15 mnd armpjes uitsteken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sm1990, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Ons zoontje is net 15 mnd en nu steekt hij pas zn armpjes uit om opgepakt te worden dit is toch extreem laat!? Vroeg ik me zomaar ff of andere ouders dit herkennen...

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Nee hoor, elk kind is anders ;)

3. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Dat is ook zo.
    Hij lijkt alleen zo achter te lopen met dingen...
    Waar is papa mama hy kijkt dan niet....
    Zegt alleen kom verder geen woordjes bewust...
    Soms wel mamamama papapapa maar niet bewust tegen ons..
    Als ik zeg waar is poes niet wijzen o.i.d
    Ik weet elk kind is anders maar ik maak me gewoon zorgen....omdat hij echt wel heel laat is....
    Armpjes omhoog is hij volgens mij ruim 7 maandjes later mee als gemiddeld...

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    klinkt als mijn zoontje ;) al was hij met armpjes uitsteken zelfs later. Mama alleen als hij huilt en de borst wil, nu met 20mnd voor het eerst gericht papa en mama. Waar is.... of pak dit...doet hij ook niet, als ik vraag of hij een koekje wil reageert hij wel meteen.

Als ik in een boekje vraag waar is de aardbei, kijkt hij mij aan van: ja, stel toch niet zo'n domme vraag...Best slim dus ;)

Ik heb me ook een periode zorgen gemaakt, maar zolang er vooruitgang is, is het op zich niet erg dat het trager gaat dan andere kindjes. Mijn zoontje is meer van het klimmen en klauteren, en een iphone bedienen kan hij dan ook weer heel goed :)

5. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Het is hier ook een optelsom... hij is snel boos en bijna aggressief vind ik ook best wel bijzonder op deze leeftijd....
    En slaapt nog steeds niet door.
    Gewoon veel dingen

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    niet doorslapen is heel normaal. doorslapen betekent bij veel mensen zonder voeding de nacht doorkomen, maar heel veel gaan er nog uit voor een speentje bijv. Hier ook nog nachtvoeding hoor.

Wat je kan doen is opschrijven wat hij zegt en doet nu en dan bij het consultatiebureau je zorgen uiten. Hier vond ik dat zoon ook zo slecht praatte, en hij kwam nog lang niet aan de 5 woorden dacht ik. Ging ik t opschrijven en viel t best mee, soms valt het je ook gewoon niet op.. CB maakte zich ook geen zorgen.

7. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Mijne word meerdere uren per nacht wakker vaak ontroostbaar..kan dan niet tot hem doordringen.

Hij zegt alleen kom....
    Lijkt gewoon weinig te begrijpen... moeilijk uit te leggen.
    cb zegt alrijd o niks loos.... dus voel me daar niet zo serieus genomen....

8. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Het is jammer dat je je niet serieus genomen voelt, dat maakt de bezoeken niet prettig en neemt je twijfel niet weg. Hier hebben we een extra consult met 21mnd om te kijken hoe het met zijn spraak gaat.

Maar ik denk dat je ook nog weinig kan doen aan het niet praten, behalve stimuleren. Hier kreeg ik de tips om veel liedjes te zingen (deden we al), heel veel dingen benoemen, veel met hem praten. Het kan ook zo zijn dat hij zo ineens een sprongetje maakt. Loopt hij motorisch wel goed in lijn? Als dat ook achter blijft zou ik me eerlijk gezegd wel wat zorgen maken maar anders niet.

En mijn zoontje lijkt soms ook dingen niet te begrijpen, maar als ik dan iets noem wat hij leuk vind begrijpt hij het ineens wel ;)

Ook zie ik de laatste weken ineens heel veel vooruitgang. maar eerder was het alleen "dag", verder de hele dag brabbelen. Hij zong wel hihihi hahaha mee met zag twee beren, en hoofd en teen bij hoofd, schouders knie en teen, maar als ik dan vroeg, waar zit je hoofd wees hij m niet aan.

Die nachten lijken me wel heel slopend. Kan het verlatingsangst zijn? Weet niet of hij op een eigen kamertje slaapt? Misschien dan bij je op de kamer nemen? Als hij dan wakker wordt kun je hem snel troosten zodat hij niet klaarwakker wordt?

Hier slaapt hij in een cosleeper en als hij wakker wordt krijgt hij de borst, dus heb daardoor nooit een huilend kind 's nachts, en hij slaapt snel weer in.

Lastig he, die onzekerheid bij je eerste kleintje, daarvoor nog even een virtuele knuffel.

9. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Onze zoon (volgende week 15 maanden) doet dit, behalve de armpjes omhoog doen, ook allemaal niet.

Het komt vast. En als hij zijn armen voorlopig niet omhoog doet, heeft op zich niemand er last van, toch?. Maar als je je toch zorgen maakt en je niet op je cb vertrouwt, zou ik kijken of je je vragen ergens anders neer kunt leggen.

10. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Bedje op onze kamer. bij mij in bed niks helpt dan!
    maar hij heeft vannacht geslapen van 19.00-04.00 :Dflesje toen tot half 7!!! :D

Motorisch is hij gewoon gemiddeld vind ik. hij loopt nog niet met 15 mnd maar dat deed ik ook niet ik pas met 17 maand.
    Hij heeft aantal weken geleden wel 7 losse stappen gezet nu weer 1 max 2... klimmen enzo kan hij als de beste!! dus daar maak ik me niet echt zorgen om. dat valt allemaal nog binnen het gemiddelde.

Pregnantje: Zwaait jullie zoontje wel en klappen enzo op commando?
    HIer niet... hij heeft weleens onbewust gezwaaid maar verder niet oefenen elke dag !

11. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Op commando is een groot woord. Hij zwaait wanneer hij dat wil. Dus niet altijd als iemand naar hem zwaait of als we hem zeggen te zwaaien. Soms ook wel, maar vaak is het zo dat hij zwaait op momenten dat je normaal gesproken niet zou zwaaien (vind ik altijd zo schattig).

Edit: klappen heeft hij nog nooit gedaan. Wel op tafel slaan, dat vindt hij heel leuk.

Deel Deze Pagina