Hee lieve mensjes, Ik krijg van mijn vriend een slowcooker voor mijn verjaardag. Daar weet ik zogenaamd nog niets van - maar ik zit mij er dus al heerlijk op te verheugen. Vanmiddag om een uur of 2-3 wordt de doos bezorgd. En dan ben ik onwijs verrast op mijn verjaardag Maar wat zijn nou handige beginnersrecepten? En is het handig voor in de kraamtijd, gezien VL niet in staat is om te koken in verband met het y-chromosoom. Ik wil niet héul de tijd pizza, spaghetti en patat eten Heeft iemand lekkere tips om uit te proberen? Dan kan ik er zaterdag gelijk rekening mee houden tijdens het boodschappen doen.
Eigenlijk niet zo, maar VL wel. We kunnen het altijd proberen Ik sta open voor alles ! Dus kom maar op met dat recept.
Nou, ik zocht eigenlijk recepten uit eigen ervaring van mensen hier. Ik bedoel; natuurlijk heb ik ook gegoogeld. Dat was het eerste wat ik deed, zelfs nog voordat ik een slowcooker wilde. Het punt is enkel dat sommige recepten 10449030 ingrediënten nodig hebben en ik mij afvraag hoe werkende huis-, tuin-, en keukenvrouwen voor lekker avondeten zorgen zonder al die extra spullen. Gewoon recepten uit ervaringen met de slowcooker dus, maar volgens mij issie niet zo'n hit hier? (of zijn er al 194430 topics over geweest, of zijn de slowcooker-fans even afwezig of of of of).
Haha uiteraard snap ik dat je gegoogled hebt weet je, slowcookers zijn hier in ierland heel populair, vooral in de winter. Ik mik er echt vanalles in, ook zonder recepten. Wat worstjes bakken, erin met aardappels, groentes, bouillon blokje, jus blokje, peper, zout, uitje, etc. Heerlijke winter stoofpot. Mijn favoriet is de vis chowder, een hele simpele, maar er zit koffiemelk in (condensed milk) niet iedereen vind dat lekker?
Oh op die manier, nou, in dat geval kan ik ingrediënten omwisselen toch? Wanneer koffiemelk niet lekker zou zijn (al denk ik niet dat daar iemand hier in huis over zou kunnen vallen, want we zijn wat dat betreft 'alleseters') dan zou ik er room ofzo in doen of het gewoon door iets vervangen/weglaten Ik ben enkel niet zo van het creatief verzinnen en experimenteren en doe graag elders tips op! Ik gebruik wel vreemdere dingen in het avondeten
Eej hier ook eentje zwanger met bijbehorende dementie heh, dus morgen al weer vergeten hahahahahahaha Nog niet overstag maar er gaat ineens een wereld voor me open
Bij mij dus ook en bij bol.com kun je nu dus de Bestron bestellen voor 50 euro en dan krijg je er een kookboekje bij (had ik niet eens verwacht, zit er 'gratis' in). Ik ben echt benieuwd wat ik als eerst ga maken er in !!!
Ideaal in de kraamtijd! Je kunt nu al dingen invriezen die je in kraamtijd laat ontdooien en garen in de slowcooker. Eigenlijk wordt vrijwel elke combi van groente, vlees/vis, peulvruchten, kruiden, aardappelen/rijst vanzelf lekker in zo'n ding. Ik vind blokjes rundvlees met stukken appel, wortel en aardappel en een bouillonblokje, peper, zout en speculaas (geheim ingredient) erg lekker.
ik was al jaren op zoek naar een crockpot maar wist niet dat ze slowcookers heten hier. Manlief maar eens even lief aankijken lijkt me ideaal in de kraamtijd (en erna)
Dat klinkt ook inderdaad erg lekker! Het leek mij ook onwijs ideaal in de kraamtijd; maar stiekem ook straks wanneer ik de baby heb en minder tijd vrij heb voor andere dingen. Ik hou van koken hoor, daar niet van, maar ELKE DAG koken vind ik gewoon saai en vervelend worden. Dan laat ik liever de slowcooker koken en bereid ik het zelf 'even snel' voor