Ik wilde voor mijn dochters slaapkamer een nieuwe kledingkast aanschaffen. Nu kwam ik uit op een pax kast van Ikea qua ideaal formaat en indeling. Echter komt het totaal uit op 350 euro. Nu zag ik op marktplaats diverse vergelijkbare kasten staan, voor rond de 125 euro. Qua prijsverschil is het wel verleidelijk.. maar ik vraag me af of zo'n constructie nog wel stevig is als je hem eenmaal uit elkaar hebt gehaald en weer in elkaar gaat zetten. En of het redelijk makkelijk te doen is. Dus mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee met een pax kast? Is het de moeite waard of zal ik toch een nieuwe aanschaffen?
Meestal zijn ikea kasten goed uit elkaar te halen omdat ze ook als bouwpakket binnen zijn gekomen. Enkel moet je wel even goed opletten dat er op sommige plekken van die houten stokjes gebruikt worden om hout bij elkaar te houden en bij verkeerde demontage kunnen deze breken. Als je hem dan weer in elkaar zet verliest de kast zijn stevigheid. Ik heb geen ervaring met de pax kast zelf, wel eens een 2e hands kallax kast gekocht en dit was prima te doen
Wij hebben de kasten ooit zelf meegenomen na een verhuizing en na een paar jaar naar mijn ouders gedaan. Ze zijn goed uit elkaar te halen maar je kan ook makkelijk wat beschadigen. Het blijft een stevige kast, maar toch niet meer zoals bij eerste aanschaf vind ik.
Ik denk vooral hoe ga je hem verplaatsen? Het zijn grote hoge delen. Past het in je auto of heb je extra vervoerskosten? Wij verplaatsen de onze door verhuizing. Gaat makkelijk in en uit elkaar.
Het zou wel kunnen maar het beschadigd wel snel. Voorzichtig uit elkaar halen en goed beschermen zou het goed over moeten komen. Het zit niet zo strak in elkaar als dat je het de eerste keer doet.