Ooh wat doet dit zeer! Gisteren is het in mijn rug geschoten of iets, kan bijna niet op of neer. Kan bijna niet staan zonder een rand van een kast ofzo vast te houden.liggen gaat eigenlijk het best,dan heb ik het minste pijn.kan bijna niet lopen,zitten draaien of wat dan ook. Heb gisteren al paracetamol en naproxen gehad maar dat helpt niet echt. Dadelijk maar weer bellen. Is dit normaal? Heb het eigenlijk nog nooit gehad.
Heb ik ook regelmatig gehad. Laatste keer spierverslappers gekregen zodat ik in ieder geval wel van de bank of zo kon opstaan. Verder toch proberen in beweging te blijven. Sterkte ermee!
Nou dames het is nog steeds niet beter, zelfs slechter. Ik had vanmorgen enorme pijn bij het opstaan, moest echt huilen van de pijn, kan dan bijna ook niet lopen zonder iets vast te houden e krijg constant heftige pijnscheuten. Paracetamol en ibuprofen helpen niets! Huisarts komt vanmiddag even langs, zie nu alweer tegen morgenvroeg op, kan al janken als ik daar aan denk
Ja, daarom moet je dus helaas in beweging blijven... Wat ontspant voor je rugspieren: even liggen met je benen in een hoek van 90 graden ergens op (een poef, een stapel kussens etc). Veel spiroflor smeren helpt bij mij ook wel. En warm douchen, zere plek masseren.
ik weet het meid, ik heb het laatst ook gehad ik kreeg tramadol tegen de pijn zodat ik iig kon blijven bewegen de eerste paar dagen waren een ramp daarna ging het langzaam aan beter. probeer af en toe met hulp van iemand iets verder recht te gaan staan.. dat hielp bij mij ook, maar niet forceren.
Ook ooit eens gehad zo'n erge rugpijn. Dat het voelde alsof alles in de kramp schoot. Toen van de huisarts diclofenac gekregen en daarbij mocht ik paracetamol gebruiken. Heb er toen helaas een week mee rond gelopen en tot op heden nog steeds een zwakke plek.
Bewegen doe ik elk uurtje expres. Tis maar een rondje door de huiskamer. Als ik lang heb gelegen lijkt het alsof vanuit mijn heupen naar mijn onderrug toe alles op slot zit. Was dat bij jullie ook? Vanaf wanneer konden jullie zeggen dat het beter ging? Vooral de ochtend na opstaan
Wat zegt je fysio ervan? Ik heb dit ook wel eens gehad en als de fysio de boel weer recht zet heb je gelijk verlichting en ben je er zo vanaf. Zou echt niet alleen pijnstillend slikken hoor, dat is symptoombestrijding maar de oorzaak moet aangepakt worden.
Oh vreselijk, ik herken het helemaal! Je rug warm houden (warme douche, kruik, pittenzak, enz) en wat bij mij echt hielp was om bij het slapen op een elektrische deken te gaan liggen. En inderdaad, blijven bewegen, ook al doet het pijn.. Heel naar maar het soepel proberen te houden werkt het beste. Omdat ik toen nog niet wist of ik zwanger was, mocht ik geen ibu of dyclo pakken, maar een pcm-spiegel mocht ik wel opbouwen en dat hielp een beetje. Sterkte!
Heb van de huisarts oxycodon gehad . Met fysio heb ik contact gehad en die blijven bewegen en komende week langskomen. Pijn is nu niet te harden
Wat raar. De meeste fysio hebben wel spoedplaatsen voor deze situaties. Wellicht een andere fysio proberen?
Ik mocht wel komen maar dat lukte me echt niet. Misschien als deze pijnstillers helpen, dan kan ik langs gaan. Maar krijg je dan alleen oefeningen mee?
als het goed is masseren ze of zorgen ze op een andere manier dat de pijn minder word. Misschien niet direct maar ze behandelen waar je pijn vandaan komt. Ongetwijfeld zullen er ook oefeningen meegegeven worden en die combi zorgt dat je beter word Dus ik zou zsm naar de fysio gaan.
Ze maken als eerste de plek los. Er zit blijkbaar een blokkade die zorgt voor pijn. Of dat nou komt doordat iets scheef is geschoten of door wat anders. Dan zal je direct beter kunnen bewegen. Dan krijg je ook oefeningen mee meestal voor het herstel en eventueel om een volgende keer te voorkomen.