Herkenbaar hoor! Hier zijn we nu bezig met de laatste pilstrip! Als die op is, vrijen we denk ik een maand of 2 a 3 met condooms om mijn cyclus de kans te geven weer een beetje natuurlijk/ op orde te komen en dan gaan we er weer voor! Veel mensen vragen al aan mij of we al voor een tweede gaan, maar ik hou het tot nu toe een beetje af. Maar het liefst schreeuw ik het van de daken dat ik weer zwanger wil worden. En dan maar hopen dat het weer snel lukt (bij onze zoon 2de ronde) en dat hij wat langer blijft zitten dan 31 weken zoals bij mijn zoon!
Herkenbaar hoor! Hier zijn we nu bezig met de laatste pilstrip! Als die op is, vrijen we denk ik een maand of 2 a 3 met condooms om mijn cyclus de kans te geven weer een beetje natuurlijk/ op orde te komen en dan gaan we er weer voor! Veel mensen vragen al aan mij of we al voor een tweede gaan, maar ik hou het tot nu toe een beetje af. Maar het liefst schreeuw ik het van de daken dat ik weer zwanger wil worden. En dan maar hopen dat het weer snel lukt (bij onze zoon 2de ronde) en dat hij wat langer blijft zitten dan 31 weken zoals bij mijn zoon!
Oh ja, mijn moeder heeft het zelf ontdekt! We gingen gezellig een dagje wandelen in de Ardennen met de hele familie. Maar voor we vertrokken wilde ik snel nog even naar het toilet want ik had mijn regels en ik heb die typische menstruatiepijn waardoor ik een beetje voorovergebukt liep... Daarbij vraagt mijn moeder: Wat raar! Normaal gezien zijn we toch altijd op hetzelfde moment ongesteld... Dan ben je gestopt met de pil?? En stralen natuurlijk... Ja toen kon ik het niet meer ontkennen he! Maar was wel blij lang ene kant want nu ist geen geheim meer voor mijn moeder. Slimme mama's...
Ik ben ook eerlijk.. kan niets voor mij houden (heel erg) Maar je krijgt na een tijd toch vragen/etc Collega's die dus niet zo leuk meer reageren Je bent immers al 15maand bezig En dan krijg je op het gegeven moment van die domme opmerkingen dat je maar blij moet zijn dat je kinderen hebt!etc.. Dus wees niet TE snel! Uiteraard hoop ik dat het bij jullie sneller allemaal gaat dan bij ons!!!!
Ik ben zelf ook niet iemand die het snel verteld dat we bezig zijn. Mijn moeder en mijn vriendin weten het, maar niet omdat ik het bewust wilde vertellen, maar omdat het ze opviel dat het wat minder goed met mij ging en dat het misschien verstandig was om naar de reumatoloog te gaan om mijn medicatie aan te passen. Toen moest ik dus wel vertellen dat ik al 2 maand gestopt was met bijna alle medicatie. heb er wel direct bij gezegd dat ik er niet op zat te wachten om iedere maand en .... te horen. Moeders doet het nu dus tactisch en zei vorige maand heel schijnheilig ik zag zulke leuke baby dingen ik zei nog tegen je zusje als ik nu wist dat jij zwanger was dan kon ik het wel vats mee nemen lol
Hallo, Wij hebben het tegen niemand gezegd dat we bezig zijn om hopelijk zwanger te worden. Het lijkt er wel op of de omgeving sindsdien van alles door heeft . Moeder heeft het in één keer over oppassen als ze ooit kleinkinderen mag krijgen, schoonmoeder was een truitje aan het breien voor eerste kleinkind en liet alvast vallen dat ze alvast wat truitjes meer zou breien voor eventuele andere kleinkinderen, schoonzus vroeg of wij het weleens over kinderen dachten, enz. Natuurlijk allemaal ontkend, want we hebben besloten dat het ons geheimpje is. Wij willen ook niet elke maand verwachtingsvolle blikken krijgen. Van een vriendin weet ik wel dat ze bezig is, maar ik heb haar niets verteld. Iedereen moet doen wat hij zelf wil! Wij zullen het waarschijnlijk ook niet zo snel aan de omgeving vertellen als we wel zwanger zijn. Wachten de kritieke weken eerst wel eens af. Misschien ook doordat we in onze omgeving vaak een miskraam hebben meegemaakt. Wij proberen nog even het slot op onze mond te houden, ookal zal dat soms best moeilijk zijn! Gelukkig is dit forum er !!!! Groetjes, Droombeebje
zoooo herkenbaar! toen wij besloten om te stoppen met pil etc, vertelden vrienden van ons dat ze in verwachting waren, andere vriendin vertelde heel trots dat ze gestopt was met pil, daar zat ik met rood hoofd. zij wist het dus ook.. en inderdaad.. die ongeregelmatige cyclus.. vriendinnen snapten er niets van dat we niet meer gelijk liepen. op het werk vroegen ze daar ook om, maar heb ik gezegd dat ik voor de aankomende vaknatie de pil alvast maand heb doorgeslikt zodat ik niet ongi zou worden....... maar ja, we zijn al bijna jar bezig! denk dat meesten het nu wel door hebben..
hahaha echt heel herkenbaar... moet elke keer uitkijken dat ik mijn mond niet voorbij praat!!! de enige die het weten is mijn zusje en haar man... gelukkig zwerft mijn zusje hier ook weer rond!!! veel liefs dees
Nou wij zouden t ook stil houden, maar dat is echt niet gelukt. De mensen die het inmiddels weten zijn: mijn moeder, mijn (half)zusje, 2 van onze beste vriendenstellen. Ik vind t eigenlijk toch best fijn dat zij t weten, dan kan ik t er af en toe eens over hebben. Bovendien heeft mijn zusje vorig jaar een mk gehad en ik wilde het haar graag vertellen om te weten of ze het er niet moeilijk mee heeft ofzo. Maar dat is gelukkig niet zo en ze is heeeel erg blij dat ik t heb verteld en ze ziet er al helemaal naar uit om straks tante te worden.
De vriendinnen die zelf kinderen hebben of bezig zijn, hadden het direct door. Ik kan echt NIKS voor me houden, en ook de ouders weten het dus... en nu is het pril raak en moet ik DAT weer een tijdje voor me zien te houden, aaargh!