Poepluier went het?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fireangel, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Ik ben iemand die heel makkelijk overgeeft.
    Mijn dochter is nu 2 maanden en sinds kort vind ik dat haar poepluiers steeds meer gaan stinken. Ik weet dat dit nog niks is en dat het alleen maar erger zal worden. Maar ik sta nu dus al echt te kokhalzen en het scheelt weinig of ik ga echt overgeven. Ze krijgt trouwens volledig borstvoeding.

Hebben meer mensen hier last van? Gouden tips om er minder last van te hebben? En went het? Kan je er op een gegeven moment beter tegen?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik vrees dat er geen tips tegen bestaan :p
    zo snel mogelijk de luier dichtdoen zodat het meeste weg is?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.428
    113
    Nope, denk juist dat het alleen maar erger wordt, want naarmate ze ouder worden worden de luiers ook erger is mijn ervaring. Die van volledige borstvoeding vind ik zelf helemaal niet erg, maar als ze vast voedsel erbij gaan krijgen gaat het steeds meer stinken.

4. Leliana

Leliana Niet meer actief

Jep, gaat erger worden!
    Ik heb een 2ling van 3 jaar hier rondlopen en je wil niet weten wat zij dagelijks produceren!! :D
    Mijn vriend moest ook altijd kokhalsen. Resultaat: Ik verschoon al 3 jaar zelf de luiers.. maar de luchtjes wennen zéker niet.

Misschien een mondkapje gebruiken?? :p

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Jee met alleen borstvoeding ruiken poepluiers echt niet vies! Dus bereid je maar vast voor ;) sorry kan er niet meer van maken maar ze worden echt smerig naarmate ze ouder worden. Gewoon verstand op nul en snel schoonmaken.

6. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik vind babypoep juist viezer dan van vast voedsel (heb op een kdv gewerkt dus heb alle soorten meegemaakt hahaha) , maar volgens mij ben ik daar weer een uitzondering in.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik vond bv poep ook verschrikkelijk. Nu heeft ze al sinds ze 2,5 mnd harde ontlasting en dat kan ik beter handelen die geur is net zo verschrikkelijk maar de billen zijn 10x sneller schoon en de luier kan ook direct dicht.
    Ik kokhals ook soms en houd mn adem dan gewoon in.

8. adi

adi Niet meer actief

Het went echt hoor ;)

en je hebt gelijk het wordt stukken erger, na een flinke diarree periode of tijdens zindelijkheidstraining doe je niks anders als poep schrapen ;)
    ik ben een keer getroffen door spuitpoep bij dochter, ze spoot een straal recht in mijn handen/buik.
    en mijn zoontje heeft een periode gehad dat ie zijn luier uittrok en op tapijt ging poepen ://

9. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat je er zo n last van hebt! Is toch iets wat je nog lang zal moeten doen... Het enige wat je kunt doen is zo snel mogelijk er in worden! En trainen om je adem zo lang.mogelijk in te houden:)

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hahha heb net een hele lading poep schoongemaakt, nu hij ouder is en veelmeer eet produceert hij ook meer stinkpoep, soms zit het zelfs in mijn nagels/vingers haha ik was gelijk mijn handen heel grondig maar echt favo bezigheidje is het niet nee poepluier verschonen hhaha

11. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Klinkt stom als het stinkt, maar mond dicht, en door je neus ademen. Helpt tegen kokhalzen.

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Haha, wilde net het tegenovergestelde zeggen: alleen door je mond ademen, dan ruik je niks.

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Je word er vanzelf ook heel handig, dus snel in. Snel het dikste met de luier afvegen en dan washandje er over zo gepiept. Ik vind de normale poep lang niet zo erg stinken als de bv poep. Ook omdat haar poep een beetje hetzelfde als mn eigen ruikt. :D

14. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Ik werk op een KVV hadden een leidster die na d'r zwangerschap ook niet meer tegen de poepluiers kon. We hebben toen geëxperimenteerd met billendoekjes... Leg er een over je schouder en duw daar je neus in en je zal zien t werkt!!

15. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt ook nog een beetje geurende lippenbalsem of vaseline in het begin van je neusgaten smeren, dan ruik je het niet zo.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik had vanmorgen een luier van mn dochter: een volle nachtluier. Resultaat: van achteren tot voren helemaal onder de poep omdat het nergens anders meer heen kon dan eruit :( En wat had ze gegeten gisteravond: een potje visschotel met tonijn.... BAH!! Echt niet leuk om 06:30 als je net wakker bent
    Mn vriend kon ook niet zo goed tegen de lucht,ging ook kokhalzen. Inmiddels met een ervaring van bijna 3jaar gaat het aardig. Al geeft hij onze dochter nog weleens aan mij als ze een poepluier heeft. Maar hij had gisteren onze zoon wel meegenomen onder de douche toen hij net even iets te laat was met zeggen dat hij moest poepen (zindelijkheidstraining)

X

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kan niet wachten tot S drollen heeft! Vreselijk die etenslucht gister kwamen er hele sperziebonen uit haha en stinken!

18. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    Nee hoor, ik herken dit ook...
    Al merk ik zelf wel, op den duur gaan poep luiers wel wennen...
    ...wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze ook nog lekker gaan ruiken! :p

19. adi

adi Niet meer actief

Een tip dat veel stank en viezigheid scheelt. Niet klooien met billendoekjes, maar het grootste opvegen met de luier, baby over de arm naar de badkamer en billen/benen/onderrug afspoelen onder de douche.
    Meteen helemaal schoon, stinkt niet, en beter voor babyhuid als die doekjes.

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee hoor, vind ik ook. Die bv-poep vond ik echt heeeel smerig. Die lucht!

Deel Deze Pagina