Tips gevraagd: baby drinkt zeer slecht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by GDuif, Oct 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Al eerder een topic geopend over ons zieke meisje, maar nu een iets specifiekere vraag....

Ze is al vanaf afgelopen donderdagmiddag ziek. Dat was de eerste keer dat ik koorts meette. Opgelopen tot 39-40 graden, lijkt nu sinds gisterenavond eindelijk wat te zakken naar rond de 38,5.

Drinken is sinds vrijdag een ramp, maar ze dronkt altijd nog wel de de helft van normaal. Normaal zo'n 820 cc op een dag. De eerste dagen van het ziek zijn dronk ze zo'n 450/500 cc. Alleen melk. Water, groenten en fruit moet ze niet meer.

Gisteren was wel even dieptepuntje. Alleen de ochtendfles ging er ( moeizaam) helemaal in. Had speciaal 220 cc gemaakt. Toen heeft ze rond lunchtijd nog 70 cc op en daarna eigenlijk haast niets meer, op een paar minislokjes na. Ik schat in dat ze op zo'n 320 cc is geeindigd.

Vrijdag en maandag naar huisarts geweest. Ze was nog alert genoeg, lacht tussendoor ook nog wel en heeft geen uitdrogingsverschijnselen, keeltje ietwat rood ( ze is ook al ruim drie weken snotverkouden), oortjes, longetjes gewoon schoon. Maandagochtend naar huis gestuurd met: kijk het aan tot woensdag, dan nog 39-40 graden koorts: terugkomen. Zolang ze maar de helft van die 820 drinkt.
    Dat deed ze dus gisteren niet. Het zat me savonds niet lekker en voor zekerheid huisartsenpost gebeld. Mochten we langskomen. Maar weer zelfde verhaal: ons meisje was supervrolijk, ietwat rood keeltje, maar verder niks aan de hand.
    We kwamen om 23.30 u thuis, normaal slaapt ze natuurlijk dus ik dacht: klein flesje proberen. Ze heeft toen gelukkig 90 cc op, maar steeds na twee slokken heel hard huilen.

Vanochtend vond ik die fles geven spannend. Maar met horten en stoten heeft ze 220 cc op. Nu net heeft ze 100 cc op. Hopelijk drinkt ze later vandaag weer meer, gisteren ging het begin van de dag ook nog goed.

Iemand tips om haar te laten drinken? Alles al geprobeerd, andere flesjes, bekers, water. Maak me er best zorgen over. Ze is al vrij klein en drinkt nu vanaf vrijdag maar de helft van normaal. Als ze de rest van de dag weer zo moeizaam drinkt, bel ik morgen de huisarts weer op. Koorts is gelukkig wel dalende. Zou het drinken dan op een gegeven moment beter gaan? Iemand daar ervaring mee?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Naar he als het zo gaat. Maar ik kan zeggen dat drinken eigenlijk wel weer komt als ze beter zijn.
    Heb je ook al koude melk geprobeerd of paracetamol tegen keelpijn?
    Lekker kleine beetjes geven. Hopelijk knapt ze snel op. :)

GDuif likes this.
  3. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Het is ons eerste kindje en eerste keer ook zo ziek, met koorts enzo. Ben dan zo bang dat ze wekenlang zo slecht blijft drinken. Als we deze periode door zijn en ze eet en drinkt weer normaal, dan weet ik dat voor de volgende keer. Maar nu is het een beetje spannend...
    Pcm krijgt ze vanaf vrijdag al 3 x per dag...heb echt koude melk nog niet geprobeerd, wel ietsje minder warm gemaakt. Misschien nog wat koudere melk geven. :)

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

He wat vervelend dat ze nog steeds niet lekker is!!!
    Inderdaad had ik als top ook koude melk. Heb onlangs toen N ziek was ook alle flessen door de helft gedaan en dan gewoon vaker aangeboden.
    Beterschap!

GDuif likes this.
  5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,103
    3,491
    113
    Zelf ijsjes maken.
    Lekker laten sabbelen en knabbelen op wat fruit of komkommer, goed voor het vocht.
    Of wat knijpfruit.

En verder zou ik over de dag verdeeld kleine flesjes blijven aanbieden.
    Als je je niet zo lekker voelt, heb je ook geen zin in eten/drinken. Dan is steeds kleine beetjes veel fijner dan opeens een plomp van 200 ml in de buik.

GDuif likes this.
  6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Wat vervelend dat ze zich zo naar voelt, 't is sneu als ze ziek zijn.
    Ik zou ook kleine flesjes aanbieden en deze dan niet steenkoud, maar ook niet echt warm maken. Uit je verhaal maak ik op dat ze waarschijnlijk keelpijn heeft, dan zijn koude dranken prettiger.
    Heeft ze al wel eens knijpfruit gehad? Dat ging er hier altijd wel in en is toch ook weer 80-100cc vocht.
    Verder kan je het er niet inproppen, ze drinkt inderdaad niet veel, maar ze is niet aan het spugen of aan de diarree toch? Dan denk ik dat het met uitdrogen nog wel meevalt.
    Blijf alert, maar zolang ze niet suf is, lacht en reageert zou ik me niet al te druk maken. En vertrouw je het niet bel je morgen gewoon de huisarts weer.

GDuif likes this.
  7. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    #7 GDuif, Oct 3, 2017
    Last edited: Oct 3, 2017
    Knijpfruit is een goeie tip! Dankjewel! Ik denk inderdaad dat ze keelpijn heeft, ook omdat het keeltje wat rood is en ze al wekenlang door haar mondje ademt omdat haar neusje zo verstopt zit.

8. Betsy

Betsy Niet meer actief

Koude melk inderdaad. En misschien koude/lauwe thee. Heldere dranken zijn makkelijker te drinken bij keelpijn.
    Succes!

GDuif likes this.
  9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Je kan ook nog diksap proberen, dat ging hier wel als ze melk niet meer wilde.

GDuif likes this.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    19,012
    15,046
    113
    Koelere melk wordt hier dan wel geaccepteerd, meer kleinere flesjes pikt ze dan weer niet. Groente weigert ze ook, zelfs bruine bonen wat haar ultieme favoriet is, ging dr niet in. Ook niet lauwwarm.

Maar zet ik dr fruithap even in de koelkast om niet helemaal koud maar wat koeler dan kamertemperatuur te worden dan wil ze dat ook wel erg graag. Verder gingen de danoontjes er nog prima in.

Dus alles wat koel en kouder is dan normaal ging goed, prima ze kan dr hele leven nog groente eten. Vond alles best mits dr maar wat binnenkwam.

Klein stukje van dat goedkope waterijs zonder kleurstof (wij gooien t in zo'n nubby sabbelzakje) wil soms ook nog wel enthousiast ontvangen worden. Niet te veel van geven, want dat kan weer krampen opleveren.

En problemen heeft t niet gegeven, toen dr keel weer hersteld was en de hap bruine bonen geproeft werd was t enthousiasme niet te stoppen. :D

GDuif likes this.
  11. Logan

Logan Niet meer actief

Ons zoontje had een paar weken terug keelpijn. Ik deelde dan een waterijsje en gaf savonds wat yoghurt. Vervelend he, als je kleintje ziek is? Beterschap!

GDuif likes this.
  12. Essie3

Essie3 Niet meer actief

sappig fruit is inderdaad een goeie, en waterijsjes. Bij een verstopt neusje gebruiken wij ook weleens neusdruppeltjes om de luchtwegen vrij te maken. Drinken gaat dan soms ook gelijk een stuk beter. Hopelijk gaat het snel beter. Succes!

13. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Neusdruppels voor baby's geven we al drie weken. Drinken ging toen al moeizaam maar al haar flessen kreeg ze nog wel leeg. Pas vanaf de koorts, is ze echt veel minder gaan drinken. En nu dus ook keelpijn erbij. Knijpfruit ging er overigens goed in vanavond! Qua melk heeft ze nu 560 op vandaag. Best aardig...

Vero0504 likes this.

Share This Page