Hey meiden! Zoals de tekst al zegt, hoe kan ik mijn dochter vermaken in het vliegtuig? Ze is als we met vakantie gaan 16 maanden en is een echte spring bil, ze kan erg moeilijk stil zitten en vraag me af of jullie nog tips hebben om haar een beetje te vermaken als we naar tukije vliegen? Liefs!
Misschien twee kadootjes mee die dus nieuw zijn en.dus weer even boeien. mijn dochter had dezelfde leeftijd als die van jou toen we gingen vliegen en die heeft even geslapen, ontelbare keren het schuifje voor het raam open en dicht getrokken, even naar het tvschermpje gekeken, in een boekje gekeken en door het gangpad gekropen. Komt wel goed dus
Eten meenemen, haha. Koekjes, rozijntjes, broodjes....Dat was het enige waarbij onze oudste op die leeftijd stil kon zitten . En dat is bij de jongste precies hetzelfde, zucht, die is nog een stukje bewegelijker voor zover dat kan dus ik heb nu al zin in onze vliegreis over 2 maanden. In ieder geval gaat er hier dus genoeg eten mee, vooral tijdens stijgen en dalen als ze echt moéten zitten is dat wel heel handig om krijspartijen te voorkomen. Verder wat nieuwe en vertrouwde speeltjes, af en toe even rondlopen in het gangpad als het kan, ach uiteindelijk komt het altijd wel goed.
Dank voor jullie reacties! Mag je eten meenemen het vliegtuig in? Was zeker wel van plan om dat te proberen. In de auto zit ze wel goed stil(dan moet ze ook wel)
Ik ben toevallig met mijn dreumes 3 weken geleden op vliegreis geweest (zonder man, alleen met kind) wat hij heel leuk vond waren de folders die in de stoel voor me zaten, open, dicht, etc... Ook heb ik op mijn gsm wat filmpjes via youtube gedownload, en die zonder muziek aangezet, maar wel dat hij kon kijken.... Succes!
toen wij met inze tweejarigr naar suriname gingen 9uur vliegen had ik een portable dvd speler bij me. met allemaal zelfgebrande dvds met series erop die hij leuk vond. en zo'n kindercomputertje .. dat heeft hem echt flink bezig gehouden hoor. terug vlogen we snachts dus heeft hij heel de weg geslapen. succes..
Ja natuurlijk mag je eten meenemen. Bij de meeste charters krijg je uberhaupt niets meer geserveerd (ja tegen betaling). Drinken mag je beperkt meenemen, eten mag gewoon. Ik vond en vind deze leeftijd gewoon heel lastig omdat ze te groot zijn om echt rustig op schoot te zitten en evt. te slapen maar te klein zijn om echt al te kunnen spelen of bezig te zijn met nieuw speelgoed enzo. Vanaf een jaar of anderhalf, 2, kun je inderdaad een tablet met filmpjes meenemen, die gaat ook zeker mee voor de oudste, maar de jongste die kijkt er niet eens naar. En hoe ze in de auto zijn is helaas geen vergelijk
Oh ja nog een.tip neem een voorverpakt pakje babymelk mee, dan kan je laten drinken met stijgen en landen.Dat helpt voor de oortjes net als met eten trouwens.
Mijn zoon was 18 maanden toen we gingen vliegen naar Turkije. Ik had een kleurboek meegenomen, een boek en nog wat losse dingetjes. Allemaal nieuw trouwens, dan is het sowieso wel leuk Verder nog wat te snoepen, rozijntjes, koekjes, dat soort dingen. Ik vond het goed te doen, maar het jaar daarvoor waren we geweest toen meneertje 7 maanden was en dat was pas een makkelijke leeftijd.
Mijn zoontje was 13 maanden, ik had wat nieuwe kleine speeltjes meegenomen, een paar boekjes, en inderdaad dingen als koekjes, rozijntjes, bakje druiven, wat te drinken, enzv. Tot mijn grote verbazing viel hij op mijn schoot in slaap en heeft zeker anderhalf uur lekker geslapen. De overige 40 minuten of zo waren daardoor makkelijk door te komen. Vooral het allemaal zo dicht op elkaar zitten vond hij erg leuk ( hij stond bijv kiekeboe te spelen met een aardige man achter ons). Het viel mij iig reuze mee.
Wij gaan volgende week donderdag en mijn zoontje is dan 11 maanden. Hij is erg bewegelijk en kan kruipen en langs tafel lopen, maar nog niet los. Zi ehet kruipen op die vieze vloer niet zitten, maargoed het zal wel even moeten denk ik, want 3 uur stil zitten is er denk ik niet bij (of hij moet in slaap vallen). Ik neem ook voldoende eten mee en heb 2 nieuwe speeltjes klaarliggen om mee te nemen. Mag ik een thermoskan gekookt water meenemen?
Hier waren er constant mensen die opstonden enzo of stewardessen die langs kwamen dus kruipen weet ik niet of dat kan hoor?
Ik heb vaker gevlogen (zelfde traject) en het is niet de hele tijd een heen en weer geloop, valt best mee. Eventjes kruipen of langs de stoelen lopen, kan best denk ik.
Mijn dochter was ook 16 maanden en wij vlogen naar Thailand Was enorm gespannen maar het ging heel goed!! We hadden een paar kadootjes meegenomen en hoefden ze niet eens allemaal te openen! Het hielp ook wel dat ze met een ander kindje kon spelen, die zaten op dezelfde rij
Oja dat zou ook wel leuk zijn bloem, als er andere kindjes dichtbij zitten. Hij is trouwens altijd wel dol op andere mensen, dus komt vast goed (ff mezelf moed in praten hahaha).
Ik lees mee! Wij gaan over 2 maanden ook naar Turkije met ons dan 15 maanden oude zoontje, die super ondernemend is! Op schoot zitten doet hij nooit! Wel is hij heel lief en gezellig maar toch kan ik me best zorgen maak over die vliegreis..Zijn eigen willetje wordt steeds sterker en een drama in het vliegtuig.. Tja daar zit niemand op te wachten! Maar ik heb zo'n magisch tekenboord gekocht (een mini ding van 1,50 of zo bij de zeeman) misschien is dat ook een idee voor je? En die wil ik dan in het vliegtuig geven! Dat pakje babymelk vond ik ook wel een goede, al drinkt hij nu gewone melk, ga even nakijken of je dat mag meenemen!
Wij gaan van de zomer naar Mallorca en mijn zoontje is dan 22 maanden. Een half jaar ouder, maar denk niet dat dat heel veel uit maakt. Ze hebben behoefte aan beweging, dus even op en neer. Idd, wat spulletjes meenemen en meer kun je niet doen! Ik zie meer op tegen de vliegtijd, aangezien als we landen het tijd is voor zijn middagdutje.. Hopelijk slaapt hij dan even als we in de bus zitten, maar hij slaapt niet snel op schoot en een kinderstoeltje zullen ze wel niet hebben in de auto