Wegens ruimtegebrek wou ik mijn baby de eerste tijd i.p.v. in een ledikantje in het wiegje van de kinderwagen laten slapen, kan dat?
Ja, ik zit net te lezen dat de kinderwagen niet zo'n goed idee is, dus ik moet maar even een oplossing zien te vinden.
op mp staan heeeeel veeel ledikantjes te koop! in elke prijsklasse, of een wiegje maar dan heb je het korter en is vaak toch duurder.. ledikantje is dan toch een goedkopere oplossing! succes met zoeken!
Mijn dochtertje heeft de eerste twee maanden 's nachts in de bak van de kinderwagen naast ons bed geslapen en dat ging prima (was zelfs op aanraden van de verloskundige).
misschien kijken voor een hangwiegje? Op marktplaats staan heel soms wat goedkopere. Nu ook eentje in Rotterdam voor 50 euro... Zelf heb ik een nieuw hangwiegje, van wiegje.nl maar dat is dus best prijzig... (maarja, ik werd verliefd op het ding haha dus moest het hebben!)
kan zat hoor! Ymke heeft de eerste 5 weken voornamelijk in de reiswieg geslapen. De kraam vond dat ook prima. Niks geen doorligplekken ofzo!
reiswiegen worden vaak afgeraden, omdat ze slecht ademen. Gewone wiegjes hebben open zijkanten, waar er lucht doorheen kan, dat schijnt de kans op wiegedood te verkleinen. Maar hoeveel het scheelt?
mijn zoontje heeft ook de eerste 3 maanden in de reiswieg van de wagen gelegen hoor geen probleem en is helemaal niet slecht is mijn toen verteld door de kraamverzorgster
Mijn kleine slaapt in het begin ook gewoon in de kinderwagenbak naast ons. Volgens de vk én de kraamzorg was het geen probleem en werd het vaker gedaan.
hier ook de eerste 10 weken in de kinderwagen bak, ergens anders sliep hij echt niet! Lekker geborgen, klein, fijn voor de kleintjes. we hadden ook een wieg, maar als hij die al zag begon hij al te huilen......... vk en kraamzorg vonden het prima!
wij hebben alyssa anderhalve week in de bak van de wagen bij ons op de kamer laten slapen. ging prima en de kraamverzorgster vond het ook geen probleem, die gaf ons groot gelijk. wij hebben het gedaan op aanraden van vrienden van ons. een ledikantje is nog zo groot, plus alyssa bleef zo lekker warm en we hebben de kruiken alleen de eerste week maar nodig gehad en toen nog een weekje in haar ledikant. (nu is het buiten al warm genoeg dus kruiken zijn hier niet meer nodig.) liefs doris
Fabian heeft 4 nachten in de kinderwagen gelegen. Op aanraden van de kraamverzorgster. En dit ging prima.
het word inderdaad vaak aangeraden als je bijvoorbeeld geen wiegje maar een ledikant hebt, je kleintje blijft dan eerder warm dan dat hij/zij in het ledikantje warm word. vooral voor de eerst weken is het dus geen probleem. Meestal kijkt de Kraamzorg ook naar je kinderwagenbak hoe hij is, mocht het niet goed zijn dan hoor je dan van haar. succes met je keuze
Nog wat toevoegingen: Onze kleine heeft vanaf het begin 's nachts in de reiswieg geslapen en overdag in het ledikant. Dan wennen ze aan beiden! 's Nachts dus in de reiswieg op het onderstel; lekker makkelijk als je even wilt wiegen ofzo. Wij hebben er wel een extra matrasje onder laten maken. Kost iets van EUR 13 bij een schuimrubberpaleis. Dan kun je het ook beter instoppen. Nog een voordeel vind ik dat ons kindje gewend blijft aan de reiswieg voor slapen bij de oppas of als we ergens op bezoek zijn. De kraamverzorgster gaf bij ons wel de tip, dat zodra je kindje gaat rollen, je dan moet gaan uitkijken, omdat ze dan tegen de zijkant aan kunnen komen te liggen. En dan wordt het minder veilig ivm de niet ademende stof. Maar ik ben nog steeds blij dat we het zo hebben opgelost en dat we geen wieg hebben aangeschaft; vooral omdat wij ook niet zo ruim wonen. Succes ermee!
Mijn VK zei indd ook dat het niets geen kwaad kan! Hangwiegje is ook fijn als je weinig ruimte hebt! Die kun je gewoon boven het voeteneind van je eigen bed hangen!