Gister had ik een collega op bezoek die een leuk nieuwtje had over een andere collega (dat ze BAM wil/gaat worden). Maar ze had daarbij de mededeling dat ik maar niet moest zeggen dat ik het van haar had/al gehoord had. Maar maandag komt nu dus diegene die BAM gaat worden en ze gaf al aan dat haar leven positief op zijn kop stond en maandag uitleg geeft Nu zit ik al sinds januari thuis dus ik kan niet vertellen dat ik het van een ander gehoord heb. Ik spreek alleen de collegas waar ik goed contact mee heb. Hoe zouden jullie reageren? Alsof je het nieuws voor het eerst hoort, of toch zeggen dat je het al gehoord hebt.
Gewoon enthousiast reageren en niet laten merken dat je het al wist. Dat is leuker voor de collega in kwestie en je andere collega heeft dat ook verzocht of je niet wilde laten merken dat je het al wist. Desnoods als ze zegt dat je niet enthousiast reageert kun je zeggen dat je al zoiets verwachtte toen ze vertelde dat ze leuk nieuws had
Ik ben, heel doortrapt, enorm goed in dit soort situaties: 'Neeeeee?! Eeeeeecht?!' Ik zou dus je acteertalent inzetten.
Vond ik zelf ook de beste optie maar kan niet zo goed acteren . Ik hou namelijk werk altijd mijn woord als iemand me vraagt iets niet te vertellen
Ik zou gewoon blij voor haar reageren, dat ben je tenslotte ook. Ik zou me er als vertellende helemaal niet mee bezig houden om te kijken of mijn collega/vriendin reageert alsof ze het al wist of alsof ze het voor het eerst hoort.