"slordig" drinken/ slechte drinktechniek?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif78, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ga vandaag de difraxfles met dental speen halen voor dr. Er zit niet echt verbetering in. Vannacht, na 6,5 uur slaap was ze ook zo gulzig dat ze alleen maar zat te boeren, te hikken, te schrokken en te knoeien, vlgs mij ging er meer naast dan in!!
    Het CB inmiddels gesproken en deze adviseerde ook de difrax fles. Hopelijk gaat t daar beter bij.
    CB zei ook dat je dan over een paar weken weer terug over kan stappen naar Avent. Avent is wat stugger qua speen en voor die jonge kindjes dus soms niet prettig. Als ze wat ouder zijn en krachtiger kunnen drinken kan het wel weer werken. Iemand daar ervaring mee?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    De difraxfles is een succes!
    Helaas hadden ze geen dentalspeen in de winkel, dus gewoon een s speen. Ze knoeit veel minder en maakt veel minder geluid tijdens het drinken, komt een stuk rustiger over!
    Nu net na de fles "knort" en hikt ze nog wel, dus dr buikje is niet geheel rustig, maar is misschien ook de fase van darmkrampjes. Heb iig niet het idee dat het nu aan haar slordige drinktechniek ligt want dat is flink verbeterd!

Wanneer zou ze nu weer terug naar de stuggere spenen van Avent kunnen? En zal dat niet lastig voor dr zijn, dan weer de ene en dan weer de andere speen/ ander merk etc?
    Moet zeggen dat ze aan deze fles niet hoeft te wennen, ging gelijk goed!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Fijn dat het een succes is. Maar waarom zou je terug willen naar avent als difrax zo goed gaat? Ik zou gewoon voortaan op difrax blijven. Misschien valt avent gewoon helemaal niet goed voor haar. Hier sowieso een difrax fan. Ik vind het een fijne fles.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heb deze gekocht met het idee dat ze misschien nog niet krachtig genoeg aan die stuggere Aventspenen kan zuigen? Heb van Avent de hele starters set met kleine en grote flessen, spenen etc... om de komende 6 maanden zeker mee te doen ;)

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ja dat is natuurlijk zonde, echter zou ik nog een tijdje op difrax blijven nu het zo goed gaat. Ik denk niet dat ze snel makkelijk op avent over kan. Misschien nooit niey. Je hoort vaak dat bepaalde flessen gewoon niet werken voor sommige kindjes. Natuurlijk kun je eens over een paar weken het proberen. Maar voor nu zou ik het zo laten.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ze drinkt echt stukken beter met de difrax fles, dus voorlopig laat ik het zo! Misschien over een maand ofzo, wanneer ze anders naar speentje 2 van Avent over zou gaan, weer eens proberen?

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vraagje aan de kenners van de Diraxflessen: ze drinkt de fles nu steeds in ca 10 minuten tijd leeg, wat naar mijn idee te snel gaat voor haar, aangezien ze daarna onrustig wordt, gaat kreunen en gaat jammeren ( krampjes?). Komt het doordat de s speen en stuk zachter is? Heb ook al geprobeerd haar wat rechtop te houden tijdens het drinken zodat het minder snel gaat, maar dat hielp niet. Soms verslikt ze zich ook wat. Terwijl ze toch een stuk "netter" dronk in vergelijking met de avent fles...??

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    haar tussendoor tijd geven om te ademen...dus stoppen met voeden na 5 min...ff wachten en dan nog eens doen. Als ze eenmaal bezig zijn kloeken ze vaak zo alles naar binnen. Door ff te stoppen (wat je met borstvoeding ook zou doen, 2 borsten) en haar te verschonen ofzo...creeer je tijd en kunnen haar darmen en maagje even het gegeten verwerken.

Nu zal ze makkelijker kunnen drinken, je hebt de kleinste speen? misschien toch nog ff wat indikken?

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heb het net zo geprobeerd en gerekt tot ca 20 minuten, heb het idee dat het wel goed gaat! Alleen als ze echt heel erg hongerig is dan blijft ze "kloeken", maar nu accepteerde ze de pauzes wel.
    Zo is het goed te doen!

10. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dronk ze ook een tijdje onrustig en ik zag afgelopen weekend een witte vlek: spruw.
    Dat kan ook ervoor zorgen dat ze onrustig drinken en veel knoeien. Nu met zalfje gaat het alweer een stuk netter en rustiger.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoe ziet dat eruit?
    hier heeft ze ook een witte plek op dr tongetje, ik dacht dat het gewoon beslag van de melk was. Vlgs mij heeft ze er geen pijn aan?

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Melkbeslag kun je wegvegen, spruw niet. Probeer dat eens, dan weet je het zeker.

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier twijfelden we toen ook tussen melkbeslag en spruw. Melkbeslag kan je inderdaad wegvegen, maar wij kwamen er echt niet bij.
    We zijn uiteindelijk naar de dokter gegaan en die dacht dat het melkbeslag was, het CB zei spruw. En zelf wisten we het niet, haha! Tja wat doe je dan... uiteindelijk hebben we voor de zekerheid wat gehaald en het werd toch wel minder hoor!
    Grote verschil bij ons was: melkbeslag is bij de volgende voeding weer weg (of hééééél licht) en met spruw was dat niet.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Begon haast te twijfelen aangezien ik er niet goed bij kon om te zien of het weg te vegen was, Maar vlak voor de volgende voeding keek ik in dr mond en was het weg... geen spruw dus!

Deel Deze Pagina