30 weken zwanger en nu al aftellen..!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Friesland90, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo Dames,

Ik ben zo benieuwd of er meerdere mensen zijn die net als mij al beginnen met aftellen. Niet alleen omdat ik er zo naar uit kijk, maar omdat ik de kwaaltjes van de zwangerschap zo zat ben..!

Het zwanger zijn op zich vind ik heerlijk, vooral die bewegingen in me buik, ik kan er soms wel uren van genieten. :D

Maar die rugpijn is verschrikkelijk..!! (zit bij mensendieck voor een te holle rug) En als ik me dan bedenk dat ik nog 10 weken zou moeten, zakt de moed mij echt in de schoenen.

Zijn er meer mensen die hopen dat deze komende 10 weken zo omvliegen???;)

2. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Hoi friesland

Ik heb het ook hoor zit al vanaf mei thuis ivm continu harde buiken, bekkenpijn en ben echt op!!
    Ook door alle rust die ik moet houden 3 weken bedrust en nu mag ik soms even naar buiten ben ik een beetje down geworden, omdat ik niemand meer zag en alleen thuis zat te niksen.
    En daar komen ook nog grote prive problemen bij zoals binnen nu en 1 maand moet ik mijn huis uit mijn man zijn baan houd op enz.
    Dus van mij mag die kleine wel komen dan heb ik eindelijk iets moois en leuks waar ik me op kan concentreren:D
    Maar beter is het als ze tot het eind blijft zitten dan hebben we nog een kleine kans een huisje te vinden.
    Succes met aftellen voor je het weet is het zover ( dat zeggen ze ook tegen mij) hahaha:p

3. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

Ik sluit me graag bij jullie aan. Ik ben zo blij te lezen dat er meer al beginnen met aftellen met deze termijn. Ik kreeg steeds te horen dat het alleen maar beter voor de kleine is als het nog lang duurt en dat je maar moet doorzetten.

Dat weten we denk ik allemaal wel maar toch is het zwaar.
    Zelf loop ik al vanaf 16 weken met BI en heb een kleine van net 2 rond lopen. Met de adviezen van veel rusten, niet tillen etc. kun je dan maar in beperkte maten wat. Hij wilt ook nog wel aandacht. Waar hij ook recht op heeft.

Nu komen er de laatste weken steeds meer problemen bij. Ben echt wekelijks wel 1x in het ZH en heb ik zeker 5x CTG gehad en 4x prikken op suiker. Alles is nog steeds gelukkig goed maar het maakt het wel allemaal zwaar.

Jullie in ieder geval heel veel sterkte en misschien kunnen we elkaar hier de laatste weken een hart onder de riem steken.
    Denk dat we dat allemaal wel kunnen gebruiken.

Groetjes,
    Krissa

4. badeendje11

10 jan 2011
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik dus ook!,maar het nest is nog niet klaar dus ze moet nog wel even wachten! Ik ga 8 augustus de keizersnede plannen met de gynaecoloog, dan heb ik een datum en kan ik me daar aan vast houden!

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mag ik me ook aansluiten bij jullie?
    Ik was ook blij dat ik de 30 weken voorbij ben en kan gaan aftellen :)
    Ik zit nu sinds 2 (of inmiddels al 3? :)) weken thuis met bekkenpijn/bi
    Ik heb een zoontje van 4 en een dochtertje van 2 rondrennen die ook graag aandacht willen van mama (logisch) maar vaak ben ik te moe of heb ik teveel pijn om ze die aandacht te geven. Wat dan weer uit in chagerijnig gedrag van mij :( waar de kindjes dan weer last van hebben, want mama is niet meer zo gezellig op het moment.
    Natuurlijk mag uk van mij nog zeker tot 37 weken blijven zitten...graag zelfs, maar soms ben ik het wel een beetje zat.
    Plus dat ik nu steeds meer naar onze uk begin te verlangen...hoe zou die eruit zien? En hoe zou het zijn weer zo;n klein beebje in mijn armen? ;)

6. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Jeetje moet er nu niet aan denken om nog een kleine rond te hebben rennen zou niet weten hoe ik dat moet volhouden.
    Echt respect voor!!
    Owja friesland zie nu net dat ik op jouw buikfoto heb gestemd vind hem erg mooi!!
    Meiden succes met alles en wij redden het wel we slepen elkaar er wel doorheen:)

7. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Mag ik me ook aansluiten? :D Ik ben dan wel 29 weken, maar ik tel koppig af tot 37 :p Vanaf dan MAG ik dus vind ik een mooie richtdatum :p Ik hoop ook niet dat het nog veel langer duurt... Ben vreeeeselijk nieuwsgierig!!!! Gelukkig heb ik verder geen klachten. Het lijkt me vreselijk om BI te hebben! Tot nu toe af en toe een beetje rugpijn en last van maagzuur. Ik heb een kleine meid van net 4 rondlopen en die gaat binnenkort voor het eerst naar school. Dan meteen zomervakantie dus vanaf september gaat ze echt!
    Ik weet nog wel hoe die eerste 12 weken eeeeeeeuwig leken te duren... Nu ben ik al bijna 30 weken, maar snel lijkt het nog steeds niet te gaan... Ben veels te ongeduldig :p

Liefs, Janneke

8. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik sluit me hier ook bij aan! Voor mij is ook wel bijna genoeg geweest!

De ziekenhuisbezoekjes de laatste weken, de weeënremmers, longrijping, harde buiken,... Heb het nu echt wel gehad!
    Ookal hopen we hier natuurlijk dat ik de 36 weken haal, daarna mag hij/zij toch echt wel komen!

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Dames, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben..!!!
    Ik dacht dat ik liep te zeuren, aangezien ik nog zo lang moet (10 weken). Maar het valt dus toch nog mee uit eindelijk:p
    Ik hoop ook niet dat de kleine nu al komt, dat zou veel te vroeg zijn..!! Maar ik zou wel willen dat de komende weken voorbij vliegen en aan zouden voelen als 2 weken. Elke dag is nu 1 minder, en dat gaat langzaam als je zo telt. haha

Ik zou er ook niet aan moeten denken om nog een kleine rond te hebben lopen hier. Dan zouden ze me echt weg kunnen dragen denk ik. Vanmiddag weer bij de mensendieck geweest, en ze twijfelt of het gaat om een beknelde spier, of het schouderblad wat tegen de ribben aan steekt. Ik weet wel dat het zeer doet en ik er zo zat van ben om pijn te hebben voortdurend:( Hopen dat de massage wat heeft geholpen.

Inderdaad begin ik nu ook steeds meer benieuwd te worden hoe de kleine er uit zal zien en hoe het zal zijn. Ik merk ook dat ik steeds vaker ga dromen over hoe het zal zijn (inclusief de nachtmerries haha).

@ Brenda, bedankt voor je stem...!! Het wordt nog spannend, wie er gaat winnen haha.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ook ik ben aan het aftellen, ben nu 31 weken zwanger. Vanaf 20 weken heb ik BI, moet rustig aandoen. Met 29 weken kreeg ik last van voorweeen, die gelukkig vanzelf stopten. Vorige week moest ik naar het ziekenhuis ivm te veel pijnlijke harde buiken. De suikertesten moet ik nog uitslag van krijgen.
    O en heb nog een zoon van 2 rondstuiteren. Ik moet dus rustig aandoen, maar dat is ontzettend lastig. Mijn man heeft nu gelukkig 4 weken vakantie, dus ik kan even bijkomen.

11. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ow wat heerlijk! ja hier is het aftellen echt al begonnen! ben het zo zat. ik droomde vannacht dat ik mij weer helemaal de oude voelde. ben momenteel echt extreem moe en heb sinds 20 weken bi en heb te veel harde buiken (met pijnlijke) dat ik heb er echt genoeg van! heb ook een peuter hier rondlopen die puber gedrag vertoond....dus alles bij elkaar....nog 64 dagen!:D

zo ff geklaagd:D heerlijk!
    hebben jullie alles al klaar?

12. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik moet alleen nog wassen :D En ik stel het expres uit, want anders ga ik helemaal zitten wachten! Is alles af, heb je nog steeds geen baby :p Ik moet nog 78 dagen officieel. Ben op 6 oktober uitgerekend, maar ik hoop een klein beetje (veel) op een septemberbaby!

13. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik heb zo goed als alles klaar, Het ledikantje is al opgemaakt, dus dat moet nog een keer uitgewassen worden en het wiegje is nog niet opgemaakt.
    Er moeten ook nog wat kleine dingetjes komen, zoals een luier emmer, 2 emmers voor bij de bevalling, haarkammetje, borsteltje, etc.

Verder hebben we de geboortekaartjes ook al besteld, heb zelf de enveloppen al binnen en de adressen waar het heen moet ook al klaar liggen op stickers.

Hoe ver zijn jullie allemaal??

14. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Nou wij waren op zondag klaar met verven enz en dinsdags kregen we te horen dat we voor 31 augustus het huis uit moesten zijn dus heb 2 dagen van de kamer kunnen genieten.
    Nu hebben we niks meer gedaan omdat we niet weten waar we zitten als de baby komt.
    Zijn bezig met urgentie maar dat duurt ook eeuwig voordat je iets hoort:(
    Moeten nog wel dingen aanschaffen en straks in het nieuwe huis opnieuw een kinderkamer verven en inrichten ( als we een huis vinden en als de kleine er nog niet is)
    Dus word erg spannend

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Brenda, jeetje dat is ook l*llig :$
    Schiet je dan niet volledig in de stress als je niet weet waar je straks bent al de baby geboren wordt?

Friesland90, Wij hebben het kamertje bijna klaar. Nog wat deco hier en daar. De kleertjes moet ik nog wassen, maar daar wacht ik ook nog ff mee.

Over 2 weekjes gaan we nog een weekendje weg dus dat is ook wel lekker wat afleiding.

16. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Yeah ik ben nu ook aan het aftellen !! 1 omdat ik heel nieuwsgierig ben en 2 ook wel omdat ik het flink zat ben inmiddels..

Vanaf week 6 heb ik HG gekregen en ben ik intotaal 19 kilo afgevallen inclusief sondevoeding en vloeibare voeding.. Inmiddels is het overgeven stukken minder maar blijft toch aanwezig. Ben dus heel erg blij als ik weer lekker kan eten wat ik wil. Want moet nu toch nog teveel rekening houden met wat en hoeveel ik eet.

Vanaf week 12 loop ik bij de bekkentherapeut ivm BI. Inmiddels ga ik 2 keer per week. Mijn rug trekt het ook absoluut geen tel langer door een ongeluk die ik heb gehad waarbij hij op drie plekken gebroken is.

Ondanks dat het heel zwaar is blijf ik positief !! Ik geniet zoveel als ik kan van ons mannetje zolang hij er nog in zit maar met 38 weken mag hij van mij best komen :D

Jeetje nu je huis nog uit weet je dat nu pas ?

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ehm, hier is de babykamer zo goed als af (1 baan moet behangen worden, heeft zoon eraf getrokken), maar mijn zoon van 2 slaapt er nog. Zijn nieuwe kamer moet nog helemaal gestuct en behangen worden. Daarna inrichten en dan ook daar gaan slapen. Dán pas kan ik babykleren wassen en de babykamer helemaal klaarmaken voor de baby. Wieg erin, kleding in de kast. Ik wil nog wat nieuwe knuffels kopen en een muziekbeestje.
    Ik maak me er niet heel erg druk om. Mijn zoontje heeft de eerste weken toch op mij geslapen, hij zag zijn kamer nauwelijks.

En kaarten moet ik nog gaan uitzoeken. Net als adressen en wie ik een kaart ga sturen. Och, we hebben nog even.

18. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ons leventje ligt even overhoop zitten vol met stress maar mag me niet druk maken ivm met de voorweeen.
    Probeer zo rustig mogenlijk te blijven maar echt makkelijk is het niet en we zijn boos dat ze dit ons aan doen:(
    We genieten ook niet echt van de zwangerschap omdat we alleen maar dingen aan het regelen zijn.
    Ik blijf maar denken komt wel goed:)

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Wat ontzettend rot dat jullie niet kunnen genieten van de zwangerschap :(
    Hopelijk krijgen jullie snel een ander huis en kun je toch nog een babykamertje klaar maken.
    En dan ook nog rustig moeten blijven ivm voorweeen....dat al helemaal niet makkelijk.
    Probeer toch een beetje te genieten...het gaat zo erg snel voorbij.

20. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hey meiden.
    Ik sluit me ook aan en ben zooooo blij dat ik niet de enige ben die de weken vooruit kan kijken.
    Kamertje is bijna klaar....ben op dit moment druk aan het wassen en strijken en wil alles binnen nu en een week klaar hebben..dan heb ik pas rust.
    Kaartjes en gedichtjes zijn eindelijk uitgezocht en moet nu nog alles doorgeven aan de drukker voor de proefdruk.

Ben de positiekleding zat en kreeg gisteren het boek van H&M voor de winter en kijk nu al uit naar mijn oude kleding uiteraard aangevuld door allemaal nieuw spul van de H&M.
    Het slapen s'nachts is lastig en mijn rug en staartbotje voelen aan alsof er een vrachtwagen overheen gereden is.
    Heb inmiddels ook aandelen in de rennies fabriek omdat ik de hele dag last heb van maagzuur..

Verder geniet ik echt wel van mijn zwangerschap omdat dit de laatste zwangerschap is.
    Ik heb een zoon van 7 en een stiefdochter van 18 die echt geweldig helpen met alles en mij ontzettend onzien in het huishouden en daar ben ik erg blij mee...

Kom meiden...nog MAAR ( ahum:D) 10 weken....
    Laten we er maar niet vanuit gaan dat we overtijd gaan he..:$.

Deel Deze Pagina