eten bij ziek zijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zil, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zil

Zil Lid

9 dec 2008
    30
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb een mannetje van 10 maanden oud en die komt nu net weer een beetje bij van 2 ontstoken oren.
    Maar nou heb ik de afgelopen dagen min of meer gestreden om hem wat binnen te laten krijgen. Hij had 39C koorts dus wou nergens iets van weten. Ik ben wel benieuwd wat voor tips jullie hebben als je klein niet wil eten of drinken.

Ik heb het volgende uit geprobeerd wat redelijk werkte.
    - liga met water aanlengen tot een papje
    - Kindertoetje met extra water aanlengen
    - normale limonade dun aangelengd, is even zoeter en vind ie lekkerder dan diksap.
    - bij een fles van 150cc geen 5 scheppen maar 4 scheppen.

Groetjes Zil

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

blijven aanbieden en het liefst idd eten met vocht ( fruit, liga met melk enz..) hier is de oudste ziek, 39.5.. Heeft gelukkig wel gegeten vanmorgen, maar wil nu niks meer. Steeds als ze wakker wordt neemt ze een slokje sap en gaat weer slapen..

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik gaf mijn knul diksap en water van een lepeltje toen hij ziek was. Heel vaak (elk kwartier als hij wakker was) kleine beetjes geven. Van opvolgmelk en zijn fles wilde hij niks weten, en qua eten wilde hij alleen zijn fruithapje. Ik gaf hem wel 's avonds nog een flesje melk, als hij al lag te slapen. Dan vergat hij even te protesteren en dronk hij het zo slapend op (ik liet hem gewoon in zijn bedje liggen terwijl ik het gaf). Zo kreeg hij toch nog wat meer vocht binnen.
    Sterkte met je mannetje!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier werd de (gepureerde) fruithap nog wat extra verdund om nog wat meer vocht binnen te krijgen.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    zo'n 3 - 5 waterijsjes geven op een dag.

6. Zil

Zil Lid

9 dec 2008
    30
    0
    0
    Hoi,
    Oke handige tips...enne waterijsjes??? met 10 maanden? mag dat al dan lijkt me zo koud op z'n maagje

gr Zil

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    ik gaf ze met 8 maanden voor het eerst, liever een beetje buikpijn dan uitgedroogd raken vind ik.

Deel Deze Pagina