5 maanden en gillen midden in de nacht....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poekie01, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    goedenmorgen, :)

De titel zegt het al. Sinds een paar dagen wordt ons zoontje zo rond drie uur wakker en zet het hem op een gillen! :confused: Wist niet dat een baby zoveel geluid kon produceren zeg.
    De ene keer sust mijnvriend hem en legt hem weer in bed waarna hij weer in slaap valt. Maar zodra hij mij ziet wil ie volgens mij nog maar een ding :baby: : drinken bij mama (geef bv..) vanacht heb ik dus toch maar weer een voeding gegeven. Daarna was het weer goed, wakker in bed gelegd en werd ie pas rond 8 uur weer wakker.

Is dit nu een fase, dat gillen? Hij doet het nu ook soms overdag als ie absoluut niet zijn slaapje wil doen. Als ik hem dan eruit haal is ie ook gewoon klaarwakker en gaat lief met zijn gym :) spelen. Hoeveel sliepen jullie kindjes overdag met 5 maanden?

Zag ook dat zijn onderkaakje een beetje dikker was waar zijn voortandjes gaan komen ( 2 van die "verkeersdrempel"bobbeltjes). Komen dan zijn tandjes door?

Een heleboel vragen en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier is het erg verschillend, de ene week slaapt Louiza erg weinig overdag en de andere week slaapt ze net erg veel... Maar 's nachts wordt ze ook nog steeds vaak wakker voor bv, de laatste weken komt mevrouw weer elke 3-4 uur, het enige wat ik kan doen is toegeven en nadien weer rustig verder tukken, want ze laten drinken is het enige wat helpt om ze weer in slaap te krijgen. Vind het niet zo erg, omdat ik weet dat het ooit wel overgaat...
    Maar gillen doet ze gelukkig niet 's nachts, kan best zijn dat er al tandjes doorkomen bij jouw kindje... of misschien is het een fase of sprong. Hier ook wel een best lastige sprong gehad!

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Het zou inderdaad tandjes kunnen zijn. Als je een bobbel ziet op het onderkaakje, beetje rood, dan kan er een tand aankomen en daar reageren veel kinderen heftig op.
    Mijn meid heeft het ook vaak de laatste tijd: middenin de nacht brullen en niet snel te sussen. Vannacht heb ik haar wat water gegeven vanuit een klein bekertje met een speen erop. Na een paar grote teugen ging ze weer heerlijk slapen. Ze is verkouden en ademt daardoor vooral door haar mond, dus volgens mij wordt haar mondje te droog en wordt ze daar wakker van. Dus dat kan het ook zijn.
    Verder is het gissen, droompjes? Drukke dag gehad? Gaat in elk geval wel weer over, maar het is wel vermoeiend natuurlijk.

Deel Deze Pagina