Hoi meiden, Misschien is er over dit onderwerp ergens al iets te lezen maar kan het niet vinden. Ik ben deze ronde begonnen met chlomid. Nu had ik gister de eerste echo op dag 8, maar er was nog helemaal niks te zien. Zijn er meiden die dit ook hebben gehad maar die toch uiteindelijk een eisprong hebben gehad? Ik wil de hoop nog niet opgeven deze ronde. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Op dag 8 is echt nog heel vroeg, hoor. Met Clomid komt de groei vaak pas later op gang en soms groeien ze ook langer door voordat je een eisprong hebt. Er is dus nog helemaal niks van te zeggen. Hier vaak de eerste echo pas rond dag 10. Mijn eisprong viel vaak pas rond dag 20, als het goed aansloeg. Succes!
Bedankt jippie! Ik hou nog steeds hoop dat er nog wel iets gaat groeien. Weet jij tot wanneer de eitjes de tijd krijgen om te rijpen? Maw wanneer wordt je cyclus weer afgebroken en begonnen met hogere dosering of spuiten?
Spannend de eerste ronde! Ik hoop voor je dat het positief uitpakt! Ik zelf had bij geen enkele dosering clomid een eisprong. Bij de eerste ronde moest ik op cyclus dag 21 bloed prikken maar kreeg geen echo. Na clomid overgegaan op Puregon prikken, en hierbij heb ik mijn eisprong op dag 21. Dus ik vind dag 8 ook nog erg vroeg!
In ons ziekenhuis willen ze voor dag 20 toch wel duidelijk vooruitgang zien, als je Clomid gebruikt had. Was er dan nog niks in aantocht, dan kon je ervan uitgaan dat het niks gedaan had. Dus aan de Primolut om je menstruatie op te wekken en dan opnieuw beginnen met een hogere dosis. Als je hormonen spuit, wordt een cyclus vaak niet afgebroken. Maar spuiten doe je dagelijks en daarbij kan de dosis per direct verhoogd worden. Dus dan kun je wachten totdat het effect heeft. Bij Clomid ben je afhankelijk van de paar tabletjes, die je aan het begin van je cyclus neemt. Hou er wel rekening mee dat het vaak eerst even uitzoeken is op welke dosis je het beste reageert. Het kan best zijn dat de laagste dosis niet werkt. Maar daar is nu nog niks van te zeggen. Hopelijk de volgende echo een beter resultaat.
Ik moet gewoon even geduld hebben hoe moeilijk het ook is. Maar na maanden geen kans te hebben gehad, hoop ik zo dat dit aanslaat. Ik heb meteen een dosis van 100 mg gekregen. Dus mocht het niet aanslaan moet ik naar 150 of misschien ook gaan spuiten.