Inmiddels 10 weken dat ik met vlagen extreme lage rugpijn heb. Met uitstraling naar bil. Er zijn dagen dat ik amper kan lopen, laat staan tillen mezelf aan en uitkleden enzovoort. Voor die dagen slik ik morfine. Het lijkt er dan ook steeds in te 'schieten' en wanneer dat gebeurd kan ik echt even niks meer. En dan tussendoor ( paar dagen ) gaat het ineens weer wat beter, de pijn is er absoluut maar te doen met pcm/ibuprofen. En dan denk ik ook ach het komt dus vast allemaal weer goed (hoge pijngrens dus ga niet zo snel weer naar de huiasrts.) Er zijn foto's gemaakt hier was niets op te zien. Iemand hier ervaring mee? Toch aandringen op MRI? Morfine slik ik nu 2 weken maar dus niet iedere dag.
Ik zou echt een MRI laten maken. Bij mij was op foto's ook niks te zien, maar op MRI een duidelijke hernia. Bij mijn tante zagen ze het zelfs pas bij een kijkoperatie, haar hernia zat aan de binnenkant. Ik slikte ook heel lang morfine, maar met zwangerschap niet veilig, dus moest ik overstappen naar methadon. Ik ben in het begin 3 maanden lang compleet bedlegerig geweest, kon letterlijk niet lopen en ook niet zitten. Het ergste vond ik dat ik dus ook niet naar de wc kon, echt verschrikkelijk....
Ik heb geen ervaring met hernia, wel met spit. Bij mij schiet mijn rug vast bij de aanhechting met het bekken. Het wordt allemaal superstijf en ik kan niet van hol naar bol of weer terug (heel langzaam). Bij verkeerde bewegingen schiet het zo hard door mijn rug dat ik geen kant meer op kan, superpijnlijk. Gaat altijd vanzelf weer over (met aantal dagen/weken) en ibuprofen geeft verlichting omdat ik dan niet nog erger verkramp. Mocht het dit zijn, ik heb van de fysio de tip gehad om mijn core muscles te trainen; hij dacht dat mijn rugspieren te veel bezig zijn met mij in beweging houden en mijn buikspieren te weinig doen. Mijn rug is ook heel erg soepel, dus die spieren doen gewoon te veel. Ik haat die oefeningen, maar ik zit sinds anderhalf jaar op voetbal en dat is ook een perfecte core muscle training, want sindsdien nooit meer rugpijn gehad