Wanneer zouden jullie naar de ha gaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roos23, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ben sept gestopt met de pil.
    Nu last van het bekende ontpillen. Inmiddels zitten we op dag 59 en nog niet ongi geweest.

Wanneer zouden jullie naar de huisarts gaan?

Weet dat het met ontpillen erg onregelmatig kan zijn maar nu al 59 helemaal niks

2. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik zou eerst de assistente bellen en je verhaal voorleggen en kijken wat zij zegt.. Of gewoon een afspraak maken en zeggen dat je erg ongerust bent en graag wat meer wil weten en dan kijken wat de arts zegt. Maar 2 maanden is lang genoeg vind ik. Maar heb er geen ervaring mee..

3. Diaan1907

Diaan1907 Lid

26 sep 2008
    99
    0
    0
    Hoi,volgens mij moet je een half jaar wachten,eerder helpen ze je toch niet.. :(
    Succes!

4. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik zou snel even gaan, ik heb 8 maand moeten wachten op mn eerste ongie. Toen bleek dat ik pco had. Na een jaar ben ik naar de ha gegaan. Achteraf zou ik sneller zijn gegaan!

5. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    moet je dan echt een half jaar niet ongi worden voordat ze er wat aan doen?
    Ze kunnen je toch niet al die tijd in onzekerheid laten zitten?

6. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Kun je mij in het kort zeggen wat pco is?

7. Diaan1907

Diaan1907 Lid

26 sep 2008
    99
    0
    0
    [Ze kunnen je toch niet al die tijd in onzekerheid laten zitten?[/quote]

Enof ze dat doen..Ik heb 8 mnd een regelmatige cyclus gehad nu opeens ben ik 3 weken overtijd en een negatieve zwangerschapstest,en de dokter zegt gewoon dat als ik over 3 mnd nog niet ongesteld ben ik dan pas terug mag komen om maar een voorbeeld te geven(en zei is een jong vrouwlijke huisarts)En bij mijn vorrige ha had ik ook verteld dat ik van de pil was toen vroeg ik hoe lang het ontpillen ging duren en toen zei zei als je over een half jaar niet ongi. bent dan mag je terug komen!
    Maar wie weet is jouw huisarts anders..
    Maar anders bel je toch gewoon en maak je een afspraak wie weet mag je langs komen..En nog een tip het schijnt dat de pillen van Etos zwanger worden je cyclus helpen op pijl te houden..baat het niet schaat het niet toch?

Succes!

8. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Die pillen heb ik al.
    Alleen merk er helaas nog heel weinig van

Enof ze dat doen..Ik heb 8 mnd een regelmatige cyclus gehad nu opeens ben ik 3 weken overtijd en een negatieve zwangerschapstest,en de dokter zegt gewoon dat als ik over 3 mnd nog niet ongesteld ben ik dan pas terug mag komen om maar een voorbeeld te geven(en zei is een jong vrouwlijke huisarts)En bij mijn vorrige ha had ik ook verteld dat ik van de pil was toen vroeg ik hoe lang het ontpillen ging duren en toen zei zei als je over een half jaar niet ongi. bent dan mag je terug komen!
    Maar wie weet is jouw huisarts anders..
    Maar anders bel je toch gewoon en maak je een afspraak wie weet mag je langs komen..En nog een tip het schijnt dat de pillen van Etos zwanger worden je cyclus helpen op pijl te houden..baat het niet schaat het niet toch?

Succes![/quote]

9. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @roos,
    Om een lang verhaal kort te maken ;), bij pco heb je geen of zelden een eisprong. Dit komt doordat bepaalde hormonen uit balans zijn. Ook hoort overgewicht bij de symptomen, maar dat heb ik niet, hoeft niet dus.
    Het kan erfelijk zijn, wat bij ons in de familie het geval is.

10. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    en als je bang bent dat de dokter je laat wachten, zeg je toch dat je al wat langer van de pil bent? Een klein poosje erbij smokkelen kan geen kwaad denk ik, dan weet je in elk geval wel beetje waar je aan toe bent.

11. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ja ik vind het heel moeilijk.
    Hoeveel moet ik er dan bij smokkelen?

Ik vind het echt zo moeilijk, je bent er toch steeds mee bezig en aan de ene kant denk ik van ja moet ik het niet even afwachten, maar aan de andere kant maak ik me toch wel steeds meer zorgen en zou ik graag wat dingen willen uitsluiten

12. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Toen ik 5 jaar geleden met de pil stopte en ik na 2 maanden nog niet ongesteld was ben ik naar de dokter gegaan en kreeg ik pilletjes om alles weer op gang te brengen. Als ik jou was zou ik gewoon gaan je betaald niet voor niets zorg premie!

13. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ja snap het, als je wat dingen uit kan sluiten dan geeft het misschien wat rust. En als je menstruatie uitblijft door pco bijvoorbeeld dan krijg je er medicijnen voor en kan je verder. Dan zou het wachten zonde zijn.
    Een half jaar lijkt me voor een ha wel reden om even het een en ander na te kijken denk ik.

14. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    En idd een kuurtje om het op gang te brengen kan ook helpen

15. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik denk dat ik morgen toch maar eens naar de dokter bel en kijken wat die zegt.
    Misschien dat ik wel een afspraak kan maken voor volgende week.

16. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ben benieuwd, hoop voor je dat je niet te lang meer in onzekerheid hoeft te zitten!

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Meid ik zou gewoon even bellen
    waarschijnlijk krijg je wel iets wat het op gang brengt.
    is dit nou je volgende cyclus weer zo heb je kans dat je word doorgestuur maar ga van het eerste half jaar niet uit

18. Sha29

Sha29 Actief lid

Hoi,

Ik heb na de eerste maand gebeld ,en toen moest ik nog 1 maan wachten (omdat ze zeker wist) dat is ongi zou worden (dus niet) heb ik weer gebeld en gewoon drammen ,(het is mn lichaam) intussen heb ik een echo laten maken, en nu morgen bloed prikken :( dan hoor ik het wel,

dus gewoon bellen!

19. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    als ik jou was,; bel om van de week een afspraak te mkn met je HA. helaas maar waar de ass. weten er (meestal) te weinig van.
    leg het uıt aan je ha dat je onrustıg en onzeker ben en dat je ın ıeder geval info en/of begeleiding wil.
    ik denk dat het dan goed komt ;)

20. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0

Deel Deze Pagina