Wie van jullie twijfelt hier ook wel eens over?? Vast niet iedereen hier heeft een Facebook of instagram account of wat er dan nog meer bestaat. Maar ik merk eigenlijk dat ik vooral Facebook niks meer aan vind. 90% is reclame en als ik foto’s plaats word hier amper nog op gereageerd. Dan denk ik echt voor wie heb ik dit eigenlijk nog? Instagram vind ik nog wel leuk, omdat hier alleen foto’s op geplaatst worden, maar ook hier irriteer ik me bijv wel eens aan het perfecte leven wat iedereen lijkt te hebben. En ik vraag me ook steeds meer af of ik foto’s van mn eigen kinderen nog wel op internet moet delen. Tja ik twijfel dus al langer om het te verwijderen, maar dan weet ik dus ook niet meer hoe het met mensen gaat die ik eigenlijk nooit meer zie. Hoe staan jullie hier eigenlijk in?
Ik heb ooit Facebook gehad maar een jaar of vier geleden afgemeld. Heerlijk, ik mis er niks aan. Instagram of andere sociale media ook niet. En helemaal geen foto's van mijn zoon, ook familie post niks van hem .
Ik heb facebook puur voor facebookpagina van school, om de daarop geplaatste foto's en nieuws te zien. Instagram ook meer om te zien, dan om te delen. Breng wel te veel tijd door op insta
Ik heb Facebook ongeveer een half jaar geleden verwijderd. Ik mis er niks aan. Nouja, de zwangerschapsaankonding van de buren, Maarja, is toch ook gek dat ik het daar vandaan moet halen?! Instagram heb ik nog wel
Ik heb al jaren geen social media accounts meer en ik vind het heel erg fijn. Het was voor mij een bron van frustraties. Het went snel, je mist niks dat serieus belangrijk is (mensen sturen je wel een berichtje of bellen je als ze je moeten hebben), je zet niet allerlei privézaken meer online... Waar wacht je nog op?
Ik heb alleen nog een -onder pseudoniem- een account om inderdaad foto's van de opvang en school te zien.
Ik heb vorig jaar zomer mijn Facebook verwijderd. Idd zooooo veel reclame en allemaal berichten die ik zag doordat iemand anders die leuk vond of getagd werd. Ik dacht dat het een grote stap was (hoe slecht eigenlijk...) maar heb het geen seconde gemist. Instagram heb ik wel en vind ik ook veel leuker. Hier zie je alleen wat iemand post en geen verdere onzin.
Facebook heb ik allang niet meer, Instagram vind ik wel echt leuk, en je kan zelf kiezen wie je volgt hè. De mensen die altijd een perfect leven lijken te hebben volg ik gewoon niet meer
Hier ook geen social media (meer), mis er niks aan. In het begin kreeg ik nog weleens de vraag “Heb je dat niet gezien op facebook?”, nou dat was dus één van mijn redenen om het te verwijderen. En wat ik ook echt verschrikkelijk vond, is dat je foto’s voorbij ziet komen van kijk-ons-eens-gelukkig-zijn terwijl ik wist dat zij bezig was om de scheiding aan te vragen. Ik zou zeggen, verwijderen en geniet van de rust
Ik heb laatst mijn hele Facebook pagina leeg gehaald. Reden waarom ik Facebook niet verwijder is omdat ik het wel makkelijk vind om even te kunnen checken of bijv. de supermarkt met Koningsdag open is (dit staat niet op de website, wel op Facebook) en soms komt er nog weleens een leuk evenement voorbij, wat ik anders niet had geweten. Door vrienden wordt er n nauwelijks meer gepost. Instagram vind ik wel leuk. Gewoon leuk plaatjes kijken, zonder (al te veel) reclame, deelacties, lappen tekst, etc.
Hier alleen Instagram om foto's van de kinderen te zien en voor leuke handmade kinder kleding. Facebook heb ik 7jr geleden "verwijderd". Mijn ex had mij gehackt, heb er nooit meer op kunnen komen. Dus geen idee wat hij met mijn foto's etc heeft gedaan. Facebook heeft nooit op mijn smeekbedes gereageerd, om t account te verwijderen. Denk dat mijn ex mijn naam heeft veranderd. Op mijn eigen naam, is het niet terug te vinden. Daarom ben ik anti social media. Kinderen zet ik ook niet erop. Moeten ze later zelf bepalen. En als ze mn kinderen willen zien, kom je langs.
Geen Facebook, wel Instagram, kinderen sowieso niet met foto’s op het internet. Ik mis helemaal niks. Zou ook zonder Instagram kunnen maar vind dat nog wel leuk.
Behalve Hyves destijds, heb ik geen sociale media gehad. Ook nooit gemist. Ik voel ook geen druk om iets van mezelf te moeten laten horen en ik voel geen druk om perfect te zijn. Dat zijn toch vaak dingen waar mensen mee worstelen. Ik kan het je zeker aanraden.
Ik heb ook al ruim 3 jaar geen fb meer, ook geen insta, Twitter etc trouwens. Je houdt echt heel heel tijd over zonder al die social media en (voor mij een goede bijkomstigheid) je pakt niet meer iedere minuut je telefoon.
Bijkomstig nadeel voor mij is wel dat ik heel vaak mijn mobiel kwijt ben. Ik gebruik hem niet zoveel en weer nooit waar ik dat ding heb neergelegd.
Ik zou het graag verwijderen, maar kan het niet. Mijn zus is vorig jaar overleden en haar en mijn Facebook staan vol met foto's en reacties op elkaars reacties wat voor mij nu onbetaalbaar en onvervangbaar is geworden. Dus fb blijft, maar ik doe er zelf niets meer mee..