Werken in thuisverpleging

Discussie in 'De lounge' gestart door Rainbow88, 18 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Zijn hier mama's die werken in de thuiszorg/verpleging?
    Is dit goed te combineren met een gezin?
    En hoe bevalt dit jullie?

Ik werk momenteel in een woonzorgcentrum, maar ik heb precies nood aan een nieuwe uitdaging. En de thuiszorg lijkt me fijn! Heb er een maand stage gedaan.

Ik heb meerbepaald interesse om te werken bij een bepaalde organisatie, maar dit is altijd 12 dagen werken (Wel halve) en pas het weekend vrij. En zo gaat dit altijd door. Dus door de week zelden tot nooit recupe, tenzij verlof.
    En dit ben ik niet gewend.

Nota, ben van Belgiê :)

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Niemand?

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik heb in de thuiszorg gewerkt, maar dat was in Nederland. Weet niet of dat anders is. Ik vond het nu nog wel te combineren. Ben na de geboorte van de 2e van 20 naar 12 uur gegaan, omdat ik vond dat ik anders veel opvang nodig was. Bij de eerste pastte mijn moeder nog op, bij de 2e alleen kdv. Ik had flexibele opvang en zodra ik mijn rooster had, gaf ik door wanneer de kinderen zouden komen.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Dubbel

5. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Hoi.
    Ik had toen ik in de thuiszorg ging werken 2 of 3 kinderen (weet niet zeker meer haha)
    Maar ik kon het goed combineren met het gezin. Vond het ook erg leuk werk om te doen.

ik had een min/max contract dat vond ik ook wel heel prettig.

Ik zou gewoon gaan solliciteren en open het gesprek ingaan en kijken wat ze voor je kunnen betekenen kwa uren.
    Wie weet kunnen ze je wel wat minder uren of langere dagen bieden..Zodat je ook in de week wat meer tijd voor jezelf hebt.

6. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Ik werk in de thuiszorg maar dan in Nederland.
    Ik heb een contract van 24 uur maar werk gemiddeld 32uur. Vind het soms echt pittig, de gebroken diensten (ochtend en avond) dan. De dagdienst of alleen een ochtend of avond merk je niks van. En vooral in combinatie met een partner die zowiezo 50 uur werkt is het soms zwaar.
    Als ik gebroken dienst heb, heb ik eigenlijk geen tijd voor mezelf. Dan na de ochtend dienst rond half 1 haal ik me dochter op, gaan we eten, dochter slaapt een uurtje, dan kook ik vast en om 17u begin ik weer tot 23uur.
    Gelukkig heb ik wel een hele flexibele Gastouder. Ondanks dat ik over het algemeen wel vaste dagen werk en vaste diensten.

Ik zit er nu aan te denken om toch echt structureel terug te gaan naar 24 uur en niet meer over werken. En misschien zelfs dan nog weer terug naar 20 uur.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Ik werk in de thuiszorg, 24 uur. Veel korte diensten bijv van 7.30 tot 12 waardoor ik vaak moet opdraven. Gebroken diensten wat ik enorm zwaar vind. Voordeel als ik alleen ochtend dienst heb is dat ik de middag lekker samen ben met mijn dochter en ze niet zo veel naar het kdv moet. Weekend diensten om het weekend. Nacht bereikbaaheid na een avonddienst. Ik wil er graag weg. Werk vaak 5 dagen in de week om 24 uur te halen.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Zo herkenbaar. Vind vooral de gebroken diensten. Je gaat maar door en door.

9. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Poeh nachten hebben wij geen bereikbaarheid gelukkig! Daar is echt een aparte nachtdienst voor.
    Moet zeggen, ik werk officieel de ene week 3 dagen en de andere week 5(ivm het weekend) en dan kom ik al aan de 24 uur dik. maar naast de zorgtaken heb ik veel extra taken

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    De uren die ik zou werken voor 28u/week zouden zijn :

12 dagen voormiddag (8u tot 12u), weekend vrij, 4 dagen voormiddag, 3 dagen onderbroken (voormiddag & avond 17u tot 21u) en 3 avonden. Dan 3 dagen vrij en dan begint het terug van vooraf aan. Er zit dus wel structuur in.

En 3 onderbroken diensten per maand vind ik nog wel meevallen.

En dit valt niet te onderhandelen met de organisatie. Zo werken ze in heel Limburg.

11. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik werk ook in de wijkverpleging. Vind het fijn werk, veel vrijheid/zelfstandigheid. Door de onregelmatige, korte diensten ben ik ook veel thuis (contract 22uur) maar moet je inderdaad vaker 'op komen draven' om aan je uren te komen.
    Ik werk 1 weekend in de maand met 4 diensten (gebroken) en 1 avonddienst in de week. Wij draaien geen nachtdiensten, daar hebben we een apart team voor.
    Ik ervaar daarentegen ook wel veel onrust, geen duidelijke begrenzingen van je diensten, waardoor je vaak nog vanalles na je dienst thuis doet, of op dagen dat je eigenlijk vrij bent. Dat vind ik een groot nadeel, hebben bijna al mijn collega's last van. Gevolg van zelfsturende teams en het uitbreidende takenpakket.
    Maar ik vind het fijn werk, het is variërend, uitdagend en ik vind de vrijheid heel fijn (niet binnen 4 muren).

Deel Deze Pagina