Blindedarm ontsteking acuut of van te voren al ziek

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 3 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

    paars Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.108
    12
    38
    hoi,

    Ik kan het op internet niet zo goed vinden. Maar gebeurd het wel eens dat je dagen van te voren ziekjes bent voor je een blindedarmontsteking hebt? Heeft iemand dit gehad of bij iemand anders meegemaakt? mop internet lees ik eigenlijk alleen dat hij vaak vrij acuut is. Ben even benieuwd.
     
    anica vindt dit leuk.
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dit kan beide.

    Bij een acute blinde darm ontsteking ontstaat het plots.

    Maar je kunt ook een paar dagen ziek zijn voordat je écht pijn krijgt. Dan sluimert het een beetje.

    Ben je bang een blinde darm ontsteking te hebben?
     
  3. paars

    paars Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.108
    12
    38
    Nou mijn zoontje.
    Hij heeft al gevoelige darmen en krijgt daar ook poeders voor. Sinds 2 weken meer buikpijn
    Maar sinds een week ook veel klagen over misselijkheid ook een keer overgegeven.
    Laat soms niet altijd zijn eten ook staan. Vanmiddag flink diarree en zag ik dat hij een best bol buikje had die vrij hard is. Heb zijn buik gevoeld en het doet pijn als ik rechts onder wat indruk. Maar hij heeft geen koorts en is gewoon vrolijk als de buikpijn weer even afzakt
    Vandaar dat ik het me afvroeg of dit misschien een voorbode kon zijn.
     
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik heb beide gehad. De eerste keer was het acuut (ik lag opeens echt krom van de pijn) maar de ontstekingswaarde daalde en toen werd er besloten de blindedarm te laten zitten.
    Een x aantal jaar later begon het weer ‘zeer’ te doen, ik probeerde het te negeren maar bij nacht 3 toch maar naar de huisartsenpost gegaan, de zelfde ochtend is toen wel de blindedarm eruit gehaald.
     
    PeAn vindt dit leuk.
  5. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.898
    113
    Ik had een paar dagen last.

    Op dinsdag wat steken rond mijn navel, dacht toen dat het van het eten kwam. Het pijntje verplaatste zich naar rechts onder in mijn buik. Op donderdag toch maar naar de huisarts geweest. Die twijfelde tussen blaasontsteking en blinde darm. Voor de zekerheid naar het ziekenhuis voor een echo. Bleek toch de blinde darm te zijn. Deze is dezelfde dag nog verwijderd
     
    anica vindt dit leuk.
  6. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Kan maanden sluimeren zelfs.

    Volgens mij kan je het ook testen daar hem op zijn rug op tafel te leggen en de tafel een beuk te geven. Dan schud hij op een bepaalde manier wat echt zeer doet bij een ontsteking.

    Het klinkt meer als obstipatie eig en de diarree als overloop diarree.
     
  7. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik heb af en aan last ervan gehad. Maar steeds weer dalende ontstekingswaarden tot het plots in een keer wel acuut was. Nou ik ben niet kleinzerig maar ik kon van de pijn mn bed niet uit komen en een paar meter naar mn ouders slaapkamer lopen om ze te waarschuwen. Kon ze niet roepen, kon niet lopen etc van de pijn. Toen ik eenmaal in het ziekenhuis was werd ik ook gelijk naar de OK gereden voor de operatie. Nooit meer zoveel pijn gehad.
     
  8. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.649
    592
    113
    Hier ook acuut meegemaakt. Eerst nog geprobeerd vol te houden tot de huisarts er weer was (8 uur s ochtends). Om half zes ging het écht niet meer dus HAP gebeld, mocht gelijk komen, dezelfde dag nog geopereerd.

    Maar idd wat hierboven staat, was 6 weken daarvoor bevallen, maar deze pijn (van de blinde darm) was echt niet meer vol te houden!
     
  9. Sascha87

    Sascha87 Actief lid

    3 dec 2014
    419
    114
    43
    Ik ben op zaterdag ziek geworden. (Had toen al een paar dagen ontstoken ogen en verkouden) Gewoon echt griep. Op maandagavond begon het ineens heel erg boven mijn navel. HAP gebeld en kon langskomen, bloedgeprikt, maar kwam niets uit. Naar huis gestuurd met maagbeschermer en mededeling dat als het erger werd ik maar weer moest bellen. Uiteindelijk kon ik ‘s nachts alleen nog maar ineengekropen onder de douche liggen. HAP weer gebeld, maar moest maar wachten tot de HA openging.

    HA gebeld, weer bloedgeprikt...nog steeds geen hoge ontstekingswaarden. Dus weer naar huis gestuurd. Dinsdagmiddag om 17u trok ik het echt niet meer. Weer HA geweest, toch maar doorgestuurd naar de SEH, en lag binnen no-time op de OK.

    Vond dit 100x heftiger dan mijn 2 bevallingen bij elkaar opgeteld.

    wat leek te beginnen als griep werd dus blindedarmontsteking. Of het iets met elkaar te maken had, durf ik niet te zeggen.
     
  10. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Je kunt het altijd even laten checken natuurlijk.
    Bij onze dochter was het niet goed duidelijk omdat zij dr blinde darm op een hele Andere plek had zitten dan de gemiddelde mens
    Zij kwam op een zaterdag thuis met buikpijn. En dinsdags is hij verwijderd. Doordat niemand zeker was heeft het zo lang geduurd.

    Sommige mensen hebben hem trouwens vaker ontstoken en dan hersteld hij zich weer.
     
    Suusjeee vindt dit leuk.
  11. paars

    paars Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.108
    12
    38
    We zijn een paar maanden geleden ook eens bij de huisarts geweest. Die heeft toen gezegd dit zou wel eens een beginnende blinde darmontsteking kunnen zijn. Maar twijfelde ook en zijn toen met poeders begonnen. Het is altijd wel wat blijven zeuren maar niet zo erg als nu.
    Zn darmen rommelen behoorlijk en hij is flink aan de diarree ik weet niet of dat ook daarbij past? Hij heeft net weer zijn eten laten staan. Vanmiddag heeft hij wel gegeten.
    Ik bel morgen uiteraard met de huisarts.
    En als er koorts bij komt bel ik zowiezo direct.
     
  12. Meg

    Meg Bekend lid

    10 feb 2013
    781
    85
    28
    Mijn blindedarmontsteking is gelukkig al lang geleden. Ik had een paar keer dat ik pijn aan mijn buik had en moest spugen. Ik denk in een paar maanden tijd een paar keer. Kon er geen oorzaak voor vinden. Weet het aan te snel gegeten of te vet. Achteraf zat die blindedarm dus letterlijk flink te etteren.
    Tot op een dag de buikpijn overging in niet meer kunnen lopen en praten. Tja, toen was hij geknapt. En zat mijn hele buikholte vol troep. Echt gevaarlijk, dus ik zal het bij twijfel nog een keer laten controleren.
    Ik kan me geen diarree herinneren. Volgens mij was het alle buikpijn (volledige buik niet alleen rechts) en het spugen.
     
  13. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hey klinkt mij eerder als obstipatie met overloop diarree.

    Maar via een forum moet je nooit afgaan op wat andere zeggen.

    Idd wat je zegt, bij koorts meteen bellen
     
    anica vindt dit leuk.
  14. Novi

    Novi Niet meer actief

    Misschien toch even bellen met de hap om te overleggen? Dan kunnen zij beoordelen of het nodig is om langs te komen of dat het kan wachten. Succes ermee!
     
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Zou het wel laten checken eigenlijk. Zoon voelde zich de dag ervoir ook niet zo lekker, maar was niet heel ziek en had ook niet megaveel pijn. Toch had hij een blindedarmontsteking.
     
  16. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Lijkt me een erg onbetrouwbare test, zoon had bij zijn blindedarmontsteking helemaal geen last van schudpijn oid bijvoorbeeld.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  17. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Zou inderdaad wel even laten checken. Laatst het zoontje van een kennis. Blinde darm ontsteking. Had al ongeveer 1 week buikpijn. Tot het op de 7e dag niet meer te houden was voor hem zelf. Toch naar het ziekenhuis gegaan. Vervolgens was zijn darm al geperforeerd en zijn buikholte was ondergelopen met ontlasting. De melding was: het had geen dag later moeten zijn.

    Een darm steentje uiteindelijk, maar dus echter wel levens gevaarlijk. het laatste wat ik wil doen is iemand onnodig bang maken. Maar misschien is een belletje wel handig.
     
  18. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    ..... het is het enige wat je thuis kan proberen....of heb jij een heel lab en arts tot je beschikking?
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  19. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat laatste denk ik ook. Zeker als hij geen koorts heeft, lijkt me dat meer voor de hand liggend.
     
  20. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Jij niet dan?:p

    Wat ik nog wel bedacht is op de buik drukken op de pijnlijke plek. Als het echt een heftige ontsteking is of zelfs doorgebroken waardoor het buikvlies geprikkeld wordt, zou hij enorme pijn moeten hebben bij het loslaten. Erger nog dan dan bij het indrukken.
    Als dat niet het geval is en geen koorts, zou ik gewoon morgen even naar de huisarts gaan.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina