Help! Water op MacBook air..

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Me dochter gooide voor de grap water naar me toe.... Hele plens ging ook over me MacBook (toetsenbord en beeld scherm) heb het meteen droog gemaakt maar hij was vrijwel direct vastgelopen.. Beeld en muis reageerde niet meer en daarna viel die uit. Heb hem nu op z'n kop in de zon maar wat kan ik nog meer doen behalve niet aanzetten nu?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    in rijst leggen en niet meer aanzetten

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Rijst op het toetsenbord leggen? Helemaal onder rijst lukt niet hoor zoveel rijst heb ik niet in huis

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Niet aanzetten en geduld kweken... Kan wel even duren.
    Al is het met dit weer wel stuk sneller droog natuurlijk :)

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hij is net uit zichzelf weer aangegaan? Ik durf er echt niet aan te komen dus volgens mij staat die nog aan. Ik hoorde opeens geluid.. Me man zei dat ik hem uit de zon moest halen dus ik heb hem nu binnen op z'n kop gezet.. Hopelijk heeft die geen schade

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Minimaal een week uitlaten.
    Verder vallen dit soort dingen binnen je inboedel verzekering.

Zet hem gelijk weer uit. Als hij uitstaat kan hij drogen. Anders brand hij door

7. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    In de zon lijkt mij ook geen goed idee. Laat hem lekker binnen liggen zoals je nu doet, en probeer morgen ofzo of hij het nog doet...

Ik hoop voor je dat het werkt, en anders hoop ik dat je een goede verzekering hebt die eventueel blijvende schade dekt!

8. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hmm mijn vriend heeft het ook gehad met de Mac en die heeft hem open gemaakt en daar ook alles gedroogd. Hij deed het daarna weer wel maar is nooit meer de oude geworden....

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Alleen als je all risk verzekerd bent maar je kan t proberen..

Inderdaad rijst. En anders echt een paar dagen wachten...

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Valt bij ons (Interpolis) gewoon onder de inboedelverzekering.

Ze zijn niet de goedkoopste... Maar wel effectief en nog nooit gedoe gehad mbt niet betalen.
    Inmiddels hebben ze toch 2 iPhones en een gevalletje waterschade vergoed.
    Waarvan 1 iPhone met de buitendedeurverzekering trouwens.
    En bij de waterschade mochten we kiezen... Laten keuren en een bedrag ontvangen of dat zij alles regelden.
    Prima geregeld dus.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Daarom zijn ze dus wat duurder ;)

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Terwijl ik dus zat te bellen met me man had mevrouw binnen ook even de iPad gepakt en ondergedompeld.. Jeetje hoeveel ongeluk kan je hebben op 1 dag.. Beeld van de iPad was voor de helft wit! Heb die wel in rijst gelegd en nu maar hopen dat bij beide de schade meevalt pff

Bedankt allemaal voor de tips..

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik zou even de voorwaarden van je inboedelverzekering erbij pakken. Kun je gelijk zien of deze de schade dekt. En zo ja: even contact opnemen. Zo nee, dan kijken of hij gerepareerd kan worden.

Ik heb ook al 2x (oeps) waterschade gehad bij mijn laptop en beide keren kon hij gemaakt worden :)

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat vervelend!

Ik zou inderdaad even de voorwaarden van de inboedelverzekering doornemen. Mijn zus heeft ook door vocht schade aan haar MacBook gehad door een ongelukje van haar dochter en kosten van de reparatie viel onder de inboedelverzekering. Wij hebben zelf ook een inboedelverzekering waar dergelijke ongevallen onder vallen.

Zij hebben de laptop op z'n kop laten drogen, helaas bleef een gedeelte van het toetsenbord defect, kon nog wel gebruikt worden met een extern toetsenbord.

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik kan in de voorwaarden niets vinden over waterschade op apparaten door schuld van inwonenden ofzo.. Iemand die het toevallig weet hoe dat zit? We zijn verzekerd bij FBTO.

Mijn eigenwijze man heeft net de MacBook en iPad aan de oplader gezet pff ik zei nog dat is te snel maar hij is zo eigenwijs.. Beide gingen niet meer aan :(

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    FBTO sucks, echt waardeloos. Wij moesten zelfs nog een vet bedrag bijbetalen bij een gesprongen leiding en waterschade. Ik vrees dus het ergste voor je, maar je kan het proberen.

En die kleintjes zijn zo vlug als water ;), echt aanleren dat je alles steeds buiten handbereik zet ook al ga je maar even naar de wc.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    In de zon zetten was niet zo'n goed idee denk ik, waarschijnlijk is de zaak nu doorgebrand. Succes, hopen op een wondertje!

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja die leeftijd is nu echt wel aangebroken inderdaad.. We gaan vanaf nu echt alles hoog zetten...

Hij stond maar 10 minuten in de zon rond half 5 dus de zon was niet scherp. Inderdaad hopen op een wonder! En anders was het een dure les

Ik kan ook moeilijk dingen vinden op fbto in de voorwaarden:( Lees wel over waterschade bij storm, lekkage etc maar niet dit soort waterschade pff maar zal je net zien dat het bij ons ook niet gedekt word

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja echt, na onze waterschade gelijk bij FBTO opgezegd toen dat kon, voelde mij zwaar genaaid na al die jaren dure premie te betalen. Moesten zelf nog even ruim Eur 800,- betalen aan 'onderzoekskosten', stelletje oplichters. Hoop dat het bij jullie meevalt, succes!

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat klinkt echt k*t.. Jeetje heb er nu echt weinig vertrouwen in. Hoelang moeten ze trouwens in het rijst blijven?

Deel Deze Pagina