slippers mee naar school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door fl01, 23 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Goh, daar heb ik nog nooit over nagedacht. Mijn oudste draagt nu sinds 2 jaar van die Reef slippers in de zomer. Ze kreeg vervelende blaren van teva’s en Birkenstocks, dus toen kwamen we bij de slippers uit.
    Mijn zoon draagt wel sandalen naar school.
     
  2. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Hier Birkenstocks of sandalen. Niet van die slippers met rubberen zolen. Daar kunnen ze zo lelijk mee struikelen als die ombuigen aan de voorkant.
    Ik heb t gezien bij mn dochter toen ze ging rennen bij een strandopgang.
    Ze struikelde daardoor en de nagel van 1 van haar tenen was er gelijk af.
    Heel sneu natuurlijk, maar daarna heeft er niemand meer gezeurd of ze op zulke teenslippers naar school mochten.
     
  3. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook geen slippers om diezelfde reden, alleen sandalen. En mijn jongste ook alleen met dichte neuzen omdat hij motorisch heel onhandig is.
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nee hier mogen ze van mij geen slippers aan naar het kdv en straks naar school behalve thuis.
    Vandaag voor de jongste sandalen aangeschaft omdat dichte schoenen mij zo warm lijken met dat hete weer dit weekend.
    Oudste loopt het liefst op haar afgrijselijke crocs.
    Die mag ze wel aan naar het kdv, daar vinden ze ze ook ideaal.
     
  5. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Deze heeft onze dochter van 7 :roflmao:.

    Bij voorkeur gaat ze op haar sandalen naar school, maar op hele warme dagen mag ze van mij ook gewoon haar slippers aan hoor.
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Geen probleem mee, de oudste is inmiddels bijna 12 en met hele warme dagen doet ‘ie gewoon slippers aan.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Mijn dochter had eerst dit model van Teva, maar vanaf maat 37 zijn ze meteen veel duurder, dus vorig jaar deze van de ANWB gekocht: https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/ibiza-sandaal-dames.html?channable=e47603.ODcxODQ1MTQ3NDkzNw&gclid=Cj0KEQjw8-LnBRCyxtfMl-Cbu48BEiQA6eUMGksWwFzXCjhFz_v9UIT9E9ZA_CGaPrTBevA2e0ze9WIaAlYT8P8HAQ&gclsrc=aw.ds Die waren in dat weekend 25 Euro en ze bleven prima de hele zomer.
    Daarnaast heeft ze nog nep Birkenstocks van de Makro van 12,50, die heb ik ook elk jaar, zelfde verhaal, bevallen me net zoals de echte.
    Teenslippers gebruiken ze vooral als we gaan zwemmen, op de camping enz. Niet naar school. Mijn zoon rent veel en klimt veel, die vindt teenslippers zelf niet handig voor school.
     
  8. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Toevallig vroeg mijn dochter vanmorgen of ze op haar slippers naar school mocht. Van mij mag dat ook niet. Ze kan er niet goed op rennen, en dan schopt ze ze uit, liggen ze ergens op school en loopt ze misschien daar op blote voeten.
    Helemaal verdrietig, want er zijn wel andere kindjes die slippers aan hebben volgens haar. Ze heeft toch mooi met een beetje dwang haar sandalen aangetrokken
     
  9. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Van mij mogen ze het ook en ze doen er alles mee voetballen, fietsen etc...
    Het is maar wat ze gewend zijn, denk ik
     
  10. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier dragen ze alle 3 gewoon teenslippers. Vroeger nog wel teva sandalen maar die trekken ze nooit meer aan. Die van mij doen alles met die dingen haha. De jongste kan harder rennen met slippers dan ik met sportschoenen hoor.

    Voor mijn dochter vind ik kipling sandalen oid wel mooi maar helaas loopt ze altijd op de rand bij zulke dingen en doet het haar pijn
     
  11. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Op flip flops niet, maar soort van Birkenstock slippers wel. Vorige jaar dure sandalen gekocht en die heeft ze amper gedragen. Vind sandalen zelf mooier, maar ga haar niet dwingen.
     
  12. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Birkenstocks hier, Mn jongste doet er alles mee zoals rennen en voetballen. Mn andere zoontje heeft liever sneakers en kan niet spelen op slippers dus die trekt zn sneakers aan met sokken als is het 35 graden. Slippers draagt ie alleen in de tuin.
     
  13. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Hier gaat ze gewoon op haar slippers naar school.
     
  14. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik was er altijd op tegen. Zag die onhandige kinders van mij echt gruwelijk hard vallen, in mijn hoofd. Ik kocht ze dus niet.
    Maar beide dochters bleven er maar om zeuren. Dus een par weken geleden toch maar gekocht. Ze moest en zouden aan naar school. Mijn gedachte was: prima, dan kun je zelf ervaren dat het niet lekker rent en speelt. Nou, domme mama ben ik hoor. Gaat allemaal prima :roflmao::rolleyes: dus ze gaan nu op slippers naar school met warm weer.
     
  15. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier mogen ze de flipflops echt niet aan naar school. Zag er gisteren ook weer een paar mee lopen. Vind dat er verschrikkelijk mee gelopen wordt.
    De leren slippers met fatsoenlijk voetbed vind ik wel kunnen. Daar lopen ze ook heel veel beter op.
     
  16. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Wij zien slippers echt als iets dat je even aanschiet als je de tuin in loopt, of op de camping richting strand/zwembad, maar ze hebben ze eigenlijk nooit aan als we ‘echt’ de deur uit gaan, dus ze hebben er nog nooit om gevraagd. Met dit weer dragen ze (jongens) allebei sandalen, daar kijken ze juist de hele winter naar uit. :)
     
  17. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Zoon draagt altijd sneakers, behalve naar t zwembad. Dan slippers. Sandalen weigert hij te passen in schoenenzaak.

    Dochter draagt vnl slippers, flipflops en birckenstocks. Ook nasr school dus,... dit doet ze al v.a 1e lente-dag. Sneakers enkel op regenachtige dag of wanneer ze voor activiteit een eind moet wandelen.
     
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn jongste is vanmorgen met teenslippers aan haar voeten naar school vertrokken. Ze wilde haar sandalen echt niet aan en ze zijn onhandig op het duikelrek want haar slippers schopt ze makkelijk uit wist ze te vertellen.
    Ik ben er vanmorgen eens op gaan letten en ik zag er heel veel op teenslippers lopen, zo gek is het dus ook weer niet.
     

Deel Deze Pagina