Ik overweeg dit nu, omdat ik gesloopt ben na 6 nachten elke 2 uur wakker en kleine beetjes voeden. Tuurlijk zullen de meesten dit onverantwoord vinden, maar ik ben op zoek naar praktische tips van diegenen die het wel hebben gedaan. - vanaf hoe oud sliep je kleintje (wel eens) in jullie bed? - onder een eigen dekentje of onder jullie deken/ in eigen slaapzakje? - waren ze hier gelijk aan gewend? Ik wil hier absoluut geen gewoonte van maken nl. Echt voor nu, om haar makkelijk aan te kunnen leggen en omdat ze na een halve borst alweer in slaap valt. - vriendlief slaapt al op zolder, dus ruimte genoeg. Een kussen ernaast om te voorkomen dat ze uit bed valt? Thx.
Aankleedkussen op je bed (eigen hoofd hoogte) leggen en je kindje daarop leggen in eigen slaapzakje...dat is dan nog het meest veilige. Mijn dochter werd bij ons in bed niks rustiger toen ze heel klein was, dus heb haar ook weinig bij ons in bed gehad daarom. Nu ze groter is wil ze (bijv. als ze ziek is) wel graag bij mij liggen.
Dane viel bij de nachtvoedingen ook altijd bij mij in bed in slaap, ik liet hem dan liggen en deed de dekens onder mn oksel en dan zorgde ik dat zijn hoofd boven die hoogte lag. Nooit geen problemen mee gehad.
Ik vond het matrasje van het wiegje nog iets fijner dan het aankleedkussen omdat de laatste van plastic is. Ons mannetje is van de zomer, en ik vond hem snel plakkerig met de hitte. Wij legden hem aan ons hoofdeind, tussen ons in. Geen hoofdkussens voor ons. Hij sliep dan met zijn eigen slaapzak of dekentje. Wij hebben het juist vooral in het begin (dus een paar dagen oud) en tijdens een oorontsteking op vakantie gedaan. (9mnd)
Ik vind het helemaal niet verantwoordelijk. Ik vind het zelfs heel natuurlijk, maar dat is weer een andere discussie . In deze link in ieder geval wat tips Richtlijnen voor veilig slapen met babys Onze dochter heeft lang bij ons gelegen, maar helaas hebben we hier mee moeten stoppen. Al vallen we tijdens het voeden zo nu en dan nog steeds 'stiekem' in slaap. Wij deden het in ieder geval als volgt. Dochter lag in de co-sleeper (echt een aanrader!) of aan mijn kant in het bed. Ze kon er niet uit rollen, omdat daar de co-sleeper stond. Eventueel kun je ook je bed tegen de muur aanschuiven? Verder ligt ze in haar slaapzak onder een dunne deken. Ik heb het snel warm, dus voor mij was de deken voldoende. Treesman moet maar een dikke pyama aantrekken . Verder leg ik standaard een zwaar kussen onder haar voeten, zodat ze niet naar beneden kan glijden. Dit nadat ik 10 keer het verhaal van mijn tante heb moeten aanhoren hoe mijn neefje 's ochtends vroeg aan het voeteneind werd aangetroffen. Met mijn neefje was niks aan de hand, maar het heeft indruk op me gemaakt. Ik vond het heerlijk om 's nachts naast haar te mogen liggen en lekker aan haar haartjes te mogen snuffelen of naar dat lieve zachte ademen te mogen luisteren. Veel plezier met samen slapen!
Ik zou het zelf nooit doen. Maar misschien een idee om de ledikant op jullie slaapkamer te zetten. Dat is het veiligst en dan kan je gewoon rustig slapen.
Borstvoedingorganisatie LLL - Veilig samen slapen Nog even een linkje. De één is van mening dat samen slapen juist veiliger is en beschermt tegen wiegendood en de ander vindt juist van niet. Heel veel meningen, maar het is niet zomaar gezegd dat samen slapen per definitie onveilig is. Verdiep je je er maar eens in .
Vanaf bijna het begin legde ik Simon wel eens op mijn buik/borst. De deken dan tot op zijn schoudertjes en mijn handen op hem (rug/billetjes). Ik vond het de eerste keren wel eng, maar ik bleef stil liggen. Na een week of 10 heb ik dit niet meer gedaan. Maar de krampen zijn nu eigenlijk weg en hij slaapt nu goed in eigen bed. Maar alleen doen als het goed voelt! Op een aankleedkussen/ voedingskussen tussen jullie in is best wel veilig. En dan een slaapzak aan en/of een dekentje van haar zelf. En op de plek van je partner zou ook kunnen, en dan is het met eigen dekentje wel meest veilig. Een kussen ernaast zou ik wel doen. Al heb ik de kleine wel eens op ons bed gelegd als ie in mijn armen in slaap gevallen was. Dan legde ik onze deken wat over hem heen en eventueel een kussen naast hem. Dan kon ik uit bed of ff douchen.
Absoluut doen! Wij hebben het ook gedaan toen de nachten echt zwaar werden, ze heeft zeker 3 maanden bij ons in bed geslapen. Ze was er niet aan gewend en het maakte het voor mij een stuk makkelijker. (ze werd 3 mnd lang ongeveer iedere 25 minuten wakker, dus ging kapot als ik dan telkens mn bed uit moest!) Echt doen als het het makkelijker maakt hoor. Het is niet gevaarlijk. Hier lag ze gewoon tussen ons in. Ik geloof er wel in dat je als moeder heel goed door hebt als er wat is met je kindje. Ik sliep ook automatisch veel lichter en werd meteen wakker als ik ook maar haar tegen me aan voelde bijvoorbeeld.
WIj deden het ook hoor, aankleedkussen helemaal bovenaan in ons bed, wij helemaal tegen het voeteneinde aan liggen en dan kindje in een slaapzakje, evt ingebakerd op dat matrasje. Als ze zo klein zijn, rollen ze ook nog niet om.
Oja, ik zou zeggen: niet te bang en krampachtig mee om gaan. heb een beetje vertrouwen in jezelf en je kindje.
Dat vind ik een mooi advies en helemaal waar Je raakt namelijk zo ingespeeld op je kleintje als je samen slaapt. Dit sterkt je vertrouwen uiteindelijk alleen maar meer.
Idd lekker doen hoor, hier heeft mijn dochter ook maandenlang (maand of 7 zelfs) bij mij in bed geslapen.. mijn man lag meestal op het logeerbed. Legde haar gewoon wat hoger met een eigen dekentje. En wat ik hierboven lees van 'ik zou het nooit doen'.. zeg nooit nooit, met een huilbaby die enkel naast je een paar uurtjes slaapt pakt is de keus snel gemaakt. trouwens, overigens slaapt mijn zoontje ook de helft van de nacht naast me wanneer mijn man nachtdienst heeft.. heeerlijk!
HEERLIJK idd! Het is dat ik het heel fijn vind dat onze dochte rnu heel goed slaapt in haar eigen bedje, maar soms mis ik dat lichaampje tegen me aan! Geniet nu dus maar extra van de eerste voeding,d ie ik in bed geef. Lekker doen dus en idd lekker ontspannen mee om gaan.
Hier vielen we nog wel eens in slaap met de kleine op mijn buik. Je wordt echt wakker bij elk iniminie beweginkje. Dus goed voor je eigen nachtrust is dat niet. Of gewoon tijdens het voeden naast mij. Maar op een gegeven moment sliep ze alleen nog maar als ik haar op mijn pittenkussen legde. Die legde ik zo neer dat het hoofdgedeelte hoger was dan de rest. Gewoon naast mijn hoofd en dan een slaapzakje aan. (was zomer dus een extra deken was niet nodig). Ze bleek achteraf reflux te hebben waardoor ze dus op dat kussen zo goed sliep. Minder maagzuur. Maar ik vond het op zich een veilige manier.
Hier heel in het begin sliep ze wel eens op m'n buik maar dan legde ik haar later over in haar wiegje. Later viel ik wel eens in slaap tijdens het voeden of sliep ze wel eens bij me als m'n man nachtdienst had of als ze erg onrustig was. Ze heeft hier een dikke slaapzak en dan legde ik haar wat omhoog en heb dan vaak m'n arm om haar middel zodat ik het voel als m'n man gaat draaien en als ze aan de andere kant ligt, niet uit bed kan vallen. Als m'n man er niet was ivm nachtdiensten, legde ik haar wat opzij en dan een kussen ernaast. Maar ik slaap licht als ze bij me licht en als ze maar even beweegt ben ik wakker. Inmiddels wil ze ook eigenlijk niet meer bij me slapen.
hij ligt altijd op een platte kussen...tussen ons in(onze kussen zijn dan om hem heen, maar zn gezicht kan ehet niet raken)...maar ben altijd bang dat papa hem per ongeluk "vergeet"...dus tussen hun in een voedingskussen...ik slaap op het randje...met mn gezicht op zijn gezichtshoogte...face to face...netals Red met mn arm om zn beentjes of middel hij draagtd an zn slaapzak...en mijn deken kan gewoon over mij heen, maar komt dan maximaal tot zijn heup... het is nooit de hele nacht ALS het gebeurd...meestal paar uurtjes...en papa is dan ook gauw uit...dan hebben we alle ruimte in het begin sliep hij nog aan de buitenkant, amar nu KAN hij bewegen, dus vind dat nu eng
Inderdaad! Ik ben me er pas in gaan verdiepen toen we de keus kregen tussen elke nacht een paar uur slapen of elke nacht in toerbuurten slapen. Keus was snel gemaakt en ik vond het heerlijk. Ik mis het behoorlijk dat ze niet meer naast me ligt .
Leuk en fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die niet alleen voor 'bangmakerij' (niet onaardig bedoeld!) gaan, maar gewoon lekker hun gevoel volgen.
Thx dames, super fijn die adviezen en zelfs veel steun! Zeker dingen ook die ik niet bedacht had: kussen onder haar voeten, slim. Vind het nu bijna jammer dat ze zo'n dikke slaapzak aan heeft, vind die blote voetjes altijd zo lief tegen mijn benen als ik 's ochtends wel eens in bed voed. Nu vraag ik me alleen nog af hoe ik haar verschuif na het voeden, omhoog schuif zeg maar, zonder dat ze wakker wordt. Ze vindt samen in slaap vallen vast heel raar