Ik zit te denken om een Slowcooker te 'vragen' voor kerst. Ben vaak pas 18u thuis en moet dan nog koken. Maar, kan je ze inderdaad gewoon aanzetten en weggaan? Is dat wel veilig? En waar moet je op Letten bij aanschaf?
Wij hebben geen slow cooker maar een multi cooker met slowcook functie van Philips. Echt een top ding!! Ik doe er alles mee, van bakken-braden-rijst/pasta koken (altijd ideaal en warm!!)-stomen-oven functie gebruik ik ook wel eens voor bijv. Quiche- soep-yoghurt die je daarmee kan maken is ook zoveel lekkerder. Ik vind het echt een top ding!! Je kan dat ding idd aanzetten en weggaan, er zal echt niks gebeuren. Je hoeft niet te roeren of checken (tenzij je de fry functie gebruikt maar dat spreekt voor zich).
Ik heb een multicooker met slowcook-functie. Ik heb die functie nog niet uitgeprobeerd maar wel dat ik alles 's ochtends had klaargemaakt in de cooker en dan wordt het de rest van de dag warm gehouden en staat dus ook de hele dag gewoon aan. Naar mijn mening verlept het wel een beetje, maar het was alsnog heel goed te eten, erg lekker. Het kookt ook heel makkelijk, je gooit alles in de pan en kijkt er niet meer naar om. Dit kun je voornamelijk met groente/vlees/aardappel gerechten. Als je pasta hebt, kan dit weer niet omdat dat heel erg snel klaar is. Op internet vindt je heel veel slowcookgerechten. Wat ik nog wil uitproberen is om in het weekend voor verschillende dagen, alles voor te snijden, in een hersluitbaar zakje te doen en invriezen. Avond van de tevoren leg je het in de koelkast en kun je het 's ochtends zo in de pan gooien. Dit lijkt me veel makkelijker dan hele gerechten koken in het weekend en dan invriezen. Dit laatste vind ik vaak ook minder lekker.
Wij hebben deze: Philips Online Shop Nederland - Multicooker en rijstkoker - Viva Collection Philips-multicooker - HD3037/79
Ik heb er ook één en ik ben voorzichtig enthousiast. Het is namelijk voor mij nog een beetje zoeken naar de echt lekkere én gezonde gerechten die helemaal in de slowcooker bereid kunnen worden. Als ik bij thuiskomst nog rijst moet koken, duurt het namelijk nog steeds 20 minuten voordat we aan tafel kunnen... Er zijn enorm veel recepten te vinden, maar ik vind het wel heel veel vleesgerechten en van de éénpans vind ik lang niet alles lekker want dan wordt het toch vaak een soort stoofsoep met kletsnatte groenten en aardappel. Maar tot zover de kritische noot, want er zijn ook heel veel dingen wél fijn. De vleesgerechten zijn vaak echt héérlijk. En er zijn wel éénpansgerichten die wel zalig worden, zoals bijv. roti. Ook kun je er heerlijke soepen in maken. Ik heb een grote (5,7 l) en daar maak ik voor het hele gezin 3x pastasaus in het vooruit in. Die smaakt veel lekkerder én ik hoef het er alleen maar in te gooien en later de staafmixer er door te halen.
Een paar maanden geleden gekregen voor mijn verjaardag. Wij hebben gekeken naar hoeveelheid, en of hij op het gas kon. Om afwas te besparen kun je het vlees aanbraden en dan aanzetten. Je zet hem smorgens aan en aan het einde van de dag is het klaar. Erwtensoep moet echt heel lang en we hadden hem voor de eerste keer op de lage stand. Dit ging niet dus de volgende ronde gaat hij op de hoogste stand. Pulled pork gaat fantastisch, stoofpeertjes willen we nooit meer anders. We moeten nog veel uitproberen maar zijn blij. Wij hebben een crockpot caute 5 liter. We zijn met 2 volwassenen en 1 kind en we eten er meer dagen van.
Ik heb een slowcooker van Crockpot. Toevallig net uit gegeten. Gebruik hem vaak, ideaal en echt heel lekker. Vandaag gehaktballen gevuld met spaanse peper, parmezaanse kaas, mozzarella en kruiden in tomatensaus met ui en paprika. Zaaaalig weer.
absoluut een aanrader. ik heb hem nu een maand of 3 en ben er zo blij mee. je kunt er zoveel in klaar maken en idd savonds is het klaar. en ja rijst of pasta erbij koken, maar goed dat is dan idd even max 15-20 minuten. In die tijd heb jij je tafel gedekt, geplast, je tas opgeruimd, een wijntje ingeschonken, de broodtrommels afgewassen en je facebook bijgelezen.. Vervolgens ga je wel aan tafel met een superverse maaltijd die heerlijk een dag heeft staan pruttelen. (in 20 minuten kun je ook een wokmaaltijd maken, dus er zijn meer mogelijkheden) Curry, stoofpotten(!!!), pastasaus, soep.. echt heerlijk. je spareribs worden malser dan ooit
Ik ben al een hele tijd hier ook voor aan het kijken ik twijfel nog. Kun je hier ook hollandsepot als boerenkool in maken? Dat lijkt mij Heerlijk als ik van het werk thuis kom en het eten is klaar.
ja geloof wel dat dat kan. moet je t nog wel stampen natuurlijk dit zijn dingen die ik er niet in doe, omdat dat met 20 min klaar is. maar t kan dus wel
Klinkt goed. Rijst of pasta erbij maken is het probleem niet. Nu zet ik mijn avondeten al klaar zodat ik het zo op kan zetten, maar sta dan vaak alsnog veel in de keuken terwijl ik dan 2 huilende ventjes heb Of haal wat uit de vriezer Het is nu gewoon een beetje onhandig
Wij hebben er ook een, een crockpot met timer. Echt een aanrader, we gebruiken 'm meerdere keren per week. Er is ook een fb-groep waar je veel recepten op kan vinden en op ponterest staan ook lekkere dingen.
Interessant. Hoe werkt het precies? Dat ding zet je zelf aan met een knop? Hoeft niet op je kookplaat?
Ik zat er ook aan te denken maar denk dat ik toch voor een multicooker met slowcooker functie ga. Zal wel voor ergens volgend jaar worden dus nog genoeg tijd om rond te kijken en te vergelijken.
Multicooker zou idd ook kunnen. Zag alleen dat die meer energie verbruiken dan slow cookers. Wel handig dat je daar ook brood ofzo in kan bakken
Hier ook de MC van Philips. Ideaal! En inderdaad, soms nog even rijst of pasta koken is zo klaar. Daarvoor kook ik het water. Pasta/rijst erin. Deksel op de pan en na 10 minuten is het klaar. Dus ook daar dan geen omkijken meer naar. Hebben wel bewust de multicooker aangeschaft omdat je hem dan ook voor andere dingen kunt gebruiken. Ook in het weekeinde gebruik ik hem gewoon. Lekker quality time met het gezin en het eten kookt wel. Die van Philips heeft (in de basis) 2 opties die je kunt veranderen. De kooktijd en een uitgestelde start. Zo heb je nooit dat je eten verpieterd omdat het lang "kookt". Tenzij je ineens uren later thuis bent en hij heel lang op warmhouden heeft gestaan. Maar dingen als chili con carne enzo zijn echt veel lekkerder vinden wij.
Energieverbruik is dan misschien hoger maar anderzijds heb ik ook maar beperkte ruimte om dingen op te bergen. Als ik dan meerdere apparaten in 1 heb valt het minpuntje van het verbruik weg denk ik. Toen we hierheen verhuisden snel wat apparaten gekocht en goedkoop om toch verder te kunnen. Nu ben ik stilaan aan het vervangen voor beter en/of meer in 1 apparaten.
Wat is precies de meerwaarde van een multicooker in plaats van een slowcooker? Een slowcooker lijkt mij ook wel wat, maar ik krijg niet helemaal duidelijk wat je met een multicooker extra kan?
Met een multicooker kan je ook gewoon snel/normaal koken. Je gooit alles in de pan en met een half uurtje is het klaar. Verder heel veel andere dingen; brood, pap, toetjes bv. Maar je kunt ook stomen, stoven, bakken, 'crust-fry', opnieuw opwarmen etc.
Dank je wel voor je uitleg . Ik denk dat ik dan toch voor de slowcooker ga. Het gaat mij met name om het maken van stoofschotels en het lijkt mij heerlijk om 's avonds thuis te komen en dat het eten al klaar is. Volgens mij heb ik dan aan een slowcooker voldoende. We hebben namelijk al een stoomoven en broodbakmachine.