Hallo, Hoe lang blijft een Nordmann-kerstboom (een echte dus) in de kamer een beetje goed? En dan bedoel ik dus: als ik em aankomend weekend koop, dan duurt het nog 2½ week voordat het kerst is. Haalt ie dat? Of is ie dan al helemaal kaal? En hebben jullie nog tips voor een echte kerstboom? Groetjes, Hanna
Wij halen meestal de kerstboom het eerste weekend na de Sint, en dan staat ie wel tot de eerste week van januri, en altijd nog goed. Er vallen op den duur wel naalden uit natuurlijk maar je ziet de naalden dan alleen op de grond liggen, in de boom mis je ze eigenlijk niet. Tip: Als het kan zet dan de boom niet te dicht bij de verwarming, hierdoor vallen de naalden sneller uit.
Met kluit leven ze ook langer.. en ik zou m dan wel regelmatig water proberen te geven ja.. Hier wel heel blij met mn neppert hihi
Wij hebben gisteren een nordmann gekocht, zonder kluit. De naalden vallen niet uit, de boom droogt alleen uit. Nu hebben wij een speciale bak/standaard erbij gekocht en kunnen we hem water geven. Zo zou hij lang moeten blijven staan.
wij halen inderdaad dit jaar ook voor het laatst een echte. maar wij hebben geen standaard. ik wil er eentje halen bij ikea en die hebben denk ik geen kluit. iemand een idee hoe ik dit oplos? kan hij gewoon in een emmer of moet ik een standaard kopen?