Ik heb een ontsteking in mijn schouder, nu net een half uur geleden een paracetmol genomen, heb ook nog ibuprofen liggen van 200 Mg, kan ik die ook nog in nemen er bij en hoeveel?
3 x daags 400 mg ibuprofen naast de paracetamol. Bij langdurig gebruik zou ik er een maagbeschermer bij slikken.
ja, kan je samen nemen. en hoeveel mg paracetamol neem je? van 500 mg mag je er 2 per keer. werkt vaak een stuk beter dan 1. sowieso regelmatig om de zoveel uur innemen, dan werken ze het beste.
Bij erge pijn mag je gerust 1000 mg paracetamol of 800 ibuprofen gebruiken. Daarna 500 pcm of 400 ibu per keer nemen. Hiermee bouw je een spiegel op, dit advies heb ik van meerdere artsen gekregen. Je hoeft niet bang te zijn voor een "overdosis" Als je snel last van je maag hebt wel even een maagbeschermer gebruiken.
Als je niet zwanger bent kan je een ontstekingremmer zoals Diclofenac gebruiken. Dat werkt het beste. Als je het langdurig wil gebruiken moet je daarbij wel Omeprazol gebruiken, anders gaat je maag er aan kapot
eeeuh, van teveel paracetamol kan je wel degelijk een overdosis krijgen of flink maagproblemen. teveel PCM is echt niet goed. dus zeker de dagelijkse max hoeveelheid niet overschrijden. je kan er behoorlijk ziek van worden.
Omg een overdosis paracetamol kan juist fataal zijn Wat gebeurt er als je een overdosering paracetamol inneemt? - Vraag & Antwoord
Omg sta er iedere keer weer van te kijken wat voor fantastische adviezen er hier worden gegeven.... Zou gewoon de bijsluiter lezen daarin staat het juiste advies. En ja je mag naast paracetamol ibuprofen innemen. Dit uiteraard ook vlgs voorschrift. Het versterkt overigens NIET elkaars werking.... Je bouwt idd een spiegel op als je paracetamol consequent inneemt. Dit max 4 x 2 en niet voor een te lange tijd.
Dit klopt dus niet wat je zegt het versterkt elkaars werking WEL. ibuprofen valt onder de NSAID'S. een NSAID en een PCM versterken elkaars werking. het word heel vaak voorgeschreven door HA en ziekenhuizen. ik verzorg diverse mensen die PCM icm ibuprofen of diclofenac innemen. voor de versterkende werking. zie ook deze link: https://www.lumc.nl/patientenzorg/patienten/patientenfolders/81027014129185 en zo zijn er meerdere te vinden. TS: neem je paracetamol met of zonder coffeine? met coffeine werkt vaak beter. coffeine versterkt de pijnstillende werking van PCM. en vooral de ibuprofen niet te lang nemen. dit is echt een aanslag op je maag. ik had na een paar dagen maagslijmvliesontsteking. moet je zeggen, dat was zeker geen pretje.... toen omeprazol erbij gekregen en dat ging goed.
Ik zou als ik jou was gewoon even een arts bellen en het daar navragen want die hebben ervoor gestudeerd, dan weet je in elk geval zeker dat je GOED advies krijgt!!
Paracetamol en ibuprofen versterken elkaar niet, maar werken allebei op en andere manier tegen de pijn. Ze worden ook anders door het lichaam verwerkt, pcm via de lever en nsaid's via de nieren. Volgens de WHO pijnladder gebruik je eerst 4x per dag 1 gram Paracetamol. Werkt dat niet afdoende mag je er 3x per dag een nsaid naast nemen. En als dat nog niet genoeg is worden orale opioiden voorgeschreven. Maar dat is voor huis tuin en keuken pijntjes vaak niet eens nodig. Ibuprofen 800 is alleen verkrijgbaar met gereguleerde afgifte op recept. Dus ga alsjeblieft niet zelf aanklooien met 2 tabletten van 400 mg uit de drogist want dat is echt heel slecht voor je!
Je mag elke 6 uur 1 gram paracetamol innemen (dus 2 tabletten maximaal 4 keren per 24 uur) en Ibuprofen daar mag je 600 mgr per keer innemen met een maximaal van 3 keren per 24 uur dus 1 keer in de 8 uren. Mocht je Ibuprofen langer willen nemen dan 2 weken aan een stuk dan adviseer ik je om een maagbeschermer bij de apotheek te gaan halen. PS ga nooit over die doseringen heen die ik hierboven beschrijf want een overdosis paracetamol daar kun je echt slecht van worden en aan een groot teveel kun je zelfs aan overlijden (geen bullshit want ben verpleegkundige!), en teveel Ibuprofen is ook zeker niet gezond. Mocht het niet helpen dan is het verstandig om gewoon naar de huisarts te gaan.
Pijnstilling helpt opzich wel, maar niet helemaal super. Maar om nu de hap te gaan bellen ervoor vind ik een beetje ver gaan. Ik neem nu gewoon PCM en niet te veel en heel af en toe ibuprofen.