mag je iemand inschrijven op je adres die er niet woont?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik had een vraagje.

als iemand in geschreven staat op een adres maar daar niet woont.
    maar op een camping 5 km verder op. ben je dan strafbaar?

en hoe zit het met schulden kunnen ze die verhalen op de persoon waar hij inschreven staat?

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja maar je kunt niet op een camping wonen denk ik, volgens de gemeente.. Dus dan heb je een ander postadres nodig.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

of het mag weet ik niet. maar ik heb zelf ook 2 jaar op een camping gewoond ( mocht niet officieel) en mn postadres was bij mn pa en ma. nooit verder een haan naar gekraaid

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou je iemand op je adres ingeschreven hebben willen staan? Kan hoor, maar je neemt het zelf het risico met schulden, deurwaarders, gemeente, enzovoort...

Denk er ook even aan dat je mogelijk meer afvalstoffenheffing, gemeentebelasting en dergelijke gaat betalen! En dat dat loon meetelt voor zorgtoeslag, huurtoeslag e.d. (ik ga er vanuit dat het een meerderjarige is)

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

gaat niet om mij hoor ;)

ik zou nooit aan zoiets beginnen ook als er niets gezegd word.

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Denk dat het verschil al zit in het verlenen van een postadres of een inschrijving op jouw adres bij de gemeente.

Lijkt mij dat je in het 1ste geval geen probleem hoeft te verwachten en in het laatste geval wel...denk aan deurwaarders, belasting, toeslagen (mocht je die hebben)

7. vive2

vive2 Fanatiek lid

Het kan prima! Het is alleen niet altijd even verstandig i.v.m fiscaal partnerschap belastingdienst, inboedelbeslaglegging bij schulden, het trekken van een uitkering of de medeverantwoordelijkheid in de lasten dragen van gemeentelijke heffingen. Maar het is niet verboden hoor.

8. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Misschien is het handig als degene waar het om gaat een postbus aan vraagt...

9. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    hier mag dat dus idd niet dat je dus op een adres ingeschreven staat terwijl je er niet woont
    zou het even bij je gemeente informeren want je bent wel medeplichtig als ze erachter komen

Idd wat eerder genoemt word gewoon een postbus aanvragen

10. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar kennissen van ons wonen op een bungalowpark, en mogen sinds kort (2 jaar geloof ik) daar ook inschrijven.
    Of dat per park of gemeente verschillend is weet ik niet.

Zelf zou ik het nooit doen, maar ik ben bezig met de vraag of ik iemand uit mag schrijven die het vertikt om het zelf te doen :(

11. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
  12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    daar staat het niet uitgelegd hoor, dat is gewoon 1 of andere malifide bedrijf die adressen verstrekt tegen betalingen.
    ...tenminste zo komt de site op mij over

13. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

het mag eigelijk niet en als diegene schulden heeft of wat dan ook kunnen ze bij jou de boel weghalen.

maar als iemand geen schulden heeft en de nood is echt aan de man.... zou ik een familielid wel helpen.

14. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mijn zwager woonde ook op een camping, en die heeft ook een ander postadres gehad, dat mag gewoon hoor.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

heb de gemeente gebeld en het mag helemaal niet!onder geen enkel beding

je moet ingeschreven staat op het adres waar je woont.
    op een camping mag je officieel niet voltijds wonen en mag je dus ook niet ingeschreven staan.

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    #16 Crazycat, 8 feb 2011
    Laatst bewerkt: 8 feb 2011
    het mag niet
    en niet verstandig.. !!!!!!

ivm schulden
    en dat niet alleen
    stel diegene heeft een uitkering .. kan je gekort worden

mijn vader had het ookmijn oma woonde tijdelijk bij ons
    en had een uitkering maar mijn vader werd gekort op zijn salaris.
    en moest een deeltje inleveren

17. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Even uit eigen ervaring.
    Ik heb zelf een aantal jaar geleden iemand als postadres bij mij ingeschreven gehad dus het kan/mag wel.
    Alleen zou ik het nooit meer doen heb namelijk heel veel problemen gehad met deurwaarders enzo.
    Hoewel een schuldeiser officieel niks bij jou kan verhalen omdat het om een postadres gaat en niet om een inwonende.
    Blijft het toch een lastige kwestie om dit elke keer weer duidelijk te maken en schuldeisers proberen je toch daarin bang te maken in de hoop dat jij de shuld dan betaald.
    Dus uit eigen ervaring een echte afrader.

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Er is een verschil tussen postadres en inschrijven bij de gemeentelijke basisadministratie.

Een postadres kun je overal hebben, bijvoorbeeld een postbus bij het postkantoor.

Bij de gemeente inschrijven op een adres heeft invloed op belasting, uitkeringen, gemeentebelastingen, enzovoort.

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zolang je geen toeslagen of uitkeringen krijgt heeft het in eerste instantie geen effect. Mits er ook geen schulden zijn.

Maar je kan idd een adres aanstellen als postadres bij de gemeent als je tijdelijk geen vaste woonruimte hebt. Een postbus kan dan ook.

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Maar in de vraag van TS gaat het niet om een postadres, maar juist om een inschrijvings-adres. Toch?

Deel Deze Pagina