Dames... vandaag voor het eerst met de slowcooker aan de slag geweest. Kip ketjap met nasi goreng. Verrukkelijk!! Ook mijn zus en schoonbroer vonden het heerlijk. Morgen gaat er een uiensoep gemaakt worden!
Dit was het recept. Ik had wel kipfilet gebruikt i.p.v. dijen.. maar vooralsnog geen taaie kip https://ashleywillems.nl/recepten-voor-de-slowcooker/kip-ketjap-met-nasi-goreng/
Zo. Dat scheelt nogal in prijs hier. Maar hoe zit het met de garantie dan als er wat mee is? Dan moet je hem opsturen naar Duitsland denk ik?
Wij hebben vanavond heerlijk draadjesvlees gegeten, nog nooit zo mals gehad maar het heeft ook dik 16 uur opgestaan haha. Wat een tof ding is het toch
Oké. Ik zal me er, ooit, eens, als ik zin heb , in verdiepen. Voor nu ben ik blij met wat ik heb, ik heb maar niet aan m'n man verteld dat het zoveel scheelt haha.
Nou dames, ik heb vandaag voor het eerst van m'n pan gebruik gemaakt, en inderdaad, m'n eerste recept was een pastasaus @MamavanLieverd . Ik ben helemaal om! Wat een heerlijke saus was dat zeg, zelfs de oudste die toch vaak een moeilijke eter is zat te smullen. En de jongste regelmatig mm lekker! En wat ook fijn is, is dat ik nog een volle bak over heb die ik in kan vriezen. Ik heb dit recept gebruikt voor de nieuwsgierigen : https://ashleywillems.nl/diner/pastasaus-uit-de-slowcooker/ alleen de uienpoeder, chipotle en de basilicum heb ik weg gelaten. Heeft er misschien nog iemand een lekker recept voor bijvoorbeeld stoofvlees? Ik heb sukadelapjes in de vriezer, maak die altijd op dezelfde manier klaar maar wil eens wat anders proberen .
@tuc heeft daar laatst een topic over geopend: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/stoofvlees-recepten.697876/ Daar staan wel redelijk wat recepten.
Oeh dit lijkt mij ook wel wat. Liet het aan mijn man zien. Die verheugd zich al op de lekkere maaltijden. is een crockpot hetzelfde als een slowcooker?
Hallo Dames, Ik heb dit topic zitten doorlezen en zit er ook aan te denken om een slowcooker aan te schaffen. Maar 1 ding staat mij tegen. Ik ben niet het type die 's ochtends gaat snijden en het vlees gaat aanbakken. Ik ben niet de snelste 's morgens ook al weet ik dat het niet zo lang duurt. Maar 's avonds na het avondeten zie ik het best zitten om nog wat te snijden en het vlees aan te bakken en de slowcooker om 22.00 uur aan te zetten. Ik las iets van een tijdklok tussen de stekker te zetten en hopelijk is het gerecht dan wat afgekoeld als ik om 6.00 opsta en ik het in de koelkast kan zetten. En kunnen we avonds snel aan tafel door alleen op te warmen en rijst/ pasta te koken. Maar in hoeverre is het veilig s' nachts. Rationeel gezien is 's nachts hetzelfde als overdag want mensen gaan overdag naar hun werk en laten de slowcooker ook alleen. Maar misschien is het gewoon gevoelsmatig dat er brandt uitbreekt terwijl je ligt te slapen. Hoe zit het eventueel met droogkoken? Graag zou ik jullie ervaringen willen horen.
Kun je niet ‘s avonds snijden en aanbakken, pan in de koelkast en dan ‘s ochtends de slowcooker aanzetten? Tenminste, dat lijkt mij dan het handigst in jouw geval, maar ik heb (nog) geen slowcooker zelf, dus....
Ja zo zou ik het ook doen. Hier staat de slowcooker regelmatig aan als ik niet thuis ben, dus 's nachts zou ook prima moeten kunnen. Maar overdag aan lijkt me praktischer, dan is het gewoon klaar en warm als je gaat eten.