Slotjesbeugel of onzichtbare beugel (Invisalign)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sassie1981, 28 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Het gaat snel hè, met die slotjes! Bij mij gaat het ook heel snel, ik sta soms met verbazing naar mijn gebit te kijken haha.

@TO, ik heb sinds eind vorig jaar een slotjesbeugel. Ik heb voor slotjes gekozen, omdat deze optie voor mij 1000 euro goedkoper was dan invisalign. Ik heb boven en onder keramische slotjes en ze zijn nog net zo wit als toen de beugel werd geplaatst Zelfs mijn elastiekjes verkleuren amper, maar ik moet wel zeggen dat ik geen kurkuma eet en tijdens het eten van kerrie of tomatensaus regelmatig mijn mond spoel met water en daarna goed poets. Ik poets 3-4 x per dag en ik maak de beugel dagelijks met een ragertje schoon. Ik heb nu ook bijna geen blaren meer. In het begin had ik hier wel wat last van, maar met een stukje was op het slotje vond ik het prima te doen.

2. LuciferMorningstar

19 mei 2021
    51
    47
    18
    Hier invisalign gehad, ideaal! Mijne kostte 3000 en kreeg van de verzekering niets. Maar via de belastingaangifte wel 900 terug en doordat m'n inkomen daardoor zakte ook nog eens 1600 aan toeslagen gekregen. Al met al kostte me de beugel dus niet veel. Maar vond het het geld ook waard als ik niets had terug gekregen.

3. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Nooit geweten dat dit aftrekbaar was. Zal ik mij volgend jaar bij aangifte doen eens in verdiepen, top!

4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Wauw wat een reacties al!
    Vind het ergens ook wel weer spannend hoor om aan een beugel te beginnen.
    Misschien toch maar ook een begroting voor een slotjesbeugel opvragen.

Deel Deze Pagina