Dames, Mijn dochter heeft een hele rare teennagel. Volgens mij kan ik hem er zo af trekken (doe ik niet hoor!) Herkent iemand dit? Gaat dit vanzelf weg? Of is een bezoekje aan de HA verstandig? Ze heeft het al best lang, maar nog nooit zo er gehad als nu. Eerder was ht alleen dat stukje wat je ging knippen zeg maar, maar nu is het bijna haar hele nagel.
Ik zie eigenlijk niks raars.... Of bedoel je dat er een soort van velletje van de nagel te zien is? Eentje die bovenop de nagel zit, wat een beetje loslaat...? Dat hebben mijn kinderen ook wel eens. Ik kan me dan eigenlijk niet inhouden en peuter het er dan af....
Dat heeft mijn dochter ook gehad! Ik had het idee dat de nagel omgeklapt was of zo.. Ik heb er niets mee gedaan, behalve regelmatig geknipt. Ze heeft nog steeds niet echt mooie teennageltjes haha maar ze heeft nergens last van in ieder geval..
Ja uhm.. Geen velletje haha Hoe leg je dat uit.. Uhm het is alsof de nagel is dubbel gevouwen en dat staat dus omhoog gedrukt vanaf de "goede" nagel vlakbij de nagelriem
Ja, snap precies wat je bedoelt! Mijn zoontje heeft dit ook een keer gehad maar dan met zijn duimnagel. Alsof de nagel deels heeft los gelaten van de nagelplaat. Ik heb dat idd ook gewoon verder afgeknipt en toen is het gewoon weer goed ("vast") gegroeid.
Mijn dreumes heeft dat ook aan één van zijn grote tenen.. het begint ongeveer halverwege zijn nagel. Hij heeft er geen last van. Ik ben wat voorzichtiger met knippen met die nagel, maar volgens mij doe ik dat meer voor mezelf dan voor hem. Ik denk dat het ooit vanzelf wel verdwijnt....
Kon wel het voetje van mijn dochtertje zijn! Ik heb me er ook al over verbaasd, maar knip haar teennageltjes altijd gewoon voorzichtig en doe verder niks bijzonders. Misschien hoort het er bij en gaat het vanzelf over?
Hier ook zo'n nagel, hij staat ook wat omhoog bij het topje.. Maak me er geen zorgen om, alleen wat vaker knippen..
Bedankt allemaal. Het is niet zo raar als ik dacht dus.. Hihi Ik kijk het gewoon nog een tijdje aan en idd netjes blijven bij knippen.
Mijn dochter van bijna 4 heeft t ook bij alle 2 de grote tenen. Al vanaf dat ze n maand of 7 is. En mijn.jongste begint t nu ook te krijgen. Zal wel normaal zijn... Zit hij wel nog vast op t nagelbed? Of is t echt los???
Mijn zoontje heeft dit ook bij allebei de grote tenen. Dacht ook dat dit niet normaal was maar blijkbaar wel. Ongeveer in het midden loopt een lijn soort breuk idd.
Even een update en extra vraagje Haar teennagel is eraf gegaan. Hoe moet ik dit verzorgen? Pleister of juist niet? Soda badje of dat ook niet? Vast bedankt
Geen idee.. Is t echt kapot, of is t nagelbed droog?? Dan.zou ik er niks aan doen. Als t echt open en kapot is denk ik dat ik er n pleister op zou.doen en met slapen eraf halen zodat t aan de lucht kan drogen. Heeft ze er zelf last van?
Nee wel droog, ook geen last van (nog). Kon van vroeger nog soda badjes herinneren hihi maar toen had ik ook pijn. Dus dan laat ik het gewoon zo, dankje voor je reactie
Mijn dochter heeft precies hetzelfde. Sinds twee dagen is de nagel van haar grote teen eraf. Het is droog, dus ik laat het maar zo. Ze lijkt er ook geen last van te hebben. Het ziet ernaar uit dat er gewoon weer een nieuwe nagel komt. Is nu nog dun, maar het zal wel weer dikker worden.
Hier ook bij mijn dochtertje (10 maanden), maar ze heeft het volgens mij al van bij het begin. Het lijkt alsof haar teen vooraan dikker is, waardoor die nagel zo recht omhoog groeit! Ik knip hem ook gewoon af tot waar hij geplooid is, maar zij merkt er niets van