slapen baby: overdag bedje, 's nachts in de wieg.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nynke31, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb een vraag over waar jullie baby slaapt. Als hij pas geboren is willen we de baby in de wieg bij ons op de kamer laten slapen. Maar ik vraag me af wat ik moet doen als ik na een paar dagen of week zelf weer rondhuppel. Laat ik dan de baby overdag in de wieg in zijn eigen kamer slapen of kan ik hem bijvoorbeeld overdag in zijn bed leggen?
    Is het niet te onrustig om overdag en 's nachts te wisselen van bedje naar wieg? Is het beter om hem dan overdag ook in de wieg te laten slapen?

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou het bij de wieg houden. Zo'n kleintje krijgt al genoeg indrukken mee.

3. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Haaaai,

Ik doe overdag vanaf het begin in het ledikantje in dr eigen kamer en in de nacht bij ons naast bed in de wieg.

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte hebben we de eerste weken alleen in de wieg gehouden, toen ze circa 7 weken was en de wieg wat krapper werd hebben we haar verhuisd naar het ledikant en ook gelijk op haar eigen kamer. Ze heeft deze overgangsfase zonder problemen doorlopen..

Een wieg geeft de eerste weken meer geborgenheid, het lijkt me voor zo'n kleintje ook niet prettig als het telkens wisselt tussen wieg en bedje (ledikant?)

5. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Je moet ten eerste doen, wat jou op dat moment het beste lijkt. Als je kind er is,veranderen je gevoelens en meningen hier waars over.

Giulian heeft 5 maanden in zn wieg bij ons op de kamer gelegen. Hij begon tegen die tijd lichter te slapen en werd steeds wakker en ik van hem. Ik hb 2 nachten zn speen de hele tijd aan kunnen geven en toen was ik er klaar mee.Hij was nu groot genoeg om een beetje afstand te gaan inbouwen en we hebben hem toen in zijn ledikantje gelegd, in zn kamer. Voor mij een grote stap, voor hem niet zo, geloof ik.

Ik heb vanaf zn geboorte niet tot rust kunnen komen, als hij niet vlakbij me lag en vanaf het moment dat we de knoop door gehakt hebben, ging ik uiteindelijk toch lekkerder slapen. Ik heb van te voren nooit kunnen gokken, dat ik zo'n moederkloek zou zijn.
    Een vriendin van me had het juist andersom. Werd gek van haarzelf als haar zoon wel in de buurt lag, onbewust en bewust ging ze steeds luisteren of hij nog ademde. En kinderen zo jong kunnen heel ongelijk ademen, ook dat moeten ze nog "leren". Dus binnen n week lag ie in zn wieg op zn slaapkamer en kwam zij aan haar rust.

6. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Stijn slaapt in de bak van de kinderwagen, want dat geeft idd wat meer geborgenheid. Wel staat de bak in het ledikant, zodat hij wel op z'n kamertje slaapt. De eerste twee weken sliep ik bij hem ( beneden in de woonkamer), maar dat kwam door het warme weer. Ik sliep ook helemaal niet, want ik hoorde elke steuntje en zuchtje. Maar zoals gezegd, als je kleintje er is, weet je pas wat je doen moet/wilt. Succes ermee!

XXX

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt is gelijk haar eigen ledikantje in gegaan.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman is ook gelijk op haar eigen kamer in haar eigen bedje gegaan.

9. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Bedankt voor de reacties. Het is ook moeilijk van te voren te zeggen wat het beste is. Was gewoon benieuwd of er al mama's overdag/'s nachts gewisseld hadden van bedje naar wieg.
    Maar het wiegje in de babykamer overdag zou ook al een optie kunnen zijn. Ik denk vooral de eerste paar weken, omdat ze dan toch die tijd nodig hebben om aan alles te wennen. Dan is het wiegje 's nachts en overdag al een stabiele factor.

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik denk dat je dat op het moment zelf moet bekijken... onze dochter zou eerst bij ons op de kamer slapen maar ik kon er bijv absoluut niet tegen al die geluidjes van haar. Dat kreunen, zuchten enz. Dus snachts heb ik dr nog verplaatst naar de eigen kamer, toen sliep ik tenminste ook weer.

11. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik wil de baby ook 's nachts in een wiegje naast ons bed zetten. Dit lijkt me ook handig met borstvoeding geven, alhoewel je er toch helemaal uit moet om te verschonen na het voeden.
    Ik weet ook nog niet wat ik dan overdag doe, het ledikantje of ook het wiegje.
    Zijn er ook mensen die hun baby overdag wel eens in de box laten slapen?

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja hoor MarionM, Als Iman overdag in de box in slaap valt laat ik haar in de box liggen!

13. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    hmmz hoor helemaal niemand die kindje overdags in box legt...
    die van ons slaapt overdag gewoon vanaf 12 uur tot 7 uur in de box... moet zeggen dat ik er wel extra boxkleed in heb dus ligt niet hard...
    maar de kraamzorg raadde mij dit aan om hem een nacht/dag ritme te krijgen.. werkt tot nu toe prima... hij slaapt snacht vaak 6 uur door.. en overdags is ie wat vaker wakker...

Deel Deze Pagina