deze was ook licht maar zij zei: super zwanger! En toen durfde ik het te geloven. Misschien is dat een idee?

19. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik heb het niet teruggelezen..., maar de mevrouw van moeder voor moeders vertelde dat niet alle vrouwen knaltesten hebben. Dit naar aanleiding van een test of mijn HCG toen genoeg aanwezig was. Volgens mij kun je er vanuit gaan dat je zwanger bent, geniet ervan!!

20. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Toch eigenwijs natuurlijk, dusvandaag kv testje gedaan om 2u 's middags maarrrrr..... Dikke, vette paars/roze knalstreep!!! Ik weet heel goed dat ook dit geen garantie geeft maar ben toch blij ermee!

Deel Deze Pagina